Mazda5 je nasledila model Premacy 2005. godine. Prva generacija se prodavala sa promenljivim uspehom na tržištima Evrope. Po svojoj veličini Mazda5 je smeštena malo iznad Focusa C-max, pri čemu raspolaže sa 7 sedišta.
Osveženi stil eksterijera Mazde5 podudara se sa još individualnijim i upečatljivijim izgledom. Celovito uravnotežena pojava Mazde5 još je naglašenija isticanjem njenog kratkog nosa, kompaktnosti i solidnosti. Istovremeno, redizajniran prednji deo zaslužan je za element dinamičnosti. Elegantno izvedena prednja svetla ne nude samo dobru vidljivost noću, već dodaju i dašak luksuza. Na boku se ističu specifično oblikovana vrata, od kojih su zadnja sa obe strane klizna. Sa zadnje strane, svetla su još prozračnija, a zadnji branik ima ugrađeno i svetlo za maglu. Sve to doprinosi utisku superiornog dizajna i elegantnog izgleda.
Dizajn unutrašnjosti sada je bolji nego ikada pre. Središnja konzola poboljšava vidljivost, a različitim komandama sada se još lakše rukuje.
Osnovna verzija Mazde5 ima atraktivnu titan-srebrnu oblogu središnje konzole, odlično usklađenu sa enterijerom. Obloga središnje konzole u srednjim i visokim nivoima opreme je tamnosiva ili piano crna (verzija sa NAVI monitorom). Crna boja enterijera izvrsno je usklađena sa sjajnom crnom tkaninom sedišta sa srebrnim tačkicama, što sve zajedno stvara utisak dinamike i vrhunskog kvaliteta.

Upravljač i ručica menjača presvučeni su luksuznom crnom kožom koja pojačava utisak udobnosti i stila. Svi modeli opremljeni su instrumentima sa pozadinski osvetljenim brojčanicima i belom rasvetom, što povećava vidljivost i utisak kvaliteta. Za uređenje enterijera upotrebljen je princip raspodele sedišta koji proizvođač iz Hirošime “V-Karakuri”. Suštinski, radi se o tome da je standardna konfiguracija sedišta 2+3+2, pri čemu se u srednjem redu treće, središnje sedište može sklopiti i tako povećati komfor.
U pogledu bezbednosti Mazda nije želela da bilo šta prepusti slučaju. Nova petica odlikuje se pojačanom karoserijom, sa jasno definisanim zonama gužvanja. Za svaki red sedišta predviđeni su vazdušni jastuci, dok su zatezači pojaseva i Isofix sedišta standard. ABS, ESP i kontrola trakcije spadaju u opremu koja poboljšava bezbednost u graničnim slučajevima kada se na iskušenje stavlja kompletno oslanjanje vozila. Opremljenost Mazde5 se može oceniti kao izuzetno izdašna. Podrazumeva se da vozilo poseduje kompletni elektropaket, klima uređaj, kao i moćni audio aparat koji enterijer vozila pretvara u izuzetno prijatan prostor. Mazda nudi i širok izbor dodatne opreme, počev od različitih navigacionih uređaja, pa sve do posebne kozmetike namenjene održavanju ovog japanca.
Za pokretanje ove Mazde staraju se dva benzinska agregata zapremine 1.8 i 2 litra. Za potonji proizvođač navodi da je smanjena potrošnja za čak 13% i da su oba agregata opremljena sistemom Start-Stop kako bi se dodatno umanjila potrošnja i emisija štetnih gasova. Kako nijedan automobil ovog tipa ne može da se zamisli bez dizel agregata, Mazda je ponudila i 1.6 litarski turbo dizel agregat, koji je dodatno osavremenjen. Pogon je na prednjim točkovima preko manuelnog ili automatskog menjača.