Kia NitroFord Fiesta

 

Kia Niro, hibridni crossover sa niskim emisijama koji je doživeo svoju evropsku premijeru na salonu automobila u Ženevi 2016. godine, označava razvoj Kijine prve generacije ekoloških automobila. Nudi praktičnost i spoljni izgled pravog prostranog crossovera, zajedno sa efikasnom potrošnjom goriva naprednog hibridnog motora. Od početka razvijan kao hibridno vozilo sa idejom da poseduje isključivo hibridni pogon i da pritom ne izgubi ništa od atraktivnih i trenutno poželjnih linija.

Dizajn Nira u potpunosti razvijen je u Frankfurtskom centru za dizajn ovog južnokorejskog proizvođača pod dirigentskom palicom Petera Schreyera. Siluetom koja je inspirisana aerodinamičnim izgledom crossovera i suptilno oblikovanim površinama sa modernim oštrim linijama, Niro je prepoznatljiv Kijin model. Novi model predstavlja poslednju evoluciju Kijine prepoznatljive prednje rešetke u obliku tigrovog nosa, isto kao i karakteristično širok C stub i čitav niz drugih prepoznatljivih dizajnerskih detalja.

Dizajnom poput pravog SUV-a, Nirov dizajn odlikuju skladne proporcije, dok široka karoserija prikazuje stabilnost. Izduženi poklopac motora, povišena svetla i linija ramena automobila pokazuju atletski stav koji Niro predstavlja i jednu od glavnih razlika pomoću koje se ističe od drugih hibridnih automobila na tržištu.

Silueta Nira blago se sužava prema zadnjem kraju vozila, gde se završava suptilnim spojlerom, povišenim svetlima kao i širim i masivnim zadnjim branikom. Odličnim izgledom zadnjeg blatobrana Niro kao celina ostavlja veoma ubedljiv vizuelni utisak. Dizajnirana sa namerom da aerodinamične performanse budu na odličnom nivou, karoserija Nira pruža koeficijent otpora vazduha od samo 0,29 Cd što ga čini aerodinamičnijim od bilo kojeg hibridnog konkurenta. Njegovo međuosovinsko rastojanje (2.700 mm) i kratki prednji i zadnji kraj omogućavaju putnicima dosta prostora u enterijeru automobila.

Prema dimenzijama Niro zauzima novo mesto među postojećom paletom Kijinih modela. Niro je 4.355 mm dugačak, 1.805 mm širok i 1.535 mm visok, što ga čini manjim od novog Kia Sportagea, ali većim od cee'da tako da ulazi u segment u kome Kia pre nije bila prisutna.

Ulazak u automobil pojednostavljen je prednjim i zadnjim vratima koja se široko otvaraju. Zbog povišene pozicije sedenja, kao i povišene konture vozila, ulazak i izlazak su veoma jednostavni.

Instrument tabla je primer jednostavnosti, sa velikim brzinomerom i levo od njega jednako velikim i preglednim indikatorom načina vožnje koji informiše vozača o statusu hibridnog sistema - punjenje baterije, ekonomična vožnja ili angažovanje pune snage hibridnog sistema. U sklopu navedenog indikatora, nalaze se i podaci o stanju preostale količine goriva, ali i o statusu baterija hibridnog sistema.

Na kožom obloženom upravljaču nalaze se komande tempomata, limitera brzine, ali i audio uređaja i telefona povezanog putem Bluetooth-a sa multimedijalnim uređajem u automobilu. On je smešten na idealno mesto, na prednji instrument panel sasvim visoko, pri čemu nudi izvrsnu preglednost i upotrebljivost. Na njemu može da prati i prikaz sa kamere za vožnju unazad, ali i brojne informacije o radu hibridnog sistema.

Na zadnjim sedištima ima sasvim dovoljno mesta, a položaj sedenja je zaista odličan, pogotovo imajući u vidu relativno skromne spoljne dimenzije samog automobila.
Kako bi povećali prostor u kabini, Kijini inženjeri i dizajnerski tim stvorili su novi dizajn prednjih sedišta za Niro koje apsorbuje veće količine vibracije sa većom gustoćom jastučića i čeličnim okvirima, koji doprinose smanjenju umora na dužim putovanjima.

Platforma na kojoj je baziran Kia Niro napravljena je kako bi obezbedila beskompromisno puno mesta u prtljažniku. Niro nudi 427 litara prtljažnog prostora (sa prostorom za rezervni točak), baterijski sklop ne smeta prtljažniku i nema dodira sa njim. On je postavljen ispod zadnje klupe, ostvarujući maksimalan mogući prostor u prtljažniku obzirom na celokupne dimenzije. Nirov prtljažnik je dovoljno velik da ispod stane rezervni točak (pune veličine). Prtljažnik je pravilnog oblika, vrlo iskoristiv i kvalitetno tapaciran a sa spuštenim zadnjim sedištima narasta na 1.425 litara.

Struktura Kije Niro je snažna, pre svega jer je proizvedena od naprednog čvrstog čelika (AHSS). Čak 53 odsto karoserije izrađeno je od čvrstog, ali lakog čelika, dok se aluminijum koristi za poklopac motora, zadnji deo automobila, manji deo prednjeg branika i nekoliko elemenata u samom voznom sistemu automobila poput prednjih zglobova i zadnjih krakova kao i dela kočnica. Sve ove mere za smanjenje težine doprinose i bezbenosti i rekordno niskoj potrošnji goriva.

Niro je opremljen novim Drive Wise sistemom elektronske asistencije vozaču. Ovaj sistem čine Sistem za kočenje u nuždi (AEB) sa zaštitom pešaka, Napredni tempomat (SCC), Sistem upozorenja menjanja saobraćajne trake (LDWS), Sistem za zadržavanje automobila unutar saobraćajne trake (LKAS), Sistem za kontrolu mrtvog ugla (BSD) i najzad Sistem za pomoć pri vožnji unazad (RCTA). Svi ovi sistemi zajedno, u snažnoj karoseriji obezbedili su svih pet zvezdica

Niro je prvi Kijin model koji predstavlja Android Auto™, razvijen da radi sa Android mobilnim uređajima. Android Auto™ povezuje mobilni uređaj korisnika sa automobilom i omogućava mu pristup smartphone aplikacijama i funkcijama putem displeja u automobilu npr. pristupanje navigaciji Google Maps putem glasovnih komandi, sistem za bežično telefoniranje sa komandama na upravljaču i sistem prepoznavanja glasovnih komandi.
 
Kao i kod većine hibrida, osnovni pogon čini benzinski motor radne zapremine 1,6 litara od 105 KS i obrtnim momentom od 147 Nm. Elektro motor poseduje 32 kW i njega pokreće litijum jonska polimer baterija od 1,56 kW. Ukupna snaga sistema je 141 KS uz maksimalni obrtni moment od 265 koji se prenose na prednju osovinu putem šestostepenog automatskog menjača sa dve lamele koji je Kia nedavno razvila na bazi novog 7-stepenog prenosa (7DCT).

U električnom režimu automobil može da pređe do 2.5 km. Svesrdnu pomoć u niskoj potrošnji pruža i automatski menjač, koji nudi mogućnost izbora i sportskog moda. Nirov menjač najnovija je verzija Kijinog 6-stepenog prenosa

Prelazak između vrste pogona (električni, SUS motor ili oba) u potpunosti je automatizovan. Kako bi kombinacija SUS i elektromotora, odnosno hibridni pogon, bila što efikasnija, Kia je izumela novi električni uređaj TMED (Transmission-Mounted Electric Device). TMED dopušta da oba motora zajedno rade kroz menjač sa minimalnim gubitkom energije.

Modelom Niro, Kia je definitvno napravila zanimljiv i upotrebljiv automobil. Da je to zaista tako, potvrđuju i podaci da su na tržištu zapadne Evrope rasprodati svi primerci do kraja ove godine.
 

Kia NiroKia Niro