Hyundai i30Hyundai i30

Hyundai i30 je prvi model ovog južnokorejskog proizvođača koji je u potpunosti nastao u Evropi – od razvoja pa do završetka proizvodnje ovo je pravi „evropljanin“. Prethodne dve generacije su se borile sa izuzetno jakom konkurencijom – dovoljno je pomenuti Golf, Astru, Focus, Megane... U tako jakoj konkurenciji i30 solidno se držao, uglavnom predstavljajući jeftiniju i pristupačniju alternativu svojim etabliranim konkurentima u C segmentu. Ipak, očigledno je da je Hyundai rešio da malo „ozbiljnije“ promeša karte. Tri nedelje pre zvanične svetske premijere na Salonu automobila krajem septembra u Parizu, Hyundai je pred tristotinjak vodećih specijalovanih novinara u svojoj evropskoj centrali u Offenbachu predstavio novu, treću generaciju najvažnijeg modela na tržištu EU - kompaktnog i30.

Dizajniran u srcu Evrope, u Rüsselsheimu kraj Frankfurta pod vođstvom nemačkog majstora dizajna Petera Schreyera (uz Audi TT iz 1998. najpoznatijeg po dizajnerskom preporodu sestrinske Kie), a proizveden u češkim Nošovicama, novi i30 želi da ponovi uspeh prethodnih generacija (prve pod internom oznakom FD iz 2007. godine i druge GD iz 2011. godine, u svetu prodatih u tiražu od solidnih 800.000 primeraka).

Uz modernije, čistije linije po uzoru na prošle godine predstavljeni i20, krase ga nova klavirskim lakom presvučena maska hladnjaka, kao i diodna zadnja svetla. Mnogo je, međutim, važnije da je unutrašnjost prostranija i dopadljivija nego dosad, nego da su materijali napokon na nivou poznatijih evropskih suparnika - jeftine, tvrde plastike ima još samo u tragovima i to na manje vidljivim mjestima, oko ručice menjača, na donjem delu vrata i u prtljažniku.

Inženjeri razvojno-tehničkog centra Hyundai Motor Europe u Nemačkoj poboljšali su dinamiku vožnje modela nove generacije i30 uz rigorozan program testiranja širom Evrope i na čuvenoj pisti Nurburgring. Novorazvijena čvrsta platforma od lakih materijala, izrađena od čak 53 odsto unapređenog čelika visoke čvrstoće, pruža osnovu za dobre vozne i upravljačke karakteristike, uz poboljšanje direktne upravljavljivosti i preciznosti za čak 10 odsto, kako bi vozačima obezbedila potpun užitak i dinamičnu vožnju bez narušavanja visokog nivoa komfora.

Premijeru je u novom i30 doživeo i sasvim novi 1,4-litarski turbobenzinac 1.4 T-GDI od 140 KS, koji će se po želji isporučivati i sa sjajnim 7-stepenim automatskim menjačem sa dvostrukom lamelom. Četvorocilindraš će, dakle, biti četvrti i najsnažniji benzinski motor u ponudi, uz 1,0-litarske turbobenzince od 100 i 120 KS, kao i na evropskom tržištu neizostavan 1,6-litarski turbodizel od 110 KS.

Korejci nisu štedeli ni na bezbednosti, pa novi i30, što serijski, a što uz doplatu, dolazi opremljen nizom sigurnosnih dodataka - od automatskog kočenja u gradu i upozorenja o naletanju vozila otpozadi, preko aktivnog tempomata i prepoznavanja saobraćajnih znakova, pa sve do zadržavanja automobila u saobraćajnoj traci i automatskog upravljanja dugim svetlima, uz detekciju vozila u mrtvom uglu.

Nova generacija modela i30 omogućuje korišćenje tehnologija za povezivanje kao što je Apple CarPlay, Android Auto kao i opciju bežičnog punjenja telefona.

Uz sve ove karakteristike, zanimljivo je napomenuti da novi Hyundai i30 zadržava pravo na petogodišnju opštu garanciju, što svakako može da privuče neodlučne kupce ka ovom južnokorejskom proizvođaču.
 

Hyundai i30Hyundai i30