Honda-Civic_EU-IIHonda-Civic_E

Japanski proizvođač Honda je nedavno predstavio devetu generaciju svog predstavnika u C segmentu. U leto 1972., kada je lansirana prva generacija Civica, na svetskoj automobilskoj karti japanski proizvođači su bili u povojima. Upravo je Civic jedan od pionira japanskog prodora. Profilisao se kao poseban kompakt i nikada nije postao najprodavaniji, ali je uvek pružao nešto posebno i mnogima bio uzor. Aktuelna osma generacija 2005. je izazvala senzaciju neobičnim “svemirskim” stilom te je i danas zanimljiva.
Prioritet u razvoju novog Civica bilo je poboljšanje voznih svojstava, komfora, sigurnosti i ekonomičnosti. Korišćenjem čelika visoke čvrstoće karoserija je za trećinu čvršća, a ukupna je masa smanjena za 30 kg. Uz sniženo težište i bolju aerodinamiku to će osigurati još bolja vozna svojstva, veći užitak vožnje i nižu potrošnju.
Dizajniran sa ciljem da postigne maksimalnu efikasnost, novi Civic dolazi u obliku koji se odlikuje odličnim aerodinamičkim karakteristikama, a u istom smislu su dizajnirani i prednja maska, kućišta spoljnih retrovizora i zadnja svetla. U poređenju sa prethodnim modelom, novi Civic je niži za 20 mm i širi za 10 mm, a kreće se na serijskim 16-colnim ili opcionalnim 17-colnim naplatcima.
Unutrašnjost se, prema podacima Honde, odlikuje plastikom mekanom na dodir, novim upravljačem i infotainment sistemom sa ekranom osetljivim na dodir te bluetooth konekcijom. Putnički prostor je još bolje zvučno izolovan nego kod dosadašnjeg modela, a prtljažni prostor od 455 litara lansira novi Civic među automobile C-segmenta sa najvećim prtljažnikom.
Ispod poklopca, dostupna su tri motora. 1,4-litarski i-VTEC koji razvija 100 KS (73 kW) i 127 Nm obrtnog momenta. Ubrzanje od 0-100 km/h traje 13,4 sek., a može stići do 187 km/h. Prosek potrošnje kreće se oko 5,4 l/100 km s emisijom CO2 od 129 g/km.
Za zahtevnije ljubitelje benzinskih motora, tu je 1,8-litarski i-VTEC koji razvija 142 KS (104 kW) i 174 Nm obrtnog momenta. To omogućava ubrzanje od 0-100 km/h za 9,1 sekundi i postizanje najveće brzine od 215 km/h. U smislu ekonomičnosti, vlasnici mogu očekivati da će se prosečna potrošnja kretati oko 5,8 l/100 km uz emisiju CO2 od 137 g/km.
Na kraju tu je i 2,2-litarski i-DTEC dizel sa 150 KS (110 kW) i 350 Nm obrtnog momenta. Sa ovim motorom, ubrzanje do 100 km/h traje 8,5 sek, a najveća brzina je 217 km/h. Uprkos tome što je najbrži, auto je izuzetno štedljiv i troši svega 4,2 L/100 km, uz emisiju C02 od 110 g/km.
Svi motori dolaze serijski opremljeni Hondinim start/stop sistemom "Idle Stop" i u kombinaciji sa ručnim šestobrzinskim menjačem, indikatorom promene stepena prenosa i grafičkim prikazom stepena ekonomičnosti vožnje na instrument tabli. Opciono je dostupan i automatski menjač sa pet brzina, ali samo za 1,8-litarski i-VTEC, a u seriji sa automatskim menjačem dolazi i sistem pomoći pri kretanju na uzbrdici - Hill Assist.

Honda-Civic_EU-IHonda-Civic_EU-III