Ford MondeoFord Mondeo

 

Sada već davne 1992. godine Ford je predstavio svetu novi automobil, koji je bio namenjen prodaji u čitavom svetu. Za njegov naziv je iskoristio latinsku reč Mondeo, koje je asocirala na svetski automobil, odnosno automobil namenjen celom svetu. Fordov predstavnik u D segmentu u prethodne tri generacije bio je vrlo cenjen na tržištu zbog dobre ponude prostora, izdržljivih  motora, dinakime vožnje, ali i cene. Želeći da u četvrtoj generaciji ode korak dalje, proizvođač je dosta poradio na imidžu samog vozila, unapredio je motorizaciju, kao i kvalitet izrade.

Osnovne karoserijske linije nova generacija Mondea je „pozajmila“ sa studije Evos koja je prezentovana na Salonu automobila u Frankfurtu 2011. godine. Kao i nova Fiesta i Focus, i Mondeo je zasnovan na globalnoj platformi koju deli sa modelom Fusion koji se prodaje na američkom kontinentu. Inicijalno Mondeo je predstavljen javnosti na Salonu automobila u Parizu 2012. godine, pri čemu je proizvodnja bila planirana za kraj 2013. godine. U želji da dodatno unapredi svoj proizvod i izbegne neprijatna iznenađenja u prvim mesecima eksploatacije sa „dečijim bolestima“ novog modela, Ford je odložio prodaju za kraj 2014 predstavljajući Mondeo za modelnu 2015-tu godinu.

Četvrta generacija Mondea ima zaista dizajnerski veoma uspeo nastup. Na prednjem kraju dominira veliki hromirani gril i prednje svetlosne grupe modernog oblika. Prednji odbojnik je izrazito masivan i u donjem delu prelazi u sasvim diskretan difuzor. Pogled na bok vozila otkriva izrazito izduženu siluetu, čiji izgled varira u zavisnosti od toga da li je u pitanju limuzina, liftback ili pak toliko popularan station wagon (karavan). Za sve njih karakteristične su dve „falte“ na boku, koje ostavljaju utisak snage, agresivnosti i gipkosti automobila. Zadnje svetlosne grupe su relativno slične modelu koji nasleđuje, uklopljene uz masivni zadnji kraj koji je kod liftback modela blago uzdignut.
Enterijerom dominiraju kvalitetni materijali kojima Ford želi da se približi najboljima u svojoj klasi. Završna obrada je poboljšana u odnosu na prethodne generacije, a jedna od najboljih strana svih dosadašnjih Mondea, unutrašnji prostor, je i ovaj put prisutva. Jednostavne i elegantne linije instrument table, uz pregledne i jasne instrumente su nešto što kupci vozila D segmenta zahtevaju.

Opet želeći da svoj proizvod podigne „stepenicu iznad“, Ford je novog Mondea opremio zaista širokom lepezom standardne i dodatne opreme. Dostupna su tri nivoa opreme, Trend, Titanium i Hybrid, uz mogućnosti personalizacije pomoću raznih paketa opreme. U enterijeru se nalazi sistem komunikacije nazvan Sync 2 sa ekranom osetljivim na dodir dijagonale čak 20.3 cm. Moguće je dobiti i sistem za pomoć prilikom parkiranja, odnosno sistem autonomnog parkiranja koji nudi mogućnost i isparkiravanja. Takođe, farovi u LED tehnologiji se nude kupcima koji žele maksimum vidljivosti u svim situacijama vožnje, dok je pasivnoj bezbednosti vozila posvećena izuzetna pažnja – dovoljno je pomenuti pojaseve sa vazdušnim jastukom za zaštitu najmlađih na zadnjoj klupi.

Za pogon se koriste benzinski i dizel agregati, pri čemu postoji i hibridns verzija. Od benzinaca tu su 1.5 litarski sa 160 ks, 2.0 litarski sa dva nivoa snage, 203 i 240 KS, svi iz EcoBoost serije. Od dizelaša zastupljeni su 1.6 litarski sa 115 KS i 2.0 litarski sa 150 i 180 KS. Manji dizelaš je moguće dobiti i u ECOnetic verziji koja se odlikuje prosečnom potrošnjom od svega 3.6 litara dizela. Hibridna verzija kombinuje benzinski i elektromotor ukupne snage 187 KS, čija je prosečna potrošnja 4.2 litara benzina na 100 km.

 

Ford MondeoFord Mondeo