Audi A6 L E-TRON Concept
24. Apr 2012
Audi predstavlja prvi luksuzni E-TRON koncept automobil sa novom tehnologijom poznat kao Audi A6 L E-TRON Concept na Auto salonu u Pekingu. Ovaj plug-in hibrid ima moćan pogonski sistem koji omogućava domet do 80 km pogonom samo na električnu energiju, a posebno je dizajniran da ispuni potrebe kineskog tržišta. E-TRON koncept je važan korak Audi-ja ka budućem osvajanju tržišta električnih automobila u Kini. Sa svojom prvom E-TRON tehnologijom u luksuznoj klasi, kompanija pokazuje šta se lokalno može proizvesti sa Audi tehnologijom.
Osnova za ovu studiju je novi model Audi A6 L, najuspešniji premijum automobil i najprodavaniji Audi model u Kini. Audi proizvodi ovu poslovnu limuzinu u pogonima u gradu čangčun, kao zajedničko ulaganje sa kineskom kompanijom FAW. Audi A6 L E-TRON koncept prilagođen je zahtevima kineskih kupaca. Plug-in hibrid koji može prevaljivati velike razdaljine, omogućavajući nultu emisiju izduvnih gasova u lokalnim oblastima, idealan je automobil za upotrebu u brzorastućim velikim gradovima Kine. Zajedno sa svojim pogonskim sistemom, koncept ima sve kvalitete da kupcima prenese prave vrednosti Audi automobila: prestiž, udobnost i sportski nastup. Ova uspešna tehnološka studija je paralelni hibridni koncept. On poseduje TFSI motor od 2.0 litara zapremine snage 211 KS i električni motor od 70 kW (95 KS). Vodeno hlađena litijum-jonska baterija nalazi se u zaštićenom prostoru u slučaju sudara na zadnjem delu vozila. U električnom modu, Audi A6 L E-TRON koncept prelazi do 80 km konstantnom brzinom od 60 km/h. U svakom momentu, hibridni kontrolni modul bira najbolji odgovarajući operativni mod vožnje sa fokusom na domet. Ova tehnološka platforma može da radi ili samo na motor sa unutrašnjim sagorevanjem, samo na električni pogon ili u hibridnom režimu. Pored toga, sistem koristi energiju kočenja ili povećava izlaznu snagu kod naglog ubrzavanja kombinujući snagu oba motora. Audi A6 L E-TRON koncept isporučuje odlične sportske performanse.
Brz napredak urbanizacije i potreba smanjenja emisije CO2, ključni su faktori razvoja nove pogonske Audi tehnologije. Audi predviđa električnu mobilnost kao ključ buduće tehnologije i zato radi na visoko efikasnim rešenjima koja istovremeno nude korisniku i tipično Audi iskustvo u vožnji. Audi je pokrenuo električna pogonska rešenja u punom obimu proizvodnje hibridnih modela koji imaju visoko naprednu litijum-jonsku tehnologiju baterija. U kombinovanom režimu kada se koristi motor sa unutrašnjim sagorevanjem i električni motor, korisnici imaju odličan osećaj sportske vožnje, zavidnih performansi i znatno bolju ekonomičnost u potrošnji goriva. Termin E-TRON se odnosi na tehnologije u rasponu od PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) povećanog dometa do automobila pogonjenih na čisto električni pogon sa baterijama ili na pogon preko gorivih ćelija. Audi A6 L E-TRON koncept poznat je po svojim elegantnim linijama i stilu. Limuzina koja ima 3,01 meatr međuosovinskog rastojana je 5,02 metara dugačka, 1,87 metara široka i 1,46 metara visoka. Njegova duga hauba motora, niska, produžena linija krova i oštre linije na stranama, stvaraju opšti atletski izgled automobila. Karakteristični Audi LED farovi naglašavaju elegantan izgled automobila. Eksterijer automobila pokazuje svoje razlike u odnosu na proizvodnu verziju ovog automobila. Na prednjoj strani nalazi se uramljena prednja maska i rešetka hladnjaka sa vitkim poprečnim šipkama uz skoro potpuno pokriveni uvodnik vazduha u motor. Moćni 21-inčni točkovi u E-TRON dizajnu i posebni zadnji difuzor ističu progresivni karakter automobila. Ispod prednje haube motora nalazi se stilizovana zaštitna kapsula koja pokriva njegove komponente. Rebraste konture u njegovom centru simbolizuju hibridni pogon koncepta. Telo koncepta identično je modelu Audi A6 L. To je lagana, kruta i maksimalno bezbedna konstrukcija, koja je napravljena primenom ultra lakih materijala. Uz sadržaj od 10 odsto aluminijuma, težina je 15 odsto manja nego kod čelične konstrukcije. Aluminijumske komponente u nosivoj strukturi i delovima eksterijera, kao i primena čelika visoke čvrstoće koji se koriste za izradu putničke kabine, čine telo automobila znatno lakšim i čvršćim.
U projektovanju tela automobila, dizajneri i inženjeri inteligentno koriste nove kombinacije materijala uključujući i tzv. Carbon fiber-reinforced polymer (CFRP). Za Audi, izuzetno lagana konstrukcija ne sastoji se samo od jednog materijala, tako da se ovde traži fleksibilan pristup koji koristi širok spektar materijala sa jednim ciljem: postići najbolje performanse sa najmanjim korišćenjem materijala na najvažnijim mestima. Korišćenjem novih materijala i naprednih konstuikcionih metoda, postignut je izuzetno nizak nivo buke u unutrašnjosti ovog koncepta. Odlična vibraciona udobnost postignuta je finim podešavanjem komponenti i prigušenjem na hidrauličkim osovinama i pogonskim nosačima. Audi-jeva ultra lagana konstrukcija takođe se nalazi u kućištu automobila, kombinujući visok nivo komfora sa sportskim osobinama. Veze su napravljene od aluminijuma. Servo upravljač, pojačavač sile kočenja i kompresor klima uređaja koristi elektromehanički pogon. Na granicama performansi u toku vožnje kroz krivine, poprečna elektronska blokada diferencijala sa Electronic Stabilization Control (ESC) funkcijom, stabilizuje Audi koncept praveći male intervencije u deliću sekunde na prednjem točku sa spoljne strane krivine.
Kao kod prethodene verzije modela Audi A6 L, unutrašnjost sa tehnološki naprednom platformom, nastavlja elegantan stil spoljašnjeg dizajna koncepta. Glavni definišući element je veliki luk ispod vetrobrana, tzv. Wrap-around, koji okružuje mesta vozača i suvozača. Prednji deo instrument table je dizajniran u obliku talasa koji se širi. Svi detalji unutrašnjosti ilustruju estetski standard koji se koristi kod Audi modela. Svi materijali su pažljivo odabrani i dizajnerski studiozno rešeni. Kontrole i instrumenti su vrlo intuitivni. Powermeter zamenjuje tahometar. Njegov pokazivač ukazuje na ukupnu pogonsku snagu sistema na skali od 0 do100 odsto. Obojeni segmenti ukazuju na trenutno operativno stanje automobila. Pomoćni instrumenti vizualizuju napunjenost i stanje litijum-jonske baterije. Pokazatelj protoka energije govori vozaču trenutni operativni režim automobila i ističe aktivne hibridne komponente. Informacije možete pozvati preko vozačkog info sistema ili preko MMI monitora. Veliki ekran prikazuje dijagram prosečne potrošnje goriva i označava količinu raspložive energije u peto-minutnim intervalima. Koncept nudi puno prostora na svim pozicijama sedenja u kabini. On integriše sve luksuzne karakteristike ove klase automobila. Sedišta pružaju ventilacione i masažne funkcije, ugrađeni Bosse Surround System isporučuje kvalitetan zvuk, a deluks automatski klima sistem sa vazdušnim jonizatorom obezbeđuje prijatnu klimu u kabini. Ambijentalno osvetljenje stvara suptilnu atmosferu zajedno sa unutrašnjim osvetljenjem. Pomoć vozaču i sigurnosni sistemi zadovoljavaju najviše svetske standarde. Audi Active Lane Assist sistem aktivno pomaže vozaču u čuvanju trake na putu, dok Audi Side Assist sistem pomaže kod promene trake na putu. U toku noćne vožnje, Night Vision Assistant sistem otkriva pešake čak i na većoj udaljenosti. Parking Assistant sistem pomaže pri parkiranju. Novi Audi Pre-Sense sistem smanjuje mogućnost potencijanih nezgoda i njihovih posledica u mnogim slučajevima. Ostale važne funkcije automobila sadrži MMI Navigation plus sistem. Funkcije velikog hard diska, navigacioni sistem kontroliše unosom podataka preko touchpad-a. MMI ekran osetljiv na dodir prepoznaje 29.000 kineskih karaktera. Tim Audi inženjera razvio je ove funkcije u Audi Infotainment Tech Center-u (ITC) u Pekingu, gde su infotainment komponente iz Nemačke prilagođene željama kineskih kupaca ovog automobila.