Kia-Rio_IIKia-Rio_e
Kia Rio je u svojoj prvoj generaciji predstavljen 2000. godine. Nakon jednog zatezanja bora i druge generacije, u februaru 2011. južnokorejski proizvođač je predstavio i novu, treću generaciju. Ona je zasnovana na platformi Accenta i može se dobiti kao trovratna, odnosno petovratna izvedba.
Za nju se može reći da se odlikuje izuzetno upečatljivim i ubedljivim dizajnom. Konstrukcijski, radi se o dvozapreminskom modelu dužine 4.04 metra, širine 1.72 i 1.45 metara visine. Proizvođač navodi da će se početkom sledeće godine pojaviti i sedan varijanta. Predstavljeni model odlikuje se, kako je ranije rečeno, atraktivnim dizajnom. Na prednjem delu ističu se agresivne svetlosne grupe, sa opcionim projektorskim farovima i LED dnevnim svetlima. Masivni odbojnik u sebi krije veliki usisnik vazduha. Pogled na bok vozila ukazuje na dinamične linije, snažne, sa naglašenim lukovima točkova i reljefnim udubljenjem koje počinje od prednjih vrata. Na zadnjem kraju vozila se ističu stop lampe sa LED tehnologijom, kao i masivni odbojnik sa inkorporiranim nosačem zadnje registarske tablice. Da su dizajneri odlično uradili svoj zadatak, svedoči i nagrada ABC, koju organizuje i dodeljuje Nemački savet dizajnera.
Rio se može činiti malim spolja, ali po unutrašnjosti pripada u potpuno drugu, višu kategoriju. Putnici na prednjim i zadnjim sedištima imaju na raspolaganju impresivno veliki prostor za noge, ramena i glavu. Centralna konzola je vrlo intuitivna i jednostavna za korišćenje i snalaženje. Sama forma i funkcije poboljšane su i ergonomski prilagođene. Instrumentacija je vrlo pregledna i dolazi u tri odvojene celine. Po želji, ona može biti izvedena sa tzv Supervision osvetljenjem. Kako bi se dodatno naglasio veliki skok u kvalitetu kod ovog dalekoistočnog proizvođača, Kia se ponosi činjenicom da je Rio prvi automobil u klasi koji se može poručiti sa grejanim obručom upravljača.
Bezbednost novog Ria je na visokom nivou. Opremljen je sa 6 vazdušnih jastuka (prednji, bočni i zavesasti), kao i ABS-om i ESP-om. Proizvođač navodi i dodatnu mogućnost poručivanja MDPS-a, kao podršku upravljanju u kritičnim situacijama. Pored bezbednosne, Rio je automobil koji je opremljen bogato i svom opremom potrebnom za uživanje u vožnji. Moguće ga je dobiti u četiri paketa opreme, startni LX Cool i EX Fun, Urban i Style. Za pohvalu je to što se kod najjeftinijeg paketa dobija kompletan paket elektronskih sigurnosnih „pomoćnika“, uz audio i klima uređaj. Vrhunski paket podrazumeva alu naplatke od 16 inča, elektrosklopive retrovizore, Bluetooth za bežično povezivanje itd.
Za pogon se koriste tri motora, dva benzinska i dva dizela. Benzinci su radne zapremine 1.2 i 1.4 litra, sa 85 i 109 ks. Od dizelaša, mogu se poručiti 1.1 trocilindraš sa 75 ks i 1.4 sa 90 ks. Dizel agregati se odlikuju niskom potrošnjom goriva (za 1.1 litarski dizelaš proizvođač navodi potrošnju od samo 3 litra u vangradskoj vožnji). Ovi motori su upareni sa petostepenim i šestostepenim manuelnim menjačima, dok je jačeg benzinca moguće poručiti i sa automatikom sa 4 brzine.
Poznata po svojim garantnim uslovima, Kia nastavlja bitku na tržištu. Čini se da joj do sada zvezde nikada nisu bile ovoliko naklonjene i da bi u B segmentu model Rio mogao da napravi ozbiljnu pometnju.

Kia-Rio_IKia-Rio_III