Mazda nastavlja razvoj rotacionog motora

16. Mar 2013

Mazda-rotary-engine
Kompanija Mazda potvrdila je da još uvek razvija svoj rotacioni motor, koji je postao zaštitni znak japanskog proizvođača automobila. Poslednji put korišćen u modelu Mazda RX-8, Wankel (rotacioni) motor je izbačen iz proizvodnje ove kompanije zbog svoje niske efikasnosti. Rotacioni motor u modelu Mazda RX-8 nije bio u stanju da prođe stroge propise o emisiji izduvnih gasova i bio je javno kritikovan zbog visoke potrošnje goriva. Međutim, rotacioni motor može i dalje da ima šansu, jer je Mazda nedavno razvila niz novih tehnologija pod nazivom SkyActiv koje su usmerene u velikoj meri na poboljšanje efikasnosti sagorevanja i potrošnje goriva u motoru.


Rezultati projekta se mogu primeniti na rotacionom motoru kako bi poboljšao svoju efikasnost i izlaznu snagu. Mazda takođe veruje da pomoću naprednog sistema za ubrizgavanje goriva, ovaj motor može dobiti značajne dobitke uz dalje jačanje performansi, smanjenje potrošnje goriva i emisije štetnih gasova. Prema izjavi neimenovanog inženjera iz Mazda-e, novi rotacioni motor može biti proizveden u roku od pet godina, iako ova vest još uvek nije potvrđena. Ako će i biti napravljen, novi motor će u početku biti ponuđen u verziji sa prirodnim usisavanjem vazduha, dok bi se turbo verzija pojavila u prodaji samo ako se pokaže pouzdanom na testiranju. Gospodin Takashi Yamanouchi, CEO kompanije Mazda, obećao je da će se istraživanje i razvoj rotacionih motora nastaviti dokle god je on u kompaniji.

Mazda-RX-8-03Mazda-rotary-engine-parts


Ime i prezime
Komentar