Kia RioKia Rio

Na ovogodišnjem Salonu automobila u Parizu, južnokorejski proizvođač Kia predstavio je četvrtu generaciju svog modela Rio. Po prvi put Rio je dobio priliku da se ozbiljno suprotstavi brojnim modelima B segmenta evropskih proizvođača, poput Clia, Pola ili pak Peugeota 208.

Čak i u mirovanju, novi Rio izgleda kao da je u pokretu. Prednje svetlosne grupe i maska hladnjaka najnovijeg oblika čine svež izgled novog modela. Pogled iz profila otkriva izdužen poklopac motora i jasno definisane aerodinamične linije koje izdužuju automobil i koketiraju sa sportskom agresivnošću.

Bok je sasvim drugačiji nego kod modela treće generacije Kijinog bestselera. Duži su poklopac motora, prednji prepust i međuosovinsko rastojanje (+10 mm na ukupno 2.580 mm). C stub je tanji i uspravniji, a zadnji prepust je kraći nego kod prethodnika. Sve zajedno pruža skladniji izgled. Ukupno je novi Rio 15 mm duži od prethodnika i njegova dužina u četvrtoj generaciji iznosi 4.065 mm. Visok je 1.450 mm, što znači da je pet milimetara niži nego pre. Ravne, čiste linije protežu se celom dužinom vozila, što kreira stabilniji i samouvereniji izgled. Naglašeni C stubovi ukazuju na masivnost, koja je poželjna u ovom segmentu. Pogled na zadnji kraj automobila otkriva masivan branik, ali i visoko postavljenu donju ivicu zadnjeg stakla, kao i zanimljivo dizajnirane zadnje svetlosne grupe.

Po navodima proizvođača, novi Rio predstavlja najprostraniji auto u svojoj klasi. Želeći da svom novom automobilu udahne osećaj „više klase”, južnokorejski proizvođač ugradio je grejače sedišta i upravljača, ključ tipa „slobodne ruke”, potom senzore za svetla i kišu. Centralni deo enterijera zauzima Kijin multimedijalni sistem nove generacije – HMI (human-machine interface), dimenzija sedam inča sa navigacionim sistemom koji obezbeđuje TomTom. Takođe, ovaj sistem garantuje mogućnost povezivanja i integracije pametnih telefona po tipu AndroidAuto i Apple CarPlay.

Za enterijer proizvođač navodi da je upotrebio znanto kvalitetnije materijale u odnosu na postojeću, treću generaciju, kao i da je poboljšao kvalitet završne obrade.
Kia navodi da je tokom razvoja posvetila izuzetnu pažnju bezbednosti novog automobila. U cilju povećanja bezbednosti, Kia je ugradila autonomni sistem urgentnog kočenja (AEB), koji ima sposobnost prepoznavanja pešaka. Takođe, ugrađen je i sistem koji upozorava napuštanje trake (LDWS). Ova dva sistema su po prvi put ugrađena u automobil B segmenta upravo u model Rio.

Prtljažnik je zapremine 325 litara, a u cilju povećanja upotrebljivosti i svestranosti, ugrađena je serijski deljiva zadnja klupa. Oslanjanje je izmenjeno kako bi se obezbedilo bolje upravljanje i poboljšala dinamička svojstva, uz poboljšanje komfora. Po nezvaničnim informacijama, konstruktori su za cilj imali da ostvare dinamička svojstva oslanjanja i neutralnost Ford Fieste, pri čemu su želeli da ostvare udobnost Volkswagen Pola.

Kia novom generacijom Ria snažno promoviše trocilindarske motore. Najveće nade se polažu u pomenuti trocilindarski motor koji iz nepuna tri litra radne zapremine razvija 99KS ili 118 KS, pri čemu oba motora postižu isti obrtni moment - 172 Nm. Za kupce koji preferiraju benzinske motore klasične konstrukcije, u ponudi su motori zapremine 1,25 i 1,4 litra. Prva pogonska jedinica razvija 83 KS i obrtni moment 122 Nm, a druga 99 KS i 132 Nm.

Za tržište Evropske unije dizeli su gotovo neizbežni. Kia je obezbedila pogonsku jedinicu od 1,4 litra, koja razvija snagu od 69 ili 89 KS.

 

Kia RioKia Rio