Great Wall Steed 5

20. Aug 2015

Great Wall Steed 5

 

I za veliki teret i za zahtevan teren

 


Koncept pick up vozila na Starom kontinentu nikada nije bio preterano tržišno uspešan. Potražnja je bila oduvek skromna i ovaj tip vozila je mogao da se nađe gotovo isključivo kod većih kompanija kao servisno vozilo ili pak kod ljudi koji se bave zemljoradnjom i voćarstvom. Ipak, neki novi vetrovi su počeli da duvaju Evropom i ovaj tip vozila je počeo da doživljava svoju renesansu, rekli bismo, iz čisto pomodnih razloga. Dovoljno je pomenuti Toyotu Hilux ili recimo Nissan Navaru, pa da nam bude jasnije o kakvim konkurentima se radi. I evropski proizvođači spremaju svoj odgovor, tako da Volkswagen već neko vreme ima u ponudi Amarok, dok je francuski Renault upravo ovih dana predstavio svoj koncept pick up vozila.

Istorijski podaci kazuju da je pick up vozilo nastalo tako što je američki farmer odsekao zadnji deo kabine na svom automobilu i načinio od njega kamionet sposoban da preveze manje terete. Upravo je ovaj koncept izuzetno popularan u SAD, gde dosta proizvođača ima svoja vozila u ponudi. U takvu jednu tržišnu utakmicu uključio se i kineski proizvođač Great Wall koji kupcima nudi svoje viđenje pick up vozila pod imenom Steed 5, a koje se proizvodi u bugarskoj fabrici Liteks.

Testiranom Great Wall Steed 5 zaista se ne može poreći originalnost. Impozantne dimenzije, kao i atraktivna maskirna folija kojom je bio presvučen naprosto su bili mamac za poglede, ali i pomalo bojažljiv pristup prolaznika i drugih učesnika u saobraćaju. Često nam je prednost u saobraćaju bila ustupana, pri čemu je atraktivnost vozila dodatno bila potencirana pojedinim detaljima koji spadaju u dodatnu opremu.

 

Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5


Na prednjem kraju vozila dominiraju velike svetlosne grupe, kao i masivni branik i široki usisnik vazduha. Treba istaći da je testirano vozilo posedovalo i vitlo-čekrk na prednjem delu kojim se komanduje putem posebnog daljinskog upravljača. Pored toga, na desnom krilu nalazio se i usisnik vazduha, popularni „snorkel“ koji omogućava prolaz kroz dublju vodu, bez straha od hidroudara motora zbog dospevanja vode u usisni kolektor motora.

Pogled na bok otkriva pravilne i jednostavne linije, koje su uostalom i sasvim očekivane kod vozila ovog tipa. Naglašeni su lukovi prednjih i zadnjih točkova, dok masivni spoljni retrovizori ostavljaju utisak snage. Iza kabine, opet u vidu dodatne opreme, nalazi se „roll bar“, kao zaštita od prevrtanja u mat boji. Na njemu su inkorporirane maglenke u LED tehnologiji (ukupno četiri) koje služe za osvetljavanje prostora ispred vozila u uslovima noćne offroad vožnje.

 

Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5


Zadnji kraj vozila očekivano je jednostavan: na njemu dominiraju velika vrata teretnog prostora koja zahtevaju odlučnu mušku ruku prilikom rukovanja, dok se na zadnjem braniku nalaze parking senzori. Na uglovima vozila nalaze se vertikalno postavljene stop lampe. Dizajnerima se mora odati priznanje za zaista uspešan rad, koji se ogleda u aktivnom izgledu koji nema dodira sa uvreženim predrasudama o obavezujućem izgledu kineskih vozila u mislima prosečno obaveštenih vozača i kupaca. Izuzetno bitni offroad detalji, kao i upadljiva maskirna folija činili su ovo vozilo još ozbiljnijim i nisu ostavljali mesta sumnji u vrednost Steed-a. Tokom testa često su nas pitali da li radi o vozilu jednog dalekoistočnog proizvođača zvučnijeg imena. Sve to nas je praktično uverilo da je izgled vozila definitivno „pogođen“ i da kupci neće imati priliku da se „stide“ porekla vozila.

Ulazak u enterijer ovog pick upa olakšan je činjenicom da se prednja i zadnja vrata široko otvaraju. Sedišta su dobro dimenzionirana i dovoljno udobna, pri čemu se na zadnjoj klupi sedi malo uspravnije. Instrument tabla je klasičnog dizajna, sa velikim brzinomerom i obrtomerom, dok su za prikaz temperature rashladne tečnosti motora, kao i preostale količine goriva upotrebljeni manji instrumenti. LC displej prikazuje podatke o pređenoj kilometraži, kao i podatke sa putnog kompjutera. Centralna konzola je jednostavna, sa komandama koje su jasno i logično raspoređene. Same komande koriste velike tastere, što je svakako plus u slučaju korišćenja u zimskim uslovima, jer nošenje debelih rukavica neće ometati njihovo koriščenje. Manuelni klima uređaj, kao i audio sistem pružaju uslove za ugodan boravak u kabini. Između prednjih sedišta postavljena je ručica šestostepenog manuelnog menjača, kao i naslon za ruke koji je nažalost nešto manjih dimenzija od poželjnih.

 

Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5

Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5

Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5


Materijali upotrebljeni za oblaganje enterijera očigledno su orijentisani ka izdržljivosti. Upotrebljena je tvrda plastika, koja je ipak prijatna na dodir. Na sedištima testiranog vozila nalazile su se obloge od kože, koje su davale dozu luksuza, baš kao i kožom obloženi upravljač. Završna obrada je dobra, mada su prisutni nešto veći zazori. To svakako ne treba uzeti kao zamerku, već jednostavno kao činjenicu prisutnu kod većine vozila ovog tipa. Na prednjim sedištima se nakon zauzimanja adekvatne pozicije sedi sasvim dobro, dok je na zadnjim manje udobno, u prvom redu zbog tvrdog trimovanja zadnje osovine i vertikalnog položaja naslona za leđa.

Tovarni prostor je jedan od ključnih detalja ovog vozila. Njegove dimenzije su 1.34 x 1.46 x 0.48 metara, pri čemu je nosivost preko jedne tone, odnosno 1.050 kg tačnije. Jednako važan podatak je da je tovarni prostor – sanduk obložen dovoljno kvalitetnom plastikom kako bi se limene površine sačuvale od oštećenja.

 

Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5

Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5

 

Za razliku od nekih drugih proizvođača, Great Wall je proizvođač koji dosta polaže na bezbednost svojih korisnika. To se u prvom redu ogleda u načinu konstrukcije samog vozila, za koje je iskorišćena klasična, usudili bismo se da kažemo, kamionska šasija.

Great Wall Steed 5 serijski je opremljen ABS uređajem sa EBD funkcijom, dok je u novijoj generaciji dostupan i ESP. Ojačanja u prednjim i zadnjim vratima povećavaju bezbednost prilikom bočnih sudara. Na prednjim sedištima ugrađeni su sigurnosni pojasevi sa limiterom sile zatezanja. U slučaju sudara aktivira se i automatski prekid dovoda goriva, dok se na zadnjim vratima nalazi dečija sigurnosna brava. Testirano vozilo posedovalo je i TPMS -  sistem nadzora pritiska vazduha u pneumaticima, koji značajno unapređuje bezbednost. Za sada su dostupna i dva prednja vazdušna jastuka, kao i dodatna zaštitna ploča ispod motora.

 

Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5


Great Wall je dosta mislio i na opremu namenjenu uživanju u vožnji, odnosno komforu. Kožna sedišta, kožni paneli na vratima, kao i grejači prednjih sedišta predstavljaju možda i najbolji dokaz ove tvrdnje. Svi prozori su elektropomični, dok se centralnom bravom komanduje putem daljinske komande koja se nalazi na sklopivom ključu – popularnom „skakavcu“. Takođe, dostupno je i unutrašnje ogledalo koje ima automatsku funkciju protiv zaslepljivanja. Klima i audio uređaj se staraju o ugodnoj atmosferi u kabini, dok elektropodesiva spoljna ogledala omegućavaju lakše manevrisanje na skučenim prostorima, baš kao i dodatni parking senzori. U maglenkama inkorporiranim u prednji branik nalazi se i DRL -  dnevno svetlo koje se automatski uključuje prilikom startovanja vozila. Aluminijumski naplatci od 16 inča takođe spadaju u standardnu opremu, mada su na testiranom vozilu oni bili u mat crnoj boji. Tonirana stakla su takođe serijska oprema, dok su na tesiranom primerku ona bila zatamnjena. Spisak osnovne opreme je zaista impozantan, a testirano vozilo je posedovalo i par detalja (vitlo, Snorkel) koji su dodatno unapređivali atraktivnost, ali i upotrebljivost samog vozila.

 

Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5

Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5


Za pogon je upotrebljen dvolitarski dizel motor. Nepune dve litre radne zapremine motora smeštene su u četiri cilindra. Za ubrizgavanje goriva stara se sistem common rail, dok je za podizanje snage zadužen neizbežni turbo punjač na izduvne gasove kao i izmenjivač toplote „vazduh – vazduh“, poznatiji kao intercooler. Primena ove najsavremenije tehnologije obezbedila je zdravih 139 KS. Motor se odlikuje visokom kulturom rada, kao i primerenom elastičnošću, koja je malo narušena ispod 1.500 obrtaja u minuti, što je najverovatnije posledica velike mase praznog vozila. Prenos snage je na zadnje točkove, a po potrebi je dostupan i pogon na prednje točkove koji može da se izabrati preko tastera na centralnoj konzoli. Moguć je izbor između 4wd high i 4wd low prenosa (potonji je „redukovan“). Ovi sistemi garantuju dobru prohodnost vozila i sposobnost dobre trakcije, čemu doprinosi i minimalno odstojanje od tla od 194 mm. Po želji kupca, može da se dobije vozilo kod kojeg je ovo odstojanje i veće – 254 mm. Prednji napadni ugao od 30 stepeni, kao i odlazni od 24 stepena garantuju dobru prohodnost po zahtevnijim terenima.

Šestostepeni menjač odlikuje se nešto dužim hodovima, ali je ipak dovoljno precizan. Prenosni odnosi su sasvim dobro odmereni, tako da garantuju zadovoljavajuću ekonomičnost u upotrebi kada je potrošnja goriva u pitanju.

 

Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5


Napred se nalazi nezavisno oslanjanje, sa duplim ramenima i kalem oprugama. Pozadi je čvrsta veza – kruta osovina sa lisnatim oprugama. Ovakva konfiguracija za posledicu ima veliku nosivost i dobru izdržljivost u svim režima upotrebe. Ovaj tip vozila će se tokom svog životnog, da ne kažemo radnog, veka sresti za čestim preopterećivanjem, tako da smo sasvim sigurni da je ovaj koncept oslanjanja pun pogodak za njega. Ipak, putnici na zadnjoj klupi imaće zamerke na ova tehnička rešenja jer će osetiti svaku neravninu dok je vozilo prazno, a na kraćim poprečnim neravninama će i glasno negodovati zbog velikih vertikalnih oscilacija. Ovaj problem biće utoliko izraženiji ukoliko vozač agresivnije vozi, a tovarni prostor ostane neiskorišćen. Opterećenjem zadnjeg dela situacija će se drastično poboljšati, na zadovoljstvo putnika u drugom redu.

Kočni sistem je savremeno koncipiran. Na prednjoj osovini nalaze se samoventilirajući kočni diskovi, dok su na zadnjoj osovini puni diskovi. Ovakav sistem garantuje adekvatne performanse zaustavljanja, kao i zaista daleko teže pregrevanje kočnih obloga.

 

Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5


U gradskim uslovima vozaču prija dobra preglednost, ali moraće da se navikne na relativno velike dimenzije Steeda, u prvom redu na njegovu dužinu koja je preko pet metara. Ova činjenica predstavlja otežavajuću okolnost za parkiranje, ali i kretanje uzanim ulicama. Ipak, sa malo strpljenja i svesti o gabaritima, zahvaljujući dobroj preglednosti i lakim komandama, ni ovaj zadatak neće biti težak.

Kretanje magistralnim putevima je lagano, a zahvaljujući snažnom motoru ni preticanja nisu strana ovom vozilu. Ipak, treba imati u vidu povećani aerodinamički otpor koji svakako uzima danak na većim brzina, što će se najbolje osetiti na autoputu kada će pri većim brzinama pomalo smetati šum vetra. Naravno, treba imati u vidu koncepciju ovog vozila, pa prema njoj i odrediti zahteve. Tada će postati sasvim jasno da je Great Wall Steed apsolutno sposoban da ih sve izvrši sa potpunom efikasnošću.

 

Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5


Great Wall Steed 5 namenjen je velikim firmama, koje imaju potrebu za sposobnim vozilom koje se neće libiti da se otisne na teren bez uređenih puteva i koje je pritom sposobno da poveze pet radnika i tonu tereta. Takođe, raduje i podatak da je vozilo sposobno da povuče prikolicu od 2,5 tone sa sopstvenim kočnim sistemom. Steed 5 mogu da koriste i zaljubljenici u ekstremne sportove, kao i svi oni koji imaju hobi koji podrazumeva kretanje negostoljubivim putevima, kao što su lovci, planinari, vozači motokrosa, osobe koje imaju potrebu za vučom čamaca... Spisak zaista može biti podugačak.

Ono što će sve potencijalne kupce ovog vozila radovati je činjenica da se ono sklapa u Bugarskoj i da je lager rezervnih delova obiman i lako dostupan. Takođe, uvoznik je dosta uradio i na proširenju dilersko – servisne mreže kako bi ovo zanimljivo vozilo približio što širem krugu kupaca. Garancija od tri godine, odnosno 100.000 pređenih kilometara je nešto što dodatno uliva poverenje u ovo vozilo. Trenutno je Steed 5 na akciji kod uvoznika, jer će uskoro biti dostupna i nova, poboljšana verzija koja će posedovati i „torque on demand“, što će ga učiniti još sposobnijim na terenu. I najzad, ali ne i najmanje bitno, ovo vozilo mogu da koriste i oni kupci koji u značajnoj meri polažu na estetske vrednosti, jer smo se nakon testa uverili da one nisu narušene ni u najmanjoj meri.

 

Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5
 


Tehničke karakteristike

 

 

 Model

  Great Wall Steed 5

 Motor

  4-cilindarski redni, dizel, postavljen napred uzdužno, direktno ubrizgavanje goriva,   Euro 5, turbina pogonjena izduvnim gasovima

  Zapremina

  1.996 cm3

  Najveća snaga

  102 kW (139 KS) pri 5.200 o/min

  Najveći obrtni moment

  305 Nm pri 1.800-2.800 o/min

  Prenos snage

  Na sve točkove, uključujući i kontrolisan elektronski, manuelni menjač sa šest stepena prenosa

  Hodni sistem

  Napred McPherson, spiralne opruge, poprečna trokraka ramena i stabilizator,

Pozadi kruta osovina, lisnate opruge

  Upravljač

  Hidraulični servoupravljač s nazubljenom letvom

  Kočnice

  Napred samoventilirajući diskovi, nazad diskovi, dvokružni hidraulični sistem sa ABS, EBD

  Točkovi i pneumatici

  235/65 R 17

  Dimenzije (D x Š x V)

  5.040 x 1.800 x 1.730 mm, međuosovinsko rastojanje 3.050 mm, dimenzije tovarnog prostora 1.380 x 1.460 x 1.730, klirens vozila 200 mm, prilazni ugao 30°, silazni ugao 24°, masa praznog vozila 1.880 kg

  Mase

  Prazno vozilo 1.835 kg, najveća dozvoljena 2.885 kg, dopušteno opterećenje 1050 kg, kapacitet vuče prikolice sa kočnicom 2.500 kg, bez kočnice 750 kg

  Performanse

  Najveća brzina 160 km/h

  Potrošnja goriva

  Na putu 7,9 l/100 km, u mešovitoj vožnji 8,6 l/100 km

  Emisija CO2

  222 g/km

 

Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5Great Wall Steed 5


Ime i prezime
Komentar