Mercedes A klase

Mercedes-Benz-A-Class_01Mercedes-Benz-A-Class_02

Mercedes je svoj najmanji model lansirao prvi put 1997 godine. Automobil koji je poneo slavnu trokraku zvezdu svojim izgledom, ali i koncepcijom je bio daleko od dotadašnjih postulata konstrukcije jednog Mercedesa. I pored početnog problema sa čuvenim testom severnog jelena, Mercedes A klase se dobro prodavao i imao je relativno zapaženu tržišnu ulogu. Sledeća generacija se predstavila svetu 2004 godine, pri čemu je i dalje posedovala neobičan oblik MPV uz skromne dimenzije. Treća generacija predstavljena ove godine je definitivno raskrstila sa dosadašnjim modelima A klase. Niska silueta, sportski dinamičan dizajn i nova koncepcija doneli su na tržište neki sasvim drugačiji Mercedes. Sudeći po reakcijama kupaca, nova A klasa je uspela da se snađe za svoje mesto pod suncem.

Izgled nove A klase je vrlo dinamičan. Prednji deo je nizak, sa agresivnom maskom hladnjaka, velikim odbojnikom i masivnim usisnikom vazduha. Prednje svetlosne grupe se odlično uklapaju u želju Mercedesa da ostavi utisak dinamičnosti. Bočna linija je neočekivano niska za A klasu, i pogled sa boka otkriva velike točkove smeštene u blago naglašene lukove točkova. Zadnji kraj ponajviše podseća na BMW serije 1, koji je očito glavni konkurent novom bebi Mercedesu.

Enterijer je konstruisan tako da je sve podređeno vozaču i njegovom uživanju u vožnji. Po rečima proizvođača na prednjim sedištima se izuzetno udobno sedi, dok je pozadi udobno samo za dvoje odraslih putnika. Upotrebljeni su kvalitetniji materijali, a kako je Mercedes u pitanju, uopšte ne treba sumnjati u kvalitet završne obrade. Instrumenti su klasičnog, analognog oblika i dovoljno su informativni. Jedan od najupečatljivijih detalja instrument table su svakako ventilacioni otvori koji su kružnog oblika u hrom završnoj obradi.

Osim kvaliteta, još jedan od sinonima kada je Mercedes u pitanju je svakako bezbednost, pa makar to bila i samo A klasa. Još davne 1950. godine Béla Barényi je načinio prekretnicu na polju bezbednosti razvojem putničke ćelije. Danas je ona samo još jedan od brojnih elemenata integralnog koncepta bezbednosti kojom se Mercedes-Benz vozila bliža našoj viziji vožnje bez nezgoda. ABS, ESP, TCS i drugi, sada već standardni elektronski sistemi svakako nisu više nešto što kupac ne očekuje. Distronic plus, tempomat koji aktivno prati brzinu vozila ispred i usklađuje brzinu A klase je vredan saputnik na otvorenim drumovima. Sistem prevencije zamora vozača je još jedan sistem koji je našao svoje mesto i u A klasi, nakon što se dokazao u višestruko skupljim modelima nemačkog proizvođača. Sistem prevencije kolizije, nadzora saobaćajne trake, kao i sistem nadgledanja mrtvog ugla predstavljaju samo deo bogate ponude bezbednosne opreme.

Mercedes ne bi bio to što jeste kada ne bi omogućio postojanje bogate dodatne opreme i mogućnost izbora prema ličnim afinitetima i mogućnostima sa podugačkog spiska. Automatski klima uređaj, navigacioni sistem, digitalni radio risiver, kožni enterijer, su samo neke od stavki koji će omogućiti da se vozač samo po dimenzijama male A klase oseća kao da sedi u nekom većem i bogato opremljenom Mercedesu.

U novoj A klasi moguć je izbor izmešu tri dizel i tri benzinska agregata. Najmanji dizel agregat je Renaultov poznati 1.5 dCi sa 110 ks. Iznad njega se smestio Mercedesov agregat sa 1.8 litara i dve gradacije snage, 110 i 136 ks. Od benzinaca isporučuje se 1.6 litarski sa 122 i 156 ks, kao i dvolitarski, takođe turbo benzinac sa 211 ks. Za ljubitelje brzine AMG je pripremio model A 45 sa čak 354 ks.

Mercedes-Benz-A-Class_03Mercedes-Benz-A-Class_04