Kia SoulKia Soul

 

Kia Soul pripada klasi kompaktnih monovolumena i predstavljen je javnosti prvi put 2008. godine. Prezentacija prve generacije je održana na Salonu automobila u Parizu, dok je proizvodnja bila u Južnoj Koreji. Na evropskom tržištu prva generacija je zabeležila polovičan uspeh, tako da je ove godine južnokorejski proizvođač predstavio izmenjenu, novu generaciju.

Dizajn nove generacije Soul-a sasvim očekivano „potpisuje“ Peter Schreyer, šef dizajna koji je doneo sasvim nove dizajnerske trendove južnokorejskom proizvođaču. Nove linije dizajna se u značajnom meri oslanjaju na model studiju Track’ster, koji je predstavljen javnosti 2012. godine. Najveća sličnost sa pomenutim koncept vozilom vidljiva je na prednjem delu. gde se ističu masivni branik sa inkorporiranom crnom mat plastikom, kao i farovi relativno pravilnog oblika sa LED dnevnim svetlima. Pomenuta plastika u prednjem odbojniku je u saćastog izgleda. Između njih nalazi se sada već za Kiu specifična osmougana maska hladnjaka, koja i predstavlja „potpis“ Petera Schreyera na svim novim modelima ovog proizvođača. Na boku su prisutne relativno čiste linije, uz pomalo kockast oblik, koji garantuje maksimum unutrašnjeg prostora za date spoljne dimenzije. Kada smo već kod dimenzija, treba reći da je novi Soul širine 1800 mm, dok je visina 1600 mm, uz povećano međuosovinsko rastojanje od 2570 mm. Proporcije su vrlo skladne i celo vozilo izgleda vrlo kompaktno i snažno. Tome posebno doprinosi i dizajn zadnjeg kraja, pri čemu zadnje svetlosne grupe smeštene visoko u C stubu ostavljaju odličan utisak. Sa dizajna Track’ster-a pozajmljena je i zadnja lajsna na petim vratima u boji vozila. Vozilo je moguće dobiti u 11 boja, pri čemu je krov dostupan u crnoj, beloj i crvenoj boji. Proizvođač navodi da je krutost karoserije uvećana za 28.7% u smislu torzione krutosti.

Enterijer vozila je značajno unapređen u odnosu na prethodnu generaciju. Zahvaljujući blagom uvećanju spoljnih dimenzija, unutrašnjost vozila je još prostranija. Kia je unapredila kvalitet materijala i završnu obradu, proširivši i spisak dodatne opreme. Instrument panel je pregledan, sama instrumentacija je pregledna, dok se na centralnoj konzoli u boljim paketima opreme nalazi ekran od 8 inča osetljiv na dodir. Preko njega je moguće kontrolisati rad raznih sistema, uključujuči i navigaciju. U najsnažnijem paketu opreme navedeni infotainment sistem koristi korisnički interfejs baziran na Androidu. Spisak dodatne opreme je dugačak, tako da je moguče poručiti i panorama krov, ksenonske farove, kožna sedišta, električno podešavanje vozačkog sedišta u deset pravaca. Kao zanimljiv detalj koji je preuzet sa prethodne generacije proizvođač ističe i zvučnike sa LED osvetljenjem čiji se intenzitet menja u skladu sa ritmom reprodukovane muzike. Sedišta mogu biti sa grejanjem i ventilacijom, dok se obruč upravljača po želji takođe može opremiti grejačima.

Proizvođač je dosta unapredio novog Soula i na polju bezbednosti, tako da su, pored sada već standardnih i obaveznih sistema bezbednosti poput ABS i ESP-a, dostupni i sistem za praćenje saobraćajnih traka, odstojanja od vozila ispred, kao i sistem automatskog podešavanja snopa farova u zavisnosti od prisustva drugih vozila na putu.


Za pogon se koriste benzinski i dizel agregati. Za evropska tržišta dostupni su po jedan benzinski i dizel agregat, oba zapremine 1.6 litara. Benzinski agregat razvija 132 KS, a dizel 128. Uz dizel agregat moguće je birati ili manuelni, ili automatski menjač.


Uz poslovičnu Kijinu garanciju i dobre uslove nabavke i povoljne kredite, sasvim je očekivano da će uz kvalitete nove generacije Soul zabeležiti bolje prodajne rezultate na Starom kontinentu. 

 

Kia SoulKia Soul