Kia Rio je u svojoj prvoj generaciji predstavljen 2000. godine. Nakon jednog zatezanja bora i druge generacije, u februaru 2011. južnokorejski proizvođač je predstavio i novu, treću generaciju. Ona je zasnovana na platformi Accenta i može se dobiti kao trovratna, odnosno petovratna izvedba.
Za nju se može reći da se odlikuje izuzetno upečatljivim i ubedljivim dizajnom. Konstrukcijski, radi se o dvozapreminskom modelu dužine 4.04 metra, širine 1.72 i 1.45 metara visine. Proizvođač navodi da će se početkom sledeće godine pojaviti i sedan varijanta. Predstavljeni model odlikuje se, kako je ranije rečeno, atraktivnim dizajnom. Na prednjem delu ističu se agresivne svetlosne grupe, sa opcionim projektorskim farovima i LED dnevnim svetlima. Masivni odbojnik u sebi krije veliki usisnik vazduha. Pogled na bok vozila ukazuje na dinamične linije, snažne, sa naglašenim lukovima točkova i reljefnim udubljenjem koje počinje od prednjih vrata. Na zadnjem kraju vozila se ističu stop lampe sa LED tehnologijom, kao i masivni odbojnik sa inkorporiranim nosačem zadnje registarske tablice. Da su dizajneri odlično uradili svoj zadatak, svedoči i nagrada ABC, koju organizuje i dodeljuje Nemački savet dizajnera.
Rio se može činiti malim spolja, ali po unutrašnjosti pripada u potpuno drugu, višu kategoriju. Putnici na prednjim i zadnjim sedištima imaju na raspolaganju impresivno veliki prostor za noge, ramena i glavu. Centralna konzola je vrlo intuitivna i jednostavna za korišćenje i snalaženje. Sama forma i funkcije poboljšane su i ergonomski prilagođene. Instrumentacija je vrlo pregledna i dolazi u tri odvojene celine. Po želji, ona može biti izvedena sa tzv Supervision osvetljenjem. Kako bi se dodatno naglasio veliki skok u kvalitetu kod ovog dalekoistočnog proizvođača, Kia se ponosi činjenicom da je Rio prvi automobil u klasi koji se može poručiti sa grejanim obručom upravljača.
Bezbednost novog Ria je na visokom nivou. Opremljen je sa 6 vazdušnih jastuka (prednji, bočni i zavesasti), kao i ABS-om i ESP-om. Proizvođač navodi i dodatnu mogućnost poručivanja MDPS-a, kao podršku upravljanju u kritičnim situacijama. Pored bezbednosne, Rio je automobil koji je opremljen bogato i svom opremom potrebnom za uživanje u vožnji. Moguće ga je dobiti u četiri paketa opreme, startni LX Cool i EX Fun, Urban i Style. Za pohvalu je to što se kod najjeftinijeg paketa dobija kompletan paket elektronskih sigurnosnih „pomoćnika“, uz audio i klima uređaj. Vrhunski paket podrazumeva alu naplatke od 16 inča, elektrosklopive retrovizore, Bluetooth za bežično povezivanje itd.
Za pogon se koriste tri motora, dva benzinska i dva dizela. Benzinci su radne zapremine 1.2 i 1.4 litra, sa 85 i 109 ks. Od dizelaša, mogu se poručiti 1.1 trocilindraš sa 75 ks i 1.4 sa 90 ks. Dizel agregati se odlikuju niskom potrošnjom goriva (za 1.1 litarski dizelaš proizvođač navodi potrošnju od samo 3 litra u vangradskoj vožnji). Ovi motori su upareni sa petostepenim i šestostepenim manuelnim menjačima, dok je jačeg benzinca moguće poručiti i sa automatikom sa 4 brzine.
Poznata po svojim garantnim uslovima, Kia nastavlja bitku na tržištu. Čini se da joj do sada zvezde nikada nisu bile ovoliko naklonjene i da bi u B segmentu model Rio mogao da napravi ozbiljnu pometnju.
EKO POBEDNIK 2020EKO KANDIDATI 2020EKO KANDIDATI 2019EKO KANDIDATI 2018EKO POBEDNIK 2017EKO KANDIDATI 2017EKO POBEDNIK 2016EKO KANDIDATI 2016EKO POBEDNIK 2015.EKO KANDIDATI 2015EKO POBEDNIK 2014.EKO KANDIDATI 2014EKO POBEDNIK 2013EKO KANDIDATI 2013EKO POBEDNIK 2012EKO KANDIDATI 2012EKO VESTI