Hyundai i10 

 

Hyundai i10Hyundai i10

Južnokorejski proizvođač grabi krupnim koracima napred i čini se da na njega kriza nema nikakav uticaj. Predstavljanjem novih modela i osvežavanjem postojećih, uspeo je da se održi iznad „poplavnog“ talasa koji je zahvatio automobilsku industriju. Model i10 je predstavljen 2007. godine, pri čemu je nasledio model Atos. Na Salonu automobila u Frankfurtu ove godine predstavljena i druga generacija popularnog južnokorejca namenjena vožnji sve zakrčenijim gradskim ulicama.
Dizajn novog mališana koga Hyundai smešta između A i B segmenta je ipak drugačiji od novog i30. Spoljašnji izgled je najbliži definiciji o smanjenom monovolumenu naziva ix20. Ono što pomalo iznenađuje je novi smer u dizajnu. Nova generacija i10 naime ne sledi i30, i20 ili čak ix35, već kreće u nekom svom smeru. Vrlo modernom, efektnom ali na neki način i dovoljno "ispoliranom" da se može dopasti svim segmentima kupaca. Poznato je naime da se ovakvi automobili posebno cene kod dve dijametralno suprotne starosne grupe, mladih i penzionera. Prvi utisak o dizajnu je da će ovim vozilom biti zadovoljni i jedni i drugi.
Hyundai i10 se značajno protegao. Dužina mu je 3,66 metara, odnosno čak 8 cm više od prethodnika. Istovremeno, širi je za 6,5 te viši za 5 centimetara što nas sve zajedno navodi na razmišljanje kako je došao vrlo blizu B segmenta. Međuosovinski razmak je neznatno povećan, za svega 5 mm, dok je zapremina prtljažnika od 252 litra jedan od najboljih rezultata u klasi. Proizvođač sa ponosom ističe kako je novi i10 tiši i prostraniji od Volkswagenovog modela Up, kao i da je krutost karoserije na izuzetnom nivou. Krutost karoserije je za čak 27% veća od krutosti karoserije sedme generacije Golfa. I pored pojačane strukture, novi model je i lakši od prethodnika.
Enterijer je sada izveden u mnogo svežijem stilu, tako da bolje opremljene verzije imaju pravo na dvobojno instrument tablu. Hyundai navodi kako je upotrebio kvalitetnije materijale i unapređenu završnu obradu. Instrumentacija je klasična, a ponuđena je i bogata oprema, tako da je novi i10 moguće dobiti čak i sa grejanim obručem upravljača, što je u ovom segmentu pravi raritet.
Osnovu motorizacije činiće jednolitarski trocilindrični benzinac snage 65 KS poznat po niskoj potrošnji te emisiji CO2 manjoj od 100 g/km. Jača verzija imaće četiri cilindra i zapreminu 1.2 litra sa 87 ks. Dosadašnji model je imao svoju dizel varijantu, koju nova generacija, sudeći po navodima proizvođača, ipak neće imati.
Iako smo ga možda očekivali iz češkog pogona u Nošovicama, i10 će nam dolaziti iz Turske. Reč je o poznatom pogonu u Izmitu, gradu koji se nalazi nedaleko od Istanbula. Navedeni pogon uspešno posluje već petnaestak godina. U navedenoj fabrici već se sklapa model i20.
U skladu sa aktuelnim ekološkim trendovima, Hyundai je odlučio da ponudi i TNG verziju novog modela, koja će koristiti navedeni trocilindrični pogonski agregat.
Uz sve napred rečeno, nova generacija i10 čini se dolazi u pravom trenutku na osiromašena i krizom pogođena svetska tržišta. Kupcima ovog vozila svakako će prijati činjenica da južnokorejski proizvođač nastavlja svoju politiku dugačkih garantnih rokova i očekivano niskih troškova eksploatacije.

Hyundai i10Hyundai i10