Honda CR-V

Honda-CR-V_01Honda-CR-V_02

Honda CR-V pripada rastućem segmentu kompaktnih SUV-ova, koji je prvi put prezentovan svetskoj javnosti 1995. godine. Tehnički, oslanjao se na platformu Honde Civic i ostvario je dobre prodajne rezultate na tržištima širom sveta. U svojoj četvrtoj reinkarnaciji predstavljen je prvo na tlu Severne Amerike krajem 2011 godine na Sajmu automobila u Los Anđelesu, da bi tokom sledeće, 2012, predstavljen i publici Starog kontinenta. Novi model se proizvodi u čak šest fabrika širom sveta, što na svojevrstan način govori o očekivanim brojkama prodaje.

Spoljašnost novog CR-V je vrlo zanimljiva i dinamična. Na prednjem delu ističe se velika maska hladnjaka sa hromiranim horizontalnim ukrasnim lajsnama. Prednje svetlosne grupe su raskošnih dimenzija, kao i prednji odbojnik koji zaokružuje utisak dinamičnosti i snage. Bok vozila je čistih linija, sa naglašenim lukovima točkova, što stvara toliko poželjan utisak dinamičnosti jednog SUV-a. Na zadnjem delu dominiraju masivna peta vrata, kao i svetlosne grupe koje su povučene u same uglove vozila i postavljene su vertikalno, što je rešenje koje je prvi put viđeno kod modela Volvoa XC 90. Donji deo vozila je zaštićen plastičnim oblogama koje pojačavaju utisak masivnosti vozila.

Enterijer vozila je klasičnih i čistih linija. Ručica menjača je postavljena na centralnu konzolu, što je rešenje koje je preuzeto sa prethodnim generacija Honde CR-V. Na instrument tabli nalaze se klasični instrumenti analognog tipa, a na centralnoj konzoli komande klimatizacije i audio uređaja, odnosno multimedijalni displej u slučaju poručivanja navigacionog uređaja. U samom vrhu centralne konzole nalazi se dodatni inteligentni multi informacioni displej, koji pruža dodatne informacije o statusu vozila. Na instrument tabli, karakteristično za Honde novijih generacija nalazi se Econ dugme koje omogućava uštedu u vožnji i poboljšanu ekonomičnost u potrošnji goriva.

Kao i svi novi automobili, CR-V se isporučuje sa kompletnim paketom elektronskih pomagala koji olakšavaju upravljanje i kontrolu vozila u kritičnim situacijama, poput ABS-a sa BAS-om  i EBD-om, kao i ESP koga Honda naziva VSA. Vazdušni jastuci štite vozača i putnike od povreda prilikom kolizija, dok ih sigurnosni pojasevi sa protehničkim zatezačima zadržavaju u idealnom položaju. Novi CR-V donosi obilje opreme, tako da se isporučuje sa kompletnim elektropaketom, automatskim klima uređajem kao i odličnim muzičkim sistemom. Navigacioni uređaj podržava glasovne komande, što značajno uvećava sigurnost.

Na evropskom tržištu, bar kada je EU u pitanju, novi CR-V za početak startuje sa samo jednim motorom. U pitanju je dobro poznati benzinski atmosferski agregat radne zapremine 2 litra koji oslobađa 155 ks. Pogon po želji kupca može biti samo na dva točka, ili na sva četiri, dok postoji i mogućnost izbora manuelnog i automatskog menjača. Ova pogonska jedinica zadovoljava najstrožije EURO 5 standarde o izduvnim gasovima. Uskoro se očekuje i proširenje game dizel agregatima, između ostalih i nedavno najavljenim motorom radne zapremine 1.6 litara koji će sa sobom doneti nova tehnička rešenja.
CR-V (Compact Recreation Vehicle) je u prethodnim generacijama bio izuzetno prodavano vozilo. Nova generacija je sa sobom donela dobra rešenja, koja će osigurati i ovoj generaciji dobru budućnost.

Honda-CR-V_03Honda-CR-V_04