Honda Civic Tourer

 

Honda Civic TourerHonda Civic Tourer

Automobil C segmenta japanskog proizvođača Honde predstavljen je 2011. godine u svojoj devetoj generaciji. Iako su i prethodne generacije bile odlični automobili, u C segmentu na evropskom tržištu nisu bili preterano uspešni u broju prodatih primeraka, iako niko nikada nije pokušao da im ospori kvalitet, izdržljivost i visoke performanse, uz očuvanu upotrebljivost. Japanski proizvođač je nakon detaljne analize shvatio da mu nedostaje karavan u C segmentu u ponudi, mada se na tržištima Japana i Severne Amerike još od druge generacije nalazio u ponudi model Shuttle ili Wagon. Na evropsko tržište je karavan verzija stigla tek od šeste generacije (1996-2000). Sličnim putem krenula je i Toyota, ponudivši nedavno Auris karavan. Novi Civic Tourer je razvijen i dizajniran u Evropi, a svoju premijeru je imao na Salonu automobila u Frankfurtu koji je održan u septembru ove godine. Elegantan i sofisticiran profil nije ugrozio praktičnost vozila pa je Civic Tourer ostvario izuzetnu svestranost i funkcionalnost sa najviše prostora u klasi, bar kada je prtljažnik vozila u pitanju.
Dizajn modela je u prednjem delu vozila gotovo u potpunosti neizmenjen. Osnovne linije prednjeg dela ostale su neizmenjene, kako bi se sačuvala poznata agresivnost dizajna po kome je Honda trenutno poznata u C segmentu. Karavanski oblik je tražio i neke promene, koje su se sasvim očekivano našle na zadnjem delu. Dizajneri su se poslužili muskuloznim linijama, koje su posebno istaknute na bokovima vozila. Zahvaljujući takvom dizajnu, stiče se utisak da krov ima plutajuću liniju. Dizajneri su poseban napor uložili na iznalaženju jedinstvenog dizajnerskog izraza zadnjeg dela vozila. Pored naglašenih linija zadnjih točkova, koje se prelivaju i na vrata gepeka, zadnje staklo je prošireno sasvim do “D” stuba, kako bi se dobila jedinstvena i neprekinuta celina, a u svrhu kreiranja utiska jedinstvenosti staklenih površina. Upravo na taj način kreirana je i pomenuta “optička varka” plutajućeg krova. Na ovom mestu potrebno je pohvaliti dizajnere Honde Civic tourer koji su pokazali i dokazali da karavani, i pored svoje iznimne upotrebljivosti i orijentisanosti ka što većoj zapremini prtljažnika, ne moraju imati neminovno neatraktivan i nemaštovit izgled.
U poređenju sa osnovnim modelom, dužina je povećana sa 430 na 452 centimetara, što je osiguralo najveći prtljažnik u standardnoj formi, od čak 624 l. Preklapanjem zadnjih tzv. “magičnih sedišta” (“Magic Seats”), što je izuzetno lagano i brzo, samo jednim potezom ruke, zapremina će porasti na 1668 litara. Za poređenje, Volkswagen Golf Variant ima prtljažnik od 605 do 1620, a Škoda Octavia Combi, dugačka 466 cm, u osnovnoj postavci 610 litara. Korišćenjem čelika visoke čvrstoće i optimiziranjem konstrukcije masa je povećana za samo 25 kg. Uz koeficijent otpora vazduha od samo 0,29 (najniži u klasi) osiguraće se tradicionalna sportska svojstva i povoljna potrošnja. Za početak, u ponudi će biti dva, ali zaista izvrsna motora - novi turbodizelaš 1.6 i-DTEC sa 120 KS i 300 Nm, i benzinac 1.8 i-VTEC sa 142 KS.
Karavanski Civic je razvijen u Evropi i proizvodiće se u britanskom Swindonu. Prvi primerci će svoj put do kupaca naći krajem ove godine, pri čemu će cena biti viša za oko 1.000 evra u odnosu na standardnu verziju.

Honda Civic TourerHonda Civic Tourer