Pagani Imola naslednik Huaire

18. Feb 2020

Pagani ImolaPagani ImolaPagani Imola

Italijanski Pagani ove godine na Međunarodnom salonu automobila u Ženevi prikazaće svoj novi hipersportski model po imenu Imola.

Imola je formalno naslednik legendarnog Huaire i u osnovi je zasnovan na tehnici Huaire, koju su Italijani usavršili.

Počevši od pogonskog agregata koji i dalje dolazi iz Mercedes-AMG, reč je o šestorolitarskom agregatu koji razvija maksimalnu snagu od 830 KS i dostiže obrtni moment od 1.100 Nm. Pogon se u potpunosti usmerava na zadnji par točkova kroz sedmostepeni robotizovani menjač Xtrac. Pagani Imola

Nazvan po trkačkoj stazi na kojoj je kreiran i podešavan, novi Pagani Imola je hiper sportski automobil potpuno trkačkog temperamenta koji otelotvoruje maksimalan izraz tehnologije Pagani Automobili. Napravljeno je samo pet primeraka i svi su već prodati po ceni od pet miliona evra - bez poreza.

Imola je prošao najteži test za proveru na stazi ikada primenjen na automobil Pagani. Pored redovnog i ionako pažljivog procesa validacije, Imola je na stazi prešao 16.000 km, što je približno tri puta duže od trke 24 sata Le Mansa.

Pagani Imola je veliki korak napred u tehnološkom i naučnom razvoju kompanije Pagani Automobili, laboratorije za automobile gde su osmišljene, testirane i razvijene značajne inovacije.

Eksperimentisanje je urođeni deo istraživačke filozofije Pagani Automobili. Iskustvo koje su stekli još 2008. godine sa Zonda R pokazalo se neprocenjivim jer je omogućilo stvaranje Huaire koristeći rešenja testirana u ekstremnim uslovima. Tada su osmislili revolucionarne ideje poput Carbo-Titanium šasije, kao i geometrije, materijale i koncepte koji su do sada bili nečuveni sa aerodinamičkih, dinamičnih i supercar-bezbednosnih gledišta. Radeći u partnerstvu sa Pirellijem, razvili su pneumatike za Zonda R koristeći novi MIRS sistem, koji su kasnije primenjeni na trkačke automobile Huaira i Formula 1.

„Aerodinamička tehnologija koja stoji iza Pagani Imole očita je u tri njene ključne karakteristike. Opšti izgled, unutrašnja aerodinamika i spoljni aerodinamički detalji, poput peraja, krila i deflektora“, objasnio je Horacio Pagani, osnivač i glavni dizajner Pagani Automobili. "Ne možemo reći da se radi o elegantnom automobilu. Želeli smo efikasan automobil i baš kao što biste i očekivali ako biste gledali jednosed na F1, to nas je dovelo do dizajniranja automobila sa dodatnim aerodinamičkim karakteristikama. Dakle, iako s jedne strane ti detalji mogu da umanje linije i ukupnu estetiku automobila, s druge strane, takođe omogućavaju poboljšanje vremena u krugu, jednostavnost vožnje i naročito bezbednost."

Pagani Imola koristi aktivni aerodinamički sistem koji je uveo Huaira, prvi automobil namenjen saobraćaju ikada opremljen ovom tehnologijom. To znači da se svaki od četiri pokretna krila ponaša u skladu s okolnostima vožnje na dinamičan i neposredan način, čak i pri kočenju, stvarajući aerodinamično kočenje.

Geometrija oslanjanja dizajnirana je tako da prenosi snagu i živahni obrtni moment od 1.100 Nm na podlogu, smanjuje efekat ronjenja i njiše se prilikom kočenja.
Na svaki točak postavili su elektronski upravljani sistem aktivnih amortizera i međusobno ih povezali. Prednje oslanjanje u mogućnosti je da na pametan i automatski način menja visinu pri vožnji. Komunicira sa centralnom jedinicom, koja upravlja aktivnom aerodinamičkom kontrolom, kao i kontrolom funkcija motora, diferencijala i menjača. Uvođenje sistema Smart Gas smanjuje vreme pomeranja i pojačava trkački karakter Imole, dok je zadovoljstvo u vožnji obezbeđeno zahvaljujući aktivnim damperima.

Kao i uvek, Pagani Automobili je čvrsto posvećen istraživanju naprednih kompozitnih materijala. Nova formula Carbo-Titanium HP62 G2 i Carbo-Triak HP62, razvijena za ultra-ojačani centralni monokok Pagani Imola i Roadster BC, stvorena je da smanji težinu uz povećanje okretnosti i krutosti savijanja.

Horacio Pagani: „Boja automobila nije samo estetski zahtev, već ima suštinske tehničke funkcije, poput zaštite od spoljašnjih uticaja i sprečavanja starenja materijala, posebno naprednih kompozita. Uspeli smo da stvorimo zaštitni štit sposoban da izoluje osnovni materijal od spoljašnjih pretnji, povećanjem njegove otpornosti na udarce i nakon višegodišnjeg istraživanja kako bi se optimizovao naš sistem farbanja u cilju značajnog smanjenja težine, ponosni smo što konačno objavljujemo dostizanje ove prekretnice sa tako specijalnim automobilom kao što je Imola. Nova tehnologija biće očigledno primenjena na budućim Pagani modelima “.


Pošto su mogli da testiraju vožnju na stazi u različitim uslovima i temperaturama površine staze, uspeli su da isprobaju nova rešenja, koja su često dovodili do krajnosti kako bi utvrdili njihovo ponašanje. Na primer, uklapanje polu-glatkih pneumatika omogućilo je da se različiti delovi automobila izlože naprezanju koje je daleko veće - u odnosu na oslanjanje i bočne sile – nego prilikom upotrebe drumskih pneumatika.

Pagani Imola je dizajniran i na poseban način razvijen da postane prirodni produžetak svog vlasnika. Pagani je želeo da se njegovi kupci iznenade i oduševe, ali i aktivno uključe u proces izrade.

Probni testovi su već u ranim fazama projekta postigli odlične rezultate, ne samo u odnosu na modele Pagani nego i na druge automobile iz istog segmenta. To nas je podstaklo da proučavamo druga rešenja i ideje, često uz odobrenje naših kupaca i njihovu sve veću uključenost, ne samo tokom prvih faza razvoja već i kada su njihovi automobili dovršeni. Svesni potencijala naučnog istraživanja koje smo sprovodili, naši kupci su nas često pitali da pričekamo kako bi mogli da budu prisutni dok im automobil nastaje.

"Učešće kupaca je u velikoj meri deo projekta Pagani Imola. Želeli smo da zadivimo i, fasciniramo našim idejama i rešenjima, naši kupci su odlučili da se pridruže timu i, kao da kažemo, budu test vozači. Nikada neću zaboraviti dan kada smo jedan od automobila predali njegovom vlasniku i kako se on smeškao. Uprkos činjenici da je prvi put vozio svoju Imolu na trkačkoj stazi, on je podigao svoje samopouzdanje tako da je vozio kao profesionalni trkački vozač . Kad je izašao iz automobila, rekao mi je da nikada nije ni pomislio da će biti tako lako da vozi po stazi", Horacio Pagani, osnivač i glavni dizajner Pagani Automobili.

Technical specifications
•    Engine: Mercedes-Benz AMG 60° V12; 5980 cm3
•    Power: 827 KS
•    Torque: 1100 Nm
•    Rear-wheel drive: Rear-wheel drive
•    Gearbox: Xtrac 7-speed transverse AMT with electro-mechanical differential
•    Clutch: Triple-disc clutch, electronically controlled differential, tripod joint system
•    Suspensions: Independent double wishbones, helical springs, electronically controlled shock-absorbers
•    Brakes: Brembo 4 ventilated carbon-ceramic discs: Front 398×36 mm with 6-piston monolithic calipers; Rear 380×34 mm with 4-piston monolithic calipers
•    Rims: 20" front, 21" rear
•    Tires: Pirelli Trofeo R, front: 265/30, rear: 355/23 R21
•    Structure, chassis and composite materials: Carbo-Titanium HP62 G2 and Carbo-Triax HP62 monocoque with front and rear tubular steel subframes
•    Dry weight: 1.246 kg / 2.747 lbs
•    Dimensions
o    Wheelbase: 2.795 mm
o    Width: 2.035 mm (2.264 mm with mirrors)
o    Length: 4.853 mm
o    Height: 1.269 mm


Ime i prezime
Komentar