Jubilej modela Volkswagen Passat

29. Jul 2013

Prva generaciaj Volkswagen Passat
Pre tačno četiri decenije, nemački Volkswagen predstavio je svetu prvi model pod imenom Volkswagen Passat, limuzinu srednje klase koja je ubrzo izgradila kultni status na gotovo svim evropskim i svetskim automobilskim tržištima. Model prve generacije VW Passat bio je kombi-limuzina verzija modela Audi 80, predstavljenog javnosti godinu dana ranije, koji je osvojio titulu Evropski automobil 1973. godine. Dizajnirao ga je poznati italijanski dizajner Giorgio Giugiaro.

Automobil je imao uzdužno postavljen motor, pojavio se u verziji karavan pod imenom VW Passat Variant, a pokretao ga je 1.5 litarski dizel motor snage 48 KS. Do 1980. godine, proizvedeno je 2,5 miliona primeraka ovog modela koji je nosio oznaku VW Passat B1. Model druge generacije WW Passat B2 iz 1980. godine po prvi put je, uz kombi-limuzinsku i karavansku, dobio i limuzinsku verziju pod imenom VW Santana. Taj model je bio popularan u Evropi, a na kineskom tržištu je postigao izuzetno veliki uspeh koji je nemačkoj kompaniji učvrstio prvu poziciju na kineskom automobilskom tržištu. Zanimljivo, model VW Santana se u Kini proizvodio do prošle godine, a modifikovana produžena verzija pod imenom VW Santana Vista proizvodi se i danas.

VW Passat B2 dobio je pogon na sva četiri točka, turbodizel motore i štedljivu Formel E tehnologiju, prethodnicu poznate BlueMotion tehnologije. To je do sada ostala najuspešnija serija ovog modela sa ukupnom proizvodnjom od 5,5 miliona primeraka.

Model VW Passat B3 (1988. – 1993. godine), preuzeo je koncepciju modela VW Golf sa poprečno ugrađenim motorom. Ukinuta je kombi-limuzinska verzija, a osnovni model VW Passat postao je limuzina, što je zadržano do danas. Jednako popularna, a na nekim tržištima i popularnija, bila je njegova karavan verzija pod imenom VW Passat Variant, pogotovo u verziji sa dizel agregatom. Ta serija je prezentovala legendarni 1.9 litarski TDI turbodizel motor. Tehnološki ista bila je generacija modela VW Passat B4 (1993. – 1997. godine), koja je dobila novi 1.8 litarski turbo benzinski motor kompanije Audi. Sledeća generacija modela VW Passat B5 (1997. – 2005. godine), ponovo je preuzela tehniku iz modela Audi A4 i A6, sa uzdužno postavljenim motorom. Dobila je potpuno novu pocinkovanu karoseriju i motore sa četiri, pet, šest i osam cilindara, a u Kini se do 2009. proizvodila produžena verzija ovog modela.

Zanimljivo je da je od modela VW Passat B5 sa produženim međuosovonskim rastojanjem, napravljena prva generacija modela Škoda Superb i to 2001. godine. Zatim je 2006. godine stigao model VW Passat B6, koji se vratio koncepciji sa poprečno ugrađenim motorom. Dobio je i kupe-limuzinsku verziju pod nazivom VW Passat CC. Poslednja generacija modela VW Passat B7, predstavljena je u oktobru 2010. godine na Salonu automobila u Parizu. Njegov uspeh upotpunjuju verzije koje su posebno prilagođene za pojedinačna automobilska tržišta, tako da se ovaj model trenutno proizvodi u Kini i SAD.

Atraktivni Passat CC


Ime i prezime
Komentar