Kia Cee'd

Kia-Ceed_01Kia-Ceed_02

Prva generacija Kia Cee’d modela je predstavljena 2006 godine. Svoju restilizaciju doživela je 2009 godine, da bi ove godine predstavljena nova, druga generacija. Prva generacija je dizajnirana i razvijena u Evropi, po ukusu i meri kupaca sa Starog kontinenta. Razvojni centar je smešten u Frankfurtu, a proizvodnja se odvijala u Slovačkoj, uz korišćenje zajedničke platforme sa modelom Hyundai-ja i30. Nova generacija je takođe razvijena u Evropi, korišćenjem istih principa. Predstavljanje javnosti obavljeno je na Salonu automobila u Ženevi 2012 godine i nedugo potom, Kia Cee’d je počela da stiže u prodajne salone.

Eksterijer nove generacije Cee’da je drastično unapređen i izmenjen u odnosu na prethodnu. Kratki prepusti, padajuća linija poklopca motora i naglašen prednji deo ostavljaju utisak sportske agresivnosti koji je toliko poželjan u pomenutom segmentu. Na prednjem delu vozila najupečatljiviji segment predstavlja maska hladnjaka karakteristična za nove generacije vozila južnokorejskog proizvođača.

Izuzetno je zanimljivog, retkog osmouganog oblika i uklapa se u dizajnerske tendencije koje je postavio Peter Schreyer, šef dizajna. Ovaj izgled Kia naziva „nos tigra“. Bočna linija prozora se lagano uzdiže ka zadnjem kraju, a karakteristično je i prisustvo malog prozora u A stubu, kojim se poboljšava preglednost u oštrijim krivinama kao i u gradu. Zadnji kraj vozila najviše asocira na aktuelno generaciju Opelove Astre, što nikako ne treba shvatiti kao manu. Kia je na ovogodišnjem takmičenju Automotive Brand Contest 2012 osvojila čak 3 dizajnerske nagrade, što je samo još jedan od mnogobrojnih dokaza velikog napretka ovog automobilskog giganta otkako je na čelu dizajnerskog odeljenja čuveni Nemac Peter Schreyer.

Putnička kabina ostavlja utisak sportskog duha i dinamičnosti i nudi puno više prostora. Vozač i suvozač koriste 12 milimetara više prostora u visini glave i 21 milimetar u predelu nogu u odnosu na dosadašnju verziju. Prostor za ramena povećan je za 5 milimetara, dok je zapremnina prtljažnika povećana za 12% i iznosi rekordnih 380 litara u odnosu na nekadašnjih 340 litara iz prethodnog modela čime se cee'd postavlja na sam vrh svoje klase. Ulazak i izlazak iz vozila je izuzetno lak, zbog širokog ugla pod kojim se vrata otvaraju. Boravak na prednjim sedištima je izuzetno prijatan, pri čemu mesta ima u izobilju. Na zadnjoj klupi mesta ima više nego kod drugih konkurenata u tom segmentu.

Cee'd-ova karoserija je za 57% čvršća od prethodne generacije koja je na Euro NCAP testiranjima lako osvojila maksimalnih pet zvezdica. Bočna ojačanja u vratima su za 50% čvršća u odnosu na prošli model, a ojačani su i B stubovi. Svi bočni pragovi izrađeni su od čelika visoke strukturne čvrstoće. Dodatna ojačanja povezuju osovine, prtljažni i zadnji deo karoserije kao i celokupno karoserijsko dno. U nju se ugrađuju svi dostupni elektronski sistemi bezbednosti, kao i vazdušni jastuci koji štite vozača i putnike.

Cee’d se isporučuje u čak šest nivoa opreme i završne obrade. Već i osnovni paket je dovoljan za većinu vozača, dok u najskupljem paketu kao standard se isporučuju navigacioni uređaj i sistem za samostalno parkiranje vozila.

Uz novi Cee’d isporučuje se dva benzinska agregata, od 1.4 i 1.6 litara (100 i 135 ks respektivno), kao i tri dizela, 1.4 (90 ks) i 1.6 (110 i 128 ks). Za prenos snage moguće je odabrati manuelni (isključivo šestostepeni) ili automatski menjač, takođe šestostepeni.

Kia-Ceed_03Kia-Ceed_04