Mercedes, u mnogo čemu pionir, 2004. godine je predstavio kupe sa četvoro vrata. Model CLS je bio tehnički zasnovan na modelu E klase, dok se optički pozicionirao kao potpuno nezavistan model. Sama ideja je naišla na jako dobar prijem kod kupaca, tako da je uskoro usledio odgovor i drugih proizvođača. Ne želeći da bilo šta prepusti slučaju, Mercedes je nakon 6 godina produkcije predstavio nedavnu i novu generaciju.
Dizajn nove CLS klase je zaista jedinstven. Na prednjem delu agresivnost iskazuje veliki gril hladnjaka sa dominantnom trokrakom zvezdom, kao i bogato dimenzioniran usisnik za vazduh u prednjem braniku. Svetlosne grupe podsećaju donekle na one sa modela C klase, ali su ipak znatno dinamičnije i agresivnije. Bočna silueta je,  kako i dolikuje kupeu, niska. Na bokovima se izdvajaju specifično oblikovana vrata, kao i naglašeni luk zadnjih točkova, što je rešenje koje je modifikovano iz aktuelne S klase. Na zadnjem kraju dominira padajuća linija krova, sa stop lampama koje su izvedene u LED tehnologiji. Pozicioniranje trećeg stop svetla u zadnji branik je dizajnersko rešenje koje do sada nije viđeno. U uglovima vozila nalaze se dvostruke hromirane izduvne cevi.

Enterijer je izuzetno atraktivnog dizajna. Ono što je Mercedesu svojstveno, visok kvalitet upotrebljenih materijala i perfektna završna obrada, prisutno je i na ovom modelu. Ispred vozača se nalazi klasična instrument tabla sa okruglim analognim instrumentima, dok je centralna konzola masivna i ispunjena komandama klima i audio uređaja. Za povišeni nivo udobnosti isporučuje se sedišta sa mogućnošću masaže, ventilacije i grejanja, pri čemu su putnicima na zadnoj klupi namenjene dve odvojene fotelje punog komfora.
Mercedes je definitivno lider na polju bezbednosti. Prateći tradiciju trokrake zvezde, model CLS je opremljen svim elementima aktivne i pasivne bezbednosti. Pored pojačane šasije sa programiranim zonama deformacija prilikom sudara, putnike štite i pojačanja u vratima, kao i kompletan set vazdušnih jastuka. ABS, ESP i kontrola proklizavanja su nešto što se podrazumeva.
Spisak opreme namenjen novom modelu CLS praktično je neograničen. Osim kožnog paketa u nekoliko boja, moguće je birati i posebne pakete koji između ostalog podrazumevaju i Designo enterijer koji je kombinacija perfektne, detaljističke završne obrade i visoke eksluzivnosti. Mercedes je kupcima na raspolaganje stavio i širok izbor od čak 9 različitih alu felni. Standardna oprema podrazumeva TFT ekran na centralnoj konzoli, klima uređaj, radio aparat sa CD/DVD plejerom i ekranom dijagonale 14.7 cm. Tempomat, sistem nadzora pritiska u pneumaticima, kao i asistencija farova dodatno povećavaju bezbednost.
Za početak Mercedes je novom CLS-u podario tri motora. Dva agregata su dizel koncepcije, jedan četvorocilindrični, a drugi V6. Oznake su CLS 250 CDI i CLS 350 CDI. Benzinski agregat je zapremine 3.5 litara, sa šest cilindara u V rasporedu. Pogon je na zadnje točkove preko poznatog 7G – Tronic plus menjača. U bližoj budućnosti svakako se mogu očekivati i drugi motori, kao i AMG varijanta.