Predstavljena Jetta Hybrid

05. Nov 2012

Volkswagen-Jetta-Hybrid
Nemački proizvođač automobila Volkseagen potvrdio je svoj plan da pet odsto svih prodatih modela Jetta čini potpuno novi model Volkswagen Jetta Hybrid. Novi model je predstavljen u medijima ove nedelje, a poseduje drugu generaciju Volkswagen-ovog hibridnog pogonskog sistema. Sistem čine 1.4 litarski turbo TSI EA211 motor od 140 KS i 20 kW snažni elektromotor, upareni sa sedmostepenim DSG menjačem sa dvostrukimm kvačilom i 1.1 kWh jakom litijum-jonskom baterijom. Prema Rainer Michel-u, potpredsedniku marketinga i proizvodne strategije kompanije Volkswagen, model Jetta Hybrid trebalo bi da omogući privlačenje VW kupaca koji ne vide TDI motore kao legitimnog rivala novih hibridnih automobila. Automobil ima kombinovanu potrošnju goriva od 5 L/100 km sa mogućnošću ubrzanja do 100 km/h za 8,6 sekundi i postizanje maksimalne brzine od 200 km/h. Vozilo takođe predstavlja dobar tržišni uspeh za Volkswagen, jer će to biti njegov prvi hibridni automobil sa litijum-jonskom baterijom koju je obezbedila japanska kompanija Sanyo.


Pored toga, njegov benzinski motor je jedan od poslednjih u nizu iz EA211 serije VW motora. Motor poseduje niz poboljšanja u odnosu na prethodnu generaciju kao što su lagana aluminijumska konstrukcija, zupčasti pogonski remen za dvostruku bregastu osovinu (DOC) i integrisani dvostruki izduvni sistem. Pored toga, prečnik njegovih cilindara smanjen je za dva milimetra, a hod klipa povećan je za 80mm. Moguće je voziti model Jetta Hybrid do brzine od 60 km/h samo na električni pogon (baterije) u zavisnosti od toga koliko vozač želi da ubrza automobil. Izborom opcije E-Mode, električni režim rada može da se održi do brzine od 75 km/h, istovremeno omogućavajući agresivnije pritiskanje pedale gasa. Volkswagen Jetta Hybrid sadrži nekoliko aerodinamičkih modifikacija, uključujući novi prednji i zadnji spojler i zadnji difuzor koji pomažu da se poboljša vrednost koeficijenta otpora vazduha (Cd) automobila za 10 %. Tu su novi prednji farovi sa LED dnevnim svetlima, LED zadnja svetla i 15-inčne jedinstvene aluminijumske felne sa gumama sa niskim otporom kotrljanja. "Hybrid" logo krasi prednja krila, poklopac prtljažnika i modifikovanu prednju masku, gde je Volkswagen predstavio logo na plavoj pozadini po prvi put

Unutrašnjost Jetta Hybrid-a je veoma nalik bilo kojoj drugoj Jetta-i, iako električni pogon zajedno sa novodizajniranim izduvnim sistemom, akustična izolacija vetrobrana i deblji bočni prozori pomažu da ovaj hibrid bude najtiši Volkswagen ikada ponuđen u ovoj klasi. Jedina ključna razlika u enterijeru su instrumenti. Ako vozač izabere tzv. Hybrid meni na višefunkcionalnom LCD ekranu, prikazan je trenutni režim vožnje, dok se protok energije kroz sistem prikazuje strelicama. Isti ekran takođe prikazuje status punjenja baterije. Ispod dijagrama energetskog toka je ono što je poznato kao ePower metar, koji prikazuje snagu koju pruža električni motor. Obrtomer je zamenjen tzv. Power metrom, multifunkcionalnim ekranom sa leve strane na instrument tabli. On obaveštava vozača o modu rada hibridnog sistema koji može imati vrednosti Ready, Charge, Eco, Boost ili TSI. Ekran audio sistema, u međuvremenu, prikazuje tzv. Zero emission meni. Tako je omogućen grafički prikaz poslednjih 30 minuta vožnje, sa grafikom koja pokazuje emisiju izduvnih gasova na svaki minut vožnje. Novi Volkswagen Jetta Hybrid biće dostupan na tržišu po početnoj ceni od  samo 19.500 evra.

Jetta-Hybrid-powertrain


Ime i prezime
Komentar