Mini Cooper 5 doorMini Cooper 5 door

 

Originalni Mini Moris je bio delo legendarnog sir Aleka Ajzagonisa, koji je za njegov razvoj i dobio titulu sira. Ovaj automobil je bio u proizvnodnji u gotovo neizmenjenom obliku od 1959. pa sve do 2000. godine. Mini automobili su prešli u vlasništvo nemačkog BMW-a 1994. godine i od tada je započet razvoj dostojnog naslednika, koji je javnosti i predstavljen 2001. godine. Njegove linije su u mnogome podsećale na original i novi Mini je ubrzo postao hit. Sledile su potom i neke nove varijante, poput Clubmana, Pacemana, ali i krosovera – Countrymana. Novi model, sa novom platformom i stilskim izmenama je stigao 2006. godine, da bi ove godine bila predstavljena i najnovija generacija.

Promene dizajna nagoveštavaju zreliji karakter novog modela, što se odražava u značajnoj optimizaciji odlika poput prostranosti, bezbednosti, opreme, materijala, kvaliteta fine obrade, kao i sportskog duha i udobnosti u vožnji. Novajlija ne donosi neka radikalna odstupanja u stajlingu u odnosu na odlazeći model, ali ono što je svakako uočljivo je da je novi MINI 98 mm duži, 44 mm širi, 7 mm viši, a povećano je i međuosovinsko rastojanje za 28 mm. Dizajn novog modela je zasnovan na sada već legendarnim linijama prvog modela. Veliki farovi kružnog oblika, široka maska hladnjaka i masivni odbojnik ukazuju na sportski duh modela. Bok vozila poseduje ravne i čiste linije, sa blago akcentovanim lukovima točkova. Na zadnjem delu ističu se lepo oblikovana stop svetla koja daju vozilu simpatičan izgled.

Enterijer vozila je takođe pretrpeo dosta izmena. Povećan je unutrašnji prostor za putnike, a sama instrumentacija je sada bolje organizovana i funkcionalnija. Svi instrumenti važni za vozača (obrtomer i brzinomer) smešteni su iza upravljača, radi bolje preglednosti. Kako ne bi odstupili i izneverili tradiciju, za Mini karakteristična centralna instrumentacija i dalje prisutna, samo što je sada namenjena za prikazivanje displejem koji pruža informacije i predstavlja deo infotainment sistema. Takođe, putnicima na zadnjim sedištima je namenjeno nešto više mesta, a po prvi put u istoriji, moguće je dobiti klasični Mini sa petoro vrata.

Novi Mini stiže opremljen velikim brojem opcionih sistema koji se staraju o bezbednosti i pomažu i pre nego što vozač uoči potrebu za njima. Sistem za sprečavanje sudara (City Collision Mitigation) pomaže da se izbegnu neželjeni susreti pri brzinama do 60 km/h. Sistem prati saobraćaj preko kamera, upozorava vozača čak i  koči ako se stvari zakomplikuju. Na većim brzinama sistem Forward Collision Warning preuzima kontrolu. On priprema kočnice za trenutni odgovor i tako smanjuje zaustavni put kočenja. Za svaki slučaj, tu su sistemi za upozorenje na ograničenja, Speed Limit Info i Traffic Sign Memory koji prepoznaje znakove sa ograničenjima i obaveštava vpzača kada prekorači brzinu.

Ono što je najinteresantnije u vezi sa novim modelom je ono što se može očekivati u domenu vožnje. Dakle, u prvom planu su novi agregati, sa tri ili četiri cilindra, opremljeni MINI TwinPower Turbo tehnologijom. U ponudi su MINI One, MINI Cooper, MINI Cooper S, kao i MINI One D i MINI Cooper D, kao i MINI Cooper SD agregat. Snaga se kreće od 75 pa sve do 211 KS i može zadovoljiti svojom širokom paletom želje i potrebe skoro svakog vozača.

Novi Mini, poput svog prethodnika, teži da ostane vođa unutar segmenta premijum malih vozila i učvrsti svoju odličnu poziciju u svim oblastima vezanim za zabavu u vožnji, kvalitet i individualizaciju.

 

Mini Cooper 5 doorMini Cooper 5 door