Ford Ka+Ford Ka+

Želeći da nastavi tradiciju svog najmanjeg modela - Ka, nemački proizvođač je odlučio da zarad veće praktičnosti doda još jedan par bočnih vrata, poštujući tako postulat koji kaže da je za udobno korišćenje automobila potrebno da svaki red sedišta ima svoja vrata. Na ovaj način, Ford je i uhvatio korak sa konkurencijom, koja je krenula po tom pitanju lagano da odmiče - novi Twingo i VW Up imaju takođe petovratne karoserije.

Dizajn nove generacije deluje zaista sveže. Na prednjem delu ističu se farovi pomalo nepravilnog, bedemastog oblika, dok rešetka hladnjaka predstavlja u svojoj hromiranoj varijanti najupečatljiviji detalj. Pogled sa boka otkriva naglašene lukove točkova, dok zadnji masivni branik zaokružuje uspešan dizajn malog Forda. Za eksterijer automobila može da se odabere jedna od osam boja, kao i alumijumski naplatci od 15 inča po želji i uz doplatu, naravno.

Ulazak u automobil olakšan je bočnim vratima, koja se otvaraju dovoljno široko. Po navodima proizvođača, zahvaljujući dovoljnoj širini automobila vozaču i putnicima nije tesno, najavljujući optimistično kako je zadnja klupa dovoljne širine da primi tri odrasla putnika. Prostor za glavu je odličan, a zbog velikog prostora za noge putnika na zadnjim sedištima, Ka+ može sa lakoćom da primi i visoke ljude. Tu je i dovoljno skladišnog prostora u prtljažniku. Instrument tabla je jednostavna, baš kao i arhitektura cele prednje konzole. Sve komande raspoređene su pravilno, dovoljno su pregledne i po rečima proizvođača, garantuju odlične ergonomske karakteristike u eksploataciji.

Oprema je takođe kompletna. Pored standardne centralne brave, električnih podizača prozorskih stakala i automatskog klima uređaja, Ford je svog mališana opremio i mogućnostima za bežično povezivanje sa mobilnim telefonima, što je karakteristika na kojoj kupci sve više insistiraju. Navigacioni sistem je takođe dostupan uz doplatu.
Takođe, Ford nudi i tempomat sa funkcijom limitera brzine, zatim parking senzore, audio uređaj sa USB ulazom, kao i dnevna svetla. Od bezbednosne opreme dostupni su Kontrola proklizavanja (TCS) kao deo Elektronske kontrole stabilnosti (ESP), zatim pomoć pri kretanju na uzbrdici (Hill Start Assist), kao i električni servo uređaj nove generacije. Električni servoupravljač (Electronic power assisted steering (EPAS) automatski se podešava kako bi omogućio lakše i mekše upravljanje pri parkiranju, a čvršće upravljanje za veću kontrolu pri vožnji na autoputu. Za razliku od konvencionalnih servo upravljača (koji deluju kontinuirano i koriste više energije i goriva),  EPAS radi samo kada je to potrebno, poboljšavajući ekonomičnost potrošnje goriva i dinamičke karakteristike u vožnji.

Iako je u pitanju mali automobil, Ford je značajno mislio i na bezbednost. U slučaju nesreće u kojoj je aktiviran vazdušni jastuk ili je pumpa goriva deaktivirana, tehnologija može umesto vozača da uputi poziv hitnoj službi. Tada je moguće odabrati da se zaustavi poziv, ili pak da se razgovara sa tim službama, ukoliko je potrebno. Najvažnije od svega, sistem obezbeđuje važne informacije, kao što su GPS koordinate automobila. Jednako važno je napomenuti da ovaj sistem može da radi autonomno, tako da ove podatke upućuje hitnoj službi čak i ako je vozač u nesvesnom stanju.

Snagu KA+ daje ekonomični četvorocilindarski 1.2 litarski Ti-VCT benzinski motor. Dostupan je sa dva nivoa snage, 70 KS ili 85 KS, kao i ručnim menjačem sa pet stepena prenosa. Potrošnja goriva je izvrsna, po navodima proizvođača, što je praćeno niskom emisijom CO2 od 114 g / km, te prosečnom potrošnjom od pet litara na 100 km u kombinovanom režimu vožnje.

 

Ford Ka+Ford Ka+