Mazda2Mazda2

 

Predstavnik Mazde u B segmentu, model 2, je aktuelno predstavljen u svojoj četvrtoj generaciji. Ipak, ovu informaciju treba uzeti sa rezervom, obzirom da su prve dve generacije imale i paralelni naziv Demio i ne preterano uspešan nastup na tržištima Starog kontinenta. Tek sa trećom generacijom, koja je napustila monovolumenski uspeh, stigao je uspeh i prodaja je porasla. Na Salonu automobila u Ženevi proleća 2014. godine Mazda je otkrila svoj novi koncept pod imenom Hazumi. Nedugo nakon toga, tačnije u julu mesecu otpočela je serijska proizvodnja u Japanu, u fabrici Hofu.

 

Renesansa dizajna Mazde je otpočela u prvoj deceniji 21. veka. Od neinventivnih i usudili bismo se reći, dosadnih vozila, uz pomoć Zoom-zoom dizajna, vozila japanskog proizvođača su postala sve zanimljivija. Sa modelom CX-5 usledio je preokret u dizajnu, koji je označen kao Kodo – duša pokreta. Prednji deo vozila sa maskom hladnjaka koja je „razvučena“ u osmeh u obliku slova „V“ deluje izuzetno atraktivno. Masivni odbojnik i prednje svetlosne grupe sa pomenutom maskom hladnjaka čine zaista jedinstvenu i skladnu celinu, koja neodoljivo privlači poglede i koketira sa višim i skupljim automobilskim segmentima. Na boku vozila se ističu naglašeni lukovi točkova, kao i donja linija prozora koja prati zamišljenu liniju opstrujavanja vazduha oko vozila. Kako bi se umanjilo opstrujavanje, spoljašnji retrovizori su smešteni na posebne nosače. Zadnji kraj je blago uzdignut i sa malim spojlerom na petim vratima ostavlja snažan utisak dinamičnosti i gipkosti, u čemu mu sasvim obilato pomaže i masivan zadnji odbojnik. Zadnje svetlosne grupe su atraktivne, sa oštrim uglovima na njihovim krajevima. Dizajn je vrlo uspeo i može se reći da su dizajneri napravili uspešan otklon u odnosu na prethodnu generaciju, usaglasivši Mazdu 2 sa postulatima Kodo dizajna.

 

Dopadljiva unutrašnjost Mazde2 prostrana je i pročišćena i uključuje visokokvalitetne materijale i završnu obradu uz promišljene detalje u čitavom vozilu. Instrument tabla je čistih i jednostavnih linija, sasvim pregledna i bez suvišnih detalja koji bi privlačili pažnju vozača na nepotrebne detalje. Ispred vozača su smešteni instrumenti koji su u kombinaciji analogne i digitalne tehnologije, a po želji je moguće dobiti i head-up displej. Centralni ventilacioni otvori su asimetrični, pri čemu je onaj bliži vozaču okruglog oblika, a bliži suvozaču pravougaonog. Po želji se isporučuje i ekran osetljiv na dodir, koji je smešten u vrhu centralne konzole.

 

U konstrukciji nove Mazde 2 primenjena su mnoga tehnička rešenja, sa ciljem smanjenja težine vozila, smanjenja potrošnje i emisije štetnih gasova, poznatih odranije pod nazivom „Skyactiv“. Takođe, Mazda je odlučila da značajno unapredi i dostupnu bezbednosnu opremu. Pomenuti head-up displej Mazda označava kao Active Driving Display sistemom, koji je prvi u B segmentu. Za nadziranje mrtvih uglova dostupan je i BSM (Blind Spot Monitoring), koji je deo novog i-Activsense bezbednosnog sistema. Želeći da poveća sjedinjenost vozača i automobila i pojednostavi proces interakcije, Mazda nudi i MZD connect system. Navigacione, komunikacijske i zabavne informacije prikazuju se na ekranu od 7 inča kojim se upravlja ekranom osetljivim na dodir, glasovnim naredbama ili upravljačem interfejsa čoveka i mašine (HMI). Ekran je smešten na instrument ploči iznad centralne konzole i omogućuje ugao gledanja od 16°

Japanski proizvođač je pod prigodnim sloganom „izazovi konvencionalno“ rešio da krene putem na kome je još uvek usamljen, izbegavajući da se prikloni trendu „downsizinga“ pogonskih agregata. Ponudu benzinskih agregata sačinjava samo jedan zapremine 1,5 litara, sa tri nivoa snage: 75, 90 i 115 ks. Boje dizelaša zastupa samo jedna pogonska jedinice, takođe zapremine od 1,5 litara sa 105 ks. Snaga se na prednje točkove prenosi preko manuelnih Skyactiv-MT menjača sa pet i šest stepeni prenosa, kao i automatskog Skyactiv-Drive menjača. Deklarisana potrošnja za benzinske agregate se kreće od 4,5-4,9 litara, dok je kod dizelaša ona još manja i iznosi svega 3,4 litra u proseku.

 

Mazda2Mazda2