Lexus GS

Lexus-GS_01Lexus-GS_02

Lexus GS je u nomenklaturi japanskog proizvođača luksuznih vozila smešten u višu srednju klasu. Njegovi konkurenti su Mercedes E klase, Audi A6 i BMW serije 5. Prvi put je predstavljen javnosti 1991. godine i u početku se prodavao na tržištima Severne Amerike. Četvrta generacija je preddstavljena prošle godine, da bi početkom 2012. godine stigao u prodajne salone luksuzne Toyotine divizije.

Automobil je dizajnerski uspelog izgleda. Na prednjem delu vozila izdvaja se šestougana maska hladnjaka, koja gradi jedinstvenu celinu sa usisnikom vazduha u prednjem odbojniku koji zbog svoje masivnosti ostavlja utisak sportske agresivnosti. Na odbojniku se nalazi i prorezi za hlađenje kočnica, kao i nekoliko dodatnih oštrih uglova koji pojačavaju utisak dinamičnosti i agresivnosti. Prednje svetlosne grupe su relativno pravilnog oblika, sa inkorporiranim LED dnevnim svetlima. Bočna linija je elegantna, izdužena i ostavlja utisak sportske elegancije. Blago naglašeni lukovi točkova primili su u svoje skute velike aluminijumske naplatke. Na zadnjem kraju vozila na posmatrača utisak ostavljaju neobično oblikovana stop svetla, kao i spojler skromnih dimenzija na poklopcu prtljažnika. Spoljni izgled se može menjati, u zavisnosti od izbora paketa opreme.

Enterijer je relativno konvencionalnih i smirenih linija. Takvo rešenje je sasvim očekivano, obzirom da je u pitanju luskuzno vozilo sa odgovarajućom cenom. To znači da je odabir materijala u kabini vrhunski, kao i da je završna obrada precizna. Na prednjim sedištima sedi se udobno, dok će pozadi dovoljno mesta pronaći dve osobe. Trećoj osobi bi smetao centralni tunel, tako da je za očuvanje udobnosti poželjno smestiti najviše dve osobe pozadi. Ispred vozača smestili su se klasično oblikovani analogni instrumenti, koji su dovoljno informativni. Centralna konzola je široka i na njoj se nalaze komande klima i audio uređaja. Lexus je izbacio toliko kritikovani digitalni sat i stavio analogni koji svojim oblikom i izradom pre odgovara vozilu premijum segmenta.

Bezbednost se kod Lexusa piše velikim slovima. Bilo da je u pitanju posebno konstruisana karoserija, sigurnosni sistemi, od vazdušnih jastuka, preko pirotehničkih zatezača pacijenata, pa sve do posebno konstruisanih naslona za glavu, ili pak elektronski sistemi koji vrše kontrolu nad stabilnosti vozila, može se reći da zaista ništa ne nedostaje.

Oprema namenjena uživanju vozača i putnika u vožnji je zaista impresivna. Automatski klima uređaj, izbor nekoliko različitih audio uređaja ili pak navigacioni sistem, samo su neki od detalja opreme kojima ovaj Lexus obiluje. Dostupan je u čak pet različitih paketa opreme, Finesse, Executive, Luxury, F-Sport i F-Sport Premium dopušta izbor različite opreme, koji ima uticaja i na spoljašni izgled vozila. Ukoliko nečega i nema na spisku standardne opreme, tu je izuzetno širok spisak dodatne opreme koji omogućava adekvatnu personalizaciju vozila.

Za pogon ovog Lexusa koriste se dva agregata. Manji je zapremine 2.5 litara i oslobađa maksimalnih 209 ks. Jači motor iz 3.5 litara oslobađa 292 ks, pri čemu je on uparen sa elektro motorom kako bi se dobio hibridni pogon. Elektromotor oslobađa 200 ks, pri čemu je zbirna snaga oba motora 345 ks. Pogon može biti samo na jednoj osovini, ili pak na obe. Prenos snage se obavlja preko elektronski kontrolisanog kontinualnog automatskog menjača sa pet različitih modova rada.

Lexus je odlučio da se suprotstavi još jednom etabliranoj nemačkoj konkurenciji, pri čemu je primenio sasvim različitu proizvodnu filozofiju. Uska paleta motora, uz širok izbor opreme, mogao bi ovaj put biti dobitna kombinacija japanskog proizvođača.

Lexus-GS_03Lexus-GS_04