Mercedes-Benz GLAMercedes-Benz GLA

 

Prateći opšti rastui trend proizvodnje i prisustva SUV-ova u svim segmentima, Mercedes-Benz je odlučio da se javnosti predstavi na Frankfurtskom Salonu automobila u septembru 2013. godine novim modelom GLA. Smešten u segment kompaktnih premijum krosovera, novi GLA predstavlja jednu od uzdanica nemačkog proizvođača za poveanje prodaje i poboljšanje salda. Ime GLA Mercedes-Benz je podario svom novom vozilu u skladu sa nomenklaturom koju priprema za nove modele. Slovo „G“ asocira na čuveni G wagen, koji je svakako najpoznatiji terenski automobil Mercedes-Benz-a.

Posmatrajući vozilo, sasvim logično se postavlja pitanje šta novopridošli takmac BMW-a X1 i Audia Q3 ima zajedničko sa slavnim, većim pretkom? Odgovor je sasvim jasan i jednostavan – ništa, tačnije ništa osim predmeta želje mnogih, srebrne zvezde. Uli Baur, glavni dizajner novog GLA se potrudio da vozilu podari atraktivne linije i pored relativnog skromnih spoljnih dimenzija, koje objašnjavaju „A“ u nazivu i povezivanje sa najmanjim modelom nemačkog proizvođača. Na prednjem delu sasvim očekivano dominira velika, gotovo vertikalno postavljena maska hladnjaka na kojoj se šepuri čuvena trokraka zvezda. Prednje svetlosne grupe su vrlo markantne i sa LED dnevnim svetlima deluju izuzetno moderno i atraktivno. Pogled na bok otkriva muskulozne linije, sa naglašenim lukovima točkova i plastičnom, diskretnom zaštitom sajtne i rubova krila. Dve linije poput „falti“ razbijaju monotoniju bočnih linija i pojačavaju otpor bočnih limenih površina. Na zadnjem kraju vozila, pak, dominiraju velike svetlosne grupe, kao i dupli hromirani izduvi kod snažnijih verzija. Diskretni spojler na petim vratima smanjuje opstrujavanje zadnjeg kraja vozila, dok uzdužne krovne šine povećavaju upotrebljivost vozila.

Dizajn enterijera se gotovo u potpunosti oslanja na A klasu, što je svakako pohvalno. Ispred vozača nalaze se kružni i naglašeni analogni instrumenti, sa hromiranim kuištima koji akcentuju eleganciju. Centralna konzola je urednih i čistih linija, sa ekranom osetljivim na dodir koji se nalazi iznad tri kružna ventilaciona otvora koja nas nostalgično vraćaju u vremena modela 123. Ispod komandi audio uređaja, sasvim nisko, smeštene su i komande ventilacije. Ne želeći da bilo šta posveti slučaju, po navodima samog proizvođača, Mercedes-Benz je unapredio kvalitet unutrašnjih materijala, ali nivo završne obrade, kako bi mogao da se takmiči sa najboljim primercima premijum modela u svom segmentu.

Sasvim očekivano, GLA ne spada u klasu terenskih vozila. Ipak, proizvođač ističe da je 4matic pogon prilagođen svim terenima i da je sposoban da pruži adekvatnu trakciju na svim podlogama. Takođe, obezbeđen je i HDC sistem kontrole kretanja nizbrdo kako bi novi krosover mogao lakše da izađe na kraj sa različitim terenima. Kao jedan od lidera na polju bezbednosti, Mercedes-Benz je sa modelom GLA ponudio mnoštvo sistema, između ostalih i sistem prevencije sudara (CPA), Distronic plus, Parktronic, sistem održavanja u traci (Lane keeping system). Spisak je zaista impozantan i obezbeđuje izvanrednu sigurnost.

Još jedna briljantna tačka svakog Mercedes-Benz-a su svakako i njegovi pogonski agregati. Bilo da su u pitanju benzinski (GLA 180 – 122 ks, GLA 200 – 156 ks, GLA 250 – 211 ks i GLA 45 AMG – 360 ks) ili dizel (GLA 180 CDI – 109 ks, poreklom iz Renaulta, GLA 200 CDI – 136 ks i GLA 220 CDI – 170 ks), proizvođač navodi izuzetnu kulturu rada, nisku potrošnju i odlične performanse. Za prenos snage koriste se manuelni šestostepeni menjači, kao i 7G DCT. Za AMG verziju upotrebljen je sportski sedmostepeni menjač – AMG speedshift DCT. Moguće je birati između prednjeg ili pogona na sve točkove.

Novi Mercedes-Benz GLA je ulaznica u svet krosover/SUV modela slavnog nemačkog proizvođača. Atraktivan dizajn, sjajni motori i vrhunska bezbednost su snažni argumenti pridošlice u segment premijum kompakt krosovera.

 

Mercedes-Benz GLAMercedes-Benz GLA