Honda HR-V bio je model koji je desetak godina išao ispred svoga vremena. Naime, koncept mini-SUV-a zaista je bio nešto novo. Prva generacija je bila zasnovana na modelu Honda Logo i odlikovala se minimalnom potrošnjom i emisijom izduvnih gasova. Zanimljivo je da je imala relativno neuspešan tržišni nastup i da je u proizvodnji ostala osam godina, od 1998.-2006. godine. Međutim, u međuvremenu je došlo do pravog buma u ovom segmentu automobila, i to kada je u pitanju i svetsko, ali i evropsko tržište. Dovoljno je pomenuti samo modele poput Renault Captura ili Peugeota 2008 ili Opel Mokke da bi se shvatilo koliko je ovaj segment značajan. Imajući to u vidu, Honda se vratila u tržišnu utakmicu sa već etabliranim rivalima.
Dizajn automobila je izuzetno prijatan, bez neke preterane želje dizajnera u smislu naginjanja ka agresivnosti. Na prednjem delu na crnoj pozadini stoji amblem proizvođača, dok se bočno od pomenute maske hladnjaka nalaze farovi čineći celinu. Prednja maska zadire svojim donjim delom u branik, koji je masivan i koji diskretno koketira sa off-road imidžom. Očekivano za jedan SUV, donja ivica prozora je visoka i pruža toliko željeni osećaj masivnosti i bezbednosti. Plastične zaštite oko sajtni i rubova točkova blago akcentuju poželjni off-road nastup. Zadnji deo automobila standardnih je linija za automobil ovog tipa, sa dominantnim stop lampama.
HR-V u prostoru za putnike nudi najveću prostranost u klasi i zahvaljujući inovativnom Honda sistemu Magičnih sedišta (Magic Seatsystem) visok nivo prilagodljivosti. Visokokvalitetni, na dodir mekani materijali i sofisticiran dizajn definišu HR-V enterijer. Prtljažnik takođe nudi impresivnu prostranost, zapreminom od 453 litra sa iskorišćenim zadnjim sedištima i 1.026 litara do linije prozora sa sklopljenim zadnjim sedištima. Širok otvor zadnjih vrata i niska visina za utovar znače lakši pristup i prostraniji prtljažnik.
Hondini dizajneri spojili su ekspanzivnu prostranost sa osećajem sportskog, sveobuhvatnog prostora u unutrašnjosti automobila. Novi info-zabavni sistem Honda CONNECT, baziran na aplikacijama i smešten unutar automobila, funkcioniše preko ekrana od 7” osetljivog na dodir, na sredini komandne table i omogućava pristup internet pretrazi, aktuelnim vestima, saobraćaju, vremenskoj prognozi i muzičkim servisima.
Japanski proizvođač navodi da 27 odsto strukture karoserije čini čelik visoke čvrstoće, što garantuje ne samo dobru bezbednost potvrđenu na Euro NCAP testu, već i dobre vozne karakteristike. Na pomenutom testiranju novi HR-V zabeležio je odličan rezultat, osvojivši svih pet zvezdica za bezbednost. Osim početnih modela, svi nivoi opreme biće opremljeni Hondinim Naprednim sistemom paketa za podršku vozaču (ADAS) kao standard. Ovaj paket bezbednosnih tehnologija uključuje i Inteligentni prilagodljivi tempomat, Aktivni kočni sistem u uslovima gradske vožnje, Upozorenje na čeoni sudar, Upozorenje o napuštanju trake, Sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova i sistem kontrole dugih svetala.
Dostupan u Evropi na prednji pogon, HR-V je opremljen snažnim i efikasnim agregatima od 130 KS (1,5 litarski i-VTEC benzin) i 120 KS 1.6 i-DTEC dizel. Ovi agregati dostupni su sa preciznom i uglađenom 6-stepenom manuelnom transmisijom, dok 1,5 litarski i-VTEC benzinski agregat može da se kombinuje i sa preciznom CVT automatskom transmisijom. Na pojedinim tržištima nude se opciono i modeli sa pogonom na sva četiri točka. Svi motori pripadaju Earth Dreams Hondinoj tehnologiji razvoja i izrade motora koji garantuju minimalnu potrošnju, maksimalnu pouzdanost i vrlo dobre performanse. Proizvođač napominje kako je uložen značajan napor na polju izolacije od buke i poboljšanja komfora boravka u automobilu.