Kia Pro Cee’d

 

Kia Pro Cee’dKia Pro Cee’d

Južnokorejska Kia je modelom cee’d krenula u osvajanje kupaca Starog kontinenta. Prva generacija predstavljena je 2006 godine i u suštini je bila dobro vozilo, mada joj je nedostajalo malo “evropskog dodira”, i to kako u vrsti upotrebljenih materijala, tako i u dizajnu. Nova, druga generacija je predstavljena 2012. godine i to prvobitno u dvozapreminskoj varijanti karoserije sa petoro vrata. Uskoro su usledili i karavanska verzija, kao i atraktivni kupe.
Prednji deo vozila (“nos”) je izuzetno atraktivan. Na njemu se ističe osomougaona maska hladnjaka koja je hromirana i koja svojim izgledom daje dozu prestiža, sportske elegancije i agresivnosti. Prednje svetlosne grupe se prostiru sasvim bočno, inkorporirajući sada toliko popularna LED dnevna svetla i nastavljajući svojim izgledom priču o agresivnosti prednjeg kraja. Bočne linije su skladne i pomalo agresivne. Donja linija prozora ima uzlaznu liniju i zahvaljujući hromiranim okvirima prozora uklapa se u elegantano-sportski nastup ovog kupea. Na zadnjem kraju masivni odbojnik i visoko podignut zadnji kraj prate postulate dizajna kupe vozila. Zadnje svetlosne grupe su atraktivnog, bademastog oblika, dok su u zadnjem odbojniku nalaze svetla za maglu i svetlo za vožnju unazad. Sveukupno rečeno, dizajn se može slobodno smatrati jednom od najjačih tački nove Kije, što za ovog južnokorejskog proizvođača predstavlja kopernikanski obrt.
Putnička kabina ostavlja utisak sportskog duha i dinamičnosti i nudi puno više prostora. Vozač i suvozač koriste 12 milimetara više prostora u visini glave i 21 milimetar u predelu nogu u odnosu na dosadašnju verziju. Prostor za ramena povećan je za 5 milimetara, dok je zapremnina prtljažnika povećana za 12% i iznosi rekordnih 380 litara u odnosu na nekadašnjih 340 litara iz prethodnog modela čime se cee'd postavlja na sam vrh svoje klase. Kada je potrebno više prostora za prevoz stvari zadnja klupa se može preklopiti u odnosu 60/40 i zapremnina raste na čak 1318 litara. Prtljažni prostor je i funkcionalniji zbog 118 milimetara šireg otvora i poseduje brojne pregrade za odlaganje prtljaga. Cee'd pokazuje svoju praktičnost nudeći podesivi naslon za ruke, središnju konzolu i veće držače za čaše u vratima. Držači za čaše u prednjim vratima dovoljno su veliki za odlaganje boca od 1,5 litra, a u držačima u zadnjim vratima mogu se staviti boce u 0,7 litara.
Za pogon se koriste dva benzinska i dva dizel agregata. Benzinci iz zapremine 1.4 i 1.6 litara oslobađaju 100 i 135 ks, dok dizel motor iz radne zapremine 1.4 litra oslobađa 90 ks. Jači agregat iz 1.6 litara ostvaruje 110 i 128 ks. Sportska verzija, Pro Cee’d GT iz 1.6 litara ostvaruje čak 204 ks.
Visok kvalitet Pro Cee’da garantuje najmodernija fabrika u Slovačkoj u kojoj na proizvodnji ovog vozila radi 300 robota u tri smene. Kao potvrda ovako visokog kvaliteta sa vozilom dolazi i sedmogodišnja garancija koja je prenosiva na kupce vozila iz druge ruke. Osim što je na taj način svojim kupcima Kia obezbedila mirnu eksploataciju i sačuvala ih od troškova eventualnih kvarova, omogućila je i bolje očuvanje vrednosti u daljoj prodaji. Svi ovi kvaliteti sasvim opravdano svrstavaju Kia Pro Cee’d u sam vrh svog segmenta. I dok su se ranije proizvodi južnokorejskog proizvođača birali isključivo radi povoljne cene, sada ih kupci širom sveta biraju i zbog drugih kvaliteta, poput uspelog dizajna, odličnog kvaliteta i dobrih garantnih rokova. Tri nagrade – Red dot design koje je novi Ceed osvojio krajem prošle godine i svedoče o tome.

Kia Pro Cee’dKia Pro Cee’d