Great Wall H6

20. Dec 2015

Great Wall H6

 

Balkanac sa

 

dalekog Istoka

 

U modernom svetu kategorija SUV vozila postaje sve popularnija. U ovu trku uključili su se definitivno svi proizvođači automobila bar sa po jednim modelom, tako da smo svedoci da recimo čak i Bentley priprema svog takmaca za bespoštednu borbu u ovom segmentu. Kineski proizvođači, na koje većina ljubitelja automobila gleda sa blagim podsmehom, takođe hvataju priključak. Neki od njih bave se pukim kopiranjem, tako da imamo automobile koji su gotovo klonovi nekih poznatih i priznatih modela (ilustrativan primer Landwind C7 i Range Rover Evoque). Ipak, neki proizvođači krenuli su ispravnim putem i ponudili tržištu originalni proizvod.

Upravo takav je i Great Wall H6, „kinez“ koji dolazi iz Bugarske. Naime, kineska kompanija Great Wall otvorila je fabriku automobila kod naših suseda kako bi obezbedila bržu isporuku kupcima na Starom kontinentu, ali i zaobišla eventualno uvođenje kvota ukoliko prodaja premaši najbolja očekivanja proizvođača.

Automobil koji je bio na našem testu krasile su zaista prijatne linije dopadljivog spoljašnjeg dizajna. Na prednjem delu automobila dominiraju velike svetlosne grupe relativno pravilnog oblika, kao i dva usisnika vazduha. Gornji je postavljen između farova i na njemu se nalazi i logo proizvođača, dok se donji, niži, nalazi u prednjem braniku i daje ton agresivnosti prednjem delu automobila. Sam branik je masivan i u njegovim uglovima nalaze se prednja svetla za maglu. Sasvim nisko, ispod registarske tablice, postavljena je imitacija zaštitnog panela ispod pogonskog sklopa, što definitivno ovom automobilu daje dozu „offroad“ izgleda.

 

Great Wall H6Great Wall H6Great Wall H6Great Wall H6


Pogled na bok automobila otkriva visoku siluetu, kao i velike staklene površine, što se od jednog SUV-a i očekuje. Pored atraktivno dizajniranih aluminijumskih naplataka od 17 inča, na boku automobila ističu se i dve „falte“ kojima je dobijeno pojačanje strukture boka automobila. Naglašeni lukovi točkova ostavljaju utisak dinamičnosti.

Zadnji kraj automobila blago je uzdignut. Registarska tablica je smeštena u zadnji branik, što čini da peta vrata imaju „čiste“ linije koje remete samo zadnje svetlosne grupe.

Posmatrajući automobil kao celinu, može se reći da su dizajneri obavili sasvim adekvatan i kvalitetan posao. Spoljašnost automobila zaista nema čega da se postidi, i može da stane rame uz rame sa svim konkurentima. Tokom testa često smo komentarisali da je na sam automobil moguće postaviti znak bilo kojeg drugog dalekoistočnog proizvođača, i da zaista budući vlasnici neće imati čega da se „stide“ kada se parkiraju pored recimo Rav4 ili Honde CR-V.

 

Great Wall H6Great Wall H6Great Wall H6Great Wall H6


Enterijer automobila takođe odiše urednim i čistim, i rekli bismo, smirenim linijama. Kokpit je dizajniran klasično, bez ikakve želje za eksperimetisanjem. Ispred vozača nalazi se klasična instrument tabla u analognoj tehnologiji. Instrumentacija je dovoljno informativna, pri čemu je čitljivost i preglednost zaista veoma dobro. U noćnim uslovima vožnje iluminacija je nenametljiva i klasično bela, tako da H6 ni po ovom pitanju ne zaostaje za konkurencijom. Centralna konzola je primer uredno izvedenog dizajna, bez mnogo dizajnerskih bravura. Komande su raspoređene logično i lako se koriste, tako da je ergonomija zaista na veoma visokom nivou.

Smeštanje iza upravljača i zauzimanje idealnog položaja je olakšano činjenicom da se upravljač može podesiti po visini i dubini, dok je vozačko sedište podesivo u čak deset pravaca električnim putem. Suvozač nema takvu privilegiju, tako da je njegovo sedište moguće podesiti u četiri pravca. Boravak u automobilu je olakšan visokom pozicijom sedenja, što posebno cene putnici sa bolovima u leđima. Završna obrada je vrlo dobra, a kvalitet upotrebljenih materijala je na zavidnom nivou. Naravno da ne treba očekivati kvalitet materijala dostojan premijum proizvođača, ali moramo istaći da Great Wall H6 po ovom pitanju zaista ne zaostaje mnogo u odnosu na neka poznatija imena. U pogledu prtljažnog prostora, deklarisana je njegova zapremina od 808 litara, što je podatak koji deluje malo preoptimistično. Bitno je da se do njega lako dolazi i da je on dobro obrađen, sa dovoljno kvalitetnim materijalima koji su upotrebljeni za njegovo oblaganje.

 

Great Wall H6Great Wall H6Great Wall H6Great Wall H6

Great Wall H6Great Wall H6Great Wall H6Great Wall H6


Polje na kojem su kineski proizvođači automobila kao po pravilu padali i dobijali ocene koje su ih vraćale na popravni ispit je bezbednost. Ipak, najnoviji rezultati pojedinih prozvođača pokazuju da su ta vremena lagano prešla u istoriju. Ipak, da ne bi ostavio mesta sumnji u bezbednost svog automobila, Great Wall je zaista dosta poradio na ovu temu kada je H6 u pitanju. Pored ojačane strukture subšasije, kao i programiranih deformabilnih zona zaduženih za upijanje energije, automobil je opremljen zaista širokom paletom elektronskih sistema bezbednosti. Tu su sada već neizbežni ABS sa funkcijom elektronske raspodele sile kočenja (EBD). Ugrađen je i sistem za pomoć prilikom naglog kočenja – HBA. ESP je takođe deo standardne opreme, kao i HHC – sistem za pomoć prilikom kretanja uzbrdo. TPMS – sistem za kontrolu pritiska u pneumaticima, kao i EBL – svetla koja se aktiviraju prilikom naglog kočenja dodatno, značajno uvećavaju bezbednost. Svi ovi sistemi pomažu da se granice fizike bar malo pomere, i da do sudara ne dođe. I pored njihovog prisustva, ako do kolizije ipak dođe, onda na scenu stupaju brojni pasivni sistemi bezbednosti. Dovoljno je reći da su u automobil ugrađeni prednji i bočni vazdušni jastuci, kao i bočne vazdušne zavese. Prisutna su i ojačanja u prednjim i zadnjim vratima, kao i pirotehnički zatezači pojaseva na prednim sedištima. Sistem fiksiranja dečijih sedišta -  ISOFIX je takođe prisutan, kao i aktivni nasloni za glavu na prednim sedištima.

Spisak bezbednosne opreme je zaista impozantan, ali moramo reći da nedostaju najnoviji sistemi asistencije vozaču, poput sistema za kontrolu napuštanja trake ili autonomnog naglog kočenja u gradu. Na ovom mestu bismo istakli da zaista ne žalimo što ovih sistema nema, već jednostavno konstatujemo da njihov nedostatak u ovim vremenim povlači jednu ocenu niže na poznatom kreš testu, EuroNCAP.

 

Great Wall H6Great Wall H6Great Wall H6Great Wall H6


Great Wall H6 bio je u najjačem paketu opreme, po nomenklaturi proizvođača označen kao Premium. Spisak standardne opreme je zaista jako dugačak. Na ovom mestu moramo da istaknemo da je i oprema osnovnog modela izuzetno bogata, tako da već i u osnovnom paketu opreme serijski stižu automatski klima uređaj, kao i sistem automatskog otključavanja i startovanja motora bez ključa. No, vratimo se našem modelu sa testa. Unutrašnjost je obložena kvalitetnom eko-kožom, koja se nalazi na sedištima, panelima vrata, kao i na upravljaču i ručici šestostepenog menjača. Prednja sedišta su sa grejačima i elektropomična su. Automatski klima uređaj, tempomat, putni računar i merač spoljne temperature samo su od nekih detalja opreme koji čine boravak u automobilu ugodnim. Na taj spisak treba dodati i elektropomični stakleni otvor na krovu, kao i centralnu bravu sa daljinskim komandovanjem. Spoljni retrovizori su pokretani električnim putem i u zimskim mesecima će svakako dobro doći postojanje grejača u njima. Kretanje i parkiranje u gradu olakšavaju zadnji parking senzori, kao i kamere za parkiranje. Takođe, ugrađen je i start-stop sistem.

Audio sistem sa MP3-CD čitačem, kao i DVD multimedija sistem uz RDS radio i ekran od 7 inča osetljiv na dodir čine da ovaj automobil u potpunosti drži korak sa konkurencijom. Bluetooth standard omogućava lako bežično povezivanje sa mobilnim telefonom, ali za razliku od nekih konkurenata omogućava i Bluetooth audio streaming (omogućena reprodukcija melodija sa mobilnog telefona na audio sistemu u automobilu). Audio sistem ima ukupno šest zvučnika i kvalitet reprodukcije je vrlo dobar. Postojanje komandi za audio uređaj na upravljaču dodatno olakšava korišćenje automobila.

 

Great Wall H6Great Wall H6Great Wall H6Great Wall H6


Očigledno je da je spisak osnovne opreme podugačak i da na njemu ništa ne nedostaje. Jedina doplata koja je moguća je izbor metalik boje, koja košta skromnih 350 evra, imajući u vidu veličinu automobila.

Za pogon je iskorišćen četvorocilindarski dizel motor, radne zapremine nepuna dva litra. Common rail tehnologija primenjena je za ubrizgavanje goriva i zahvaljujući njoj dobijen je miran i tečan rad motora, bez vibracija karakterističnih za nekadašnje dizel motore. Turbo kompresor pokretan izduvnim gasovima daje snažan podsticaj radu motora i oslobađa dodatnu snagu, koju uvećava sa svoje strane i intercooler.

 

Great Wall H6Great Wall H6Great Wall H6Great Wall H6

Great Wall H6Great Wall H6Great Wall H6Great Wall H6


Očigledno je da je Great Wall primenio najnoviju tehnologiju koju koriste moderni dizel motori, a rezultat je snaga od 143 KS dobijena pri 4.000 obrtaja u minuti, kao i izdašni obrtni moment od 305 Nm raspoloživ od 1.800 pa sve do 2.800 obrtaja u minuti. Ovi podaci u praksi se manifestuju tečnim i mirnim radom, kao i primerenom elastičnošću. I zaista, Great Wall H6 sa lakoćom prati tempo savremenog saobraćaja, čak bismo se usudili da kažemo da ga ukoliko vozač to poželi, i diktira u pojedinim trenucima. Prenos snage na sve točkove odvija se preko šestostepenog ručnog menjača, koji je dovoljno precizan i sa dobro određenim prenosnim odnosima, pri čemu je očigledno da su peti i šesti stepen predviđeni za ekonomično krstarenje otvorenim putem. I zaista u tim trenucima prija nizak broj obrtaja motora koji smanjuje buku i potrošnju.

 

Great Wall H6Great Wall H6Great Wall H6Great Wall H6

Great Wall H6Great Wall H6Great Wall H6

 

Oslanjanje je vrlo kvalitetno izvedeno. Napred se nalazi nezavisno oslanjanje, po MacPherson shemi, dok je pozadi takođe nezavisno, po tipu dvostruke viljuške. Kočni sistem sačinjen je od ventilirajućih diskova napred, kao i punih diskova pozadi.

I zaista, sva ova rešenja su vrlo kvalitetna i pouzdana u čisto tehničkm smislu. Kupce najviše zanima kako to sve funkcioniše u praksi. Mi smo bili prijatno iznenađeni kvalitetom vožnje u ovom automobilu.

U gradskim uslovima prija elastičnost motora, koja omogućava i lako pokretanje iz mesta, ali i ubedljiva međubrzanja prilikom ipak spore vožnje. Na otvorenom putu pomenuta elastičnost motora dolazi do punog izražaja i nije potrebno puno rukovanja preciznom ručicom menjača prilikom preticanja sporijih automobila. Pomenuta preticanja su laka i efikasna, i nije potrebno naprezati motor do krajnjih granica. Na krivudavim putevima prija postavka oslanjanja, koja garantuje dobro vođenje svih točkova i više nego dobru preciznost upravljanja, pogotovo za SUV. Na autoputu H6 lako održava putne brzine koje su u zakonskim okvirima, tako da je i preticanje i ubrzanje i pri ovim brzinama lako.

 

Great Wall H6Great Wall H6Great Wall H6Great Wall H6

Great Wall H6Great Wall H6Great Wall H6Great Wall H6


Great Wall H6 ostavio je zaista pozitivan utisak na celokupnu našu redakciju. To je automobil sa kojim se vozač lako saživi, bogato opremljen i izuzetno zahvalan i jednostavan u svakodnevnoj ekploataciji. Zaista nam je prijala njegova nenametljivost i svakodnevna upotrebljivost. Dobri garantni uslovi (tri godine ili 100.000 km), kao i razgranata servisna mreža koju je generalni uvoznik Centar S dobro razradio, predstavljaju samo dodatne razloge za kupovinu ovog modela. Svakako, najjači adut je cena koja je niža i do 10.000 evra u odnosu na direktne, slično opremljene konkurente. Svi ovi razlozi mogu da budu dovoljni da se potencijalni kupac odluči za ovaj automobil. Očigledno je da se loš imidž kineskih automobla polako topi i da će uskoro od svega ostati samo jedna predrasuda. Smatramo da taj iracionalni deo čovekove ličnosti može da bude i najveća prepreka prodaji ovog modela. Upravo iz tog razloga, slogan proizvođača „Focus. Dedication. Specialization“ treba da promeni uvreženo mišljenje poslovično sumnjičavih kupaca na Starom kontinentu. Ono što mi možemo da potvrdimo nakon kraćeg i iznenađujuće prijatnog druženja je da su posvećenost i fokusiranost proizvođača na što bolji finalni proizvod definitivno prisutni.
 

Great Wall H6Great Wall H6Great Wall H6Great Wall H6

Great Wall H6Great Wall H6Great Wall H6Great Wall H6


                                                                        Tehničke karakteristike

 

Model

  Great Wall Haval H6

 Motor

  4-cilindarski redni, dizel, postavljen napred uzdužno, direktno ubrizgavanje goriva, Euro 5, turbina pogonjena izduvnim gasovima

  Zapremina

  1.996 cm3

  Najveća snaga

  102 kW (139 KS) pri 5.200 o/min

  Najveći obrtni moment

  310 Nm pri 1.800-2.800 o/min

  Prenos snage

  Na sve točkove, uključujući i kontrolisan elektronski, manuelni menjač sa šest stepena prenosa

  Hodni sistem

  Napred McPherson, spiralne opruge, poprečna trokraka     ramena i stabilizator,

Pozadi nezavisno oslanjanje, po tipu multilink

  Upravljač

  Hidraulični servoupravljač s nazubljenom letvom

  Kočnice

  Napred samoventilirajući diskovi, nazad diskovi, dvokružni hidraulični sistem sa ABS, EBD

  Točkovi i pneumatici

  225/65 R 17

  Dimenzije (D x Š x V)

  4.640 x 1.825 x 1.690 mm, međuosovinsko rastojanje 2.680 mm, zapremina prtljažnika 808-2010, klirens vozila 185 mm, prilazni ugao 26°, silazni ugao 22°, masa praznog vozila 1.800 kg

  Mase

  Prazno vozilo 1.800 kg, najveća dozvoljena 2.240 kg, dopušteno opterećenje 440 kg, kapacitet vuče prikolice sa kočnicom 2.500 kg, bez kočnice 750 kg

  Performanse

  Najveća brzina 175 km/h

  Potrošnja goriva

  Na putu 6,2 l/100 km, u mešovitoj vožnji 6,8 l/100 km

  Emisija CO2

  175 g/km

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Great Wall H6Great Wall H6Great Wall H6Great Wall H6

Great Wall H6Great Wall H6Great Wall H6Great Wall H6


Ime i prezime
Komentar