Salon automobila u Beogradu

Renault Clio IV 1.5 dCi Dynamique

20. Sep 2013

Renault Clio

Pristupačna privlačnost


Jedna od devet grčkih muza, muza istorije - Clio, očigledno je francuskom proizvođaču Renaultu pomogla da zaboravi ružan period osamdesetih godina prošlog veka. Prva generacija novog modela koji je zamenio slavni „Superpet“ (Supercinq) pojavila se u leto sada već pomalo davne 1990. godine. Zahvaljujući dobrom dizajnu, odličnim motorima i racionalnom ponudom prostora, novi automobil i uzdanica u B segmentu ovog francuskog proizvođača sa lakoćom je zagospodario u segmentu gradskih vozila. Prva generacija je opstala u proizvodnji sve do 1998. godine, kada je nastupila smena. Novi model, Clio II ponudio je do tada neviđenu bezbednost u B segmentu, zadržavši kompaktne dimenzije, ekonomične i dovoljno snažne motore, koji su nedugo po predstavljanju osveženi šesnaestoventilskim verzijama. Ovaj model održao se u proizvodnji u Renault fabrici u Novom Mestu do 2012 godine, dok se u Južnoj Americi ovaj model još uvek nalazi u ponudi.

Mini revoluciju izazvala je treća generacija ovog popularnog automobila. Predstavljena je 2005. godine i sa sobom je donela znatno veće dimenzije, široku paletu motora, boja i opreme. Na Euro NCAP testu Clio III je osvojio svih pet zvezdica za bezbednost, postavši tako jedan od najbezbednijih automobila u B segmentu. Prva i treća generacija ponele su i laskavu titulu Automobil godine u Evropi (1991. i 1996.), postavši jedini automobil uz VW Golfa kome je to pošlo za rukom.
Renault Clio IVRenault Clio IVRenault Clio IVRenault Clio IV
Treća generacija podvrgnuta je „zatezanju bora“ 2009. godine kako bi mogla da održi korak sa brojnom konkurencijom. Pariski Salon automobila u septembru 2012. godine je odabran za mesto zvanične prezentacije nove, četvrte generacije Clia. Ovaj model označava tihu revoluciju u redovima Renaulta, jer je prvi automobil u potpunosti konstruisan u skladu sa novim dizajnerskim pravcem koji je doneo Laurens van den Acker, bivši dizajner uspešnih Mazdinih modela „zoom-zoom“ generacije.

Svakako najupečatljiviji deo novog Clia čini dizajn njegovog eksterijera. Na prednjem delu ističe se novi gril hladnjaka sa uspravnije popstavljenim logom (dijamantom) koji je sada i povećanih dimenzija. Prednje svetlosne grupe postavljene su u same uglove automobila i prelivaju se lagano na bokove, dajući notu sportske agresivnosti novoj generaciji popularnog Clia. Prednji branik je masivan, sa širokim usisnikom vazduha i maglenkama koje se nalaze odmah pored njega. LED dnevna svetla postavljena su visoko, neposredno uz farove i omogućavaju da se ovaj automobil lako identifikuje.
Renault Clio IVRenault Clio IVRenault Clio IVRenault Clio IV
Pogled sa strane otkriva težnje konstruktora da ostave utisak sportske elegancije. Veliki aluminijumski naplatci od 16 inča naglašavaju gipkost i pokretljivost, kao i dobra dinamična svojstva. Naglašeni lukovi točkova nastavljaju uspešnu priču o istovremenoj muskuloznosti i eleganciji dizajna. Kvaka zadnjih vrata skrivena u C stub doprinosi izgledu kupea, tako da je Renault odlučio da uopšte ne nudi verziju sa troja vrata. Spoljni retrovizori u sjajnoj crnoj boji ostavljaju povoljan utisak, baš kao i zaštitna lajsna na samoj donjoj ivici vrata, sa hromiranom lajsnom. Iznad zadnjih točkova dizajneri su ostavili prepust koji se nastavlja na zadnje svetlosne grupe i koji naglašava utisak snage i sposobnosti automobila. Na zadnjem kraju automobila ističe se masivni zadnji branik, sa imitacijom difuzora u svojoj donjoj polovini. Hromirana lajsna na ivici petih vrata daje dodir elegancije, dok krovni spojler na petim vratima umanjuje vrtloženje vazduha i ostavlja mesto za treće kočno svetlo. Staklo petih vrata je srazmerno malo, čime je očuvan sportski duh automobila, ali je istovremeno žrtvovan i deo vidnog polja vozača.

„Naš“ Clio bio je u atraktirvnoj plavoj boji, sa elementima personalizacije u vidu grafika na krovu i vratima. Zahvaljujući atraktivnom dizajnu, slobodno možemo da kažemo da je izazivao izuzetno veliku pažnju svojom atraktivnom pojavom. Tajna harizme njegovog dizajna je i za nas ostala pomalo neotkrivena, ali želimo da verujemo da fatalna privlačnost koju nesporno poseduje, deluje poput magneta na poglede prolaznika delom i zbog njegove cenovne dostupnosti.
Renault Clio IVRenault Clio IVRenault Clio IVRenault Clio IV
Enterijer automobila je podjednako atraktivan kao i eksterijer. Obzirom da se radi o Dynamique paketu opreme, boravak u kabini postaje daleko udobniji i sadržajniji nego što je to slučaj u slabijim, osnovnim paketima. Kako bi postigao pun sklad automobila, Renault je testirani Clio opremio sedištima koja su presvučena tkaninom koja je u kombinaciji crne i boje karoserije, sa reptilnom teksturom. Slična tekstura može da se nađe i na poklopcu vazdušnog jastuka na upravljaču, ali i na nekim delovima armaturne ploče. U enterijeru ventilacioni otvori su sa prstenom bele boje, dok je upravljač u kombinaciji crne kože i bele sjajne plastike sa inkorporiranom francuskom trobojkom. Prostranost na prednjim sedištima je više nego dobra, pogotovo u širinu, gde se i oseća dobitak u odnosu na prethodnika. Na zadnjoj klupi ima nešto manje mesta, ali ipak dovoljno da se smeste dve odrasle osobe. Prtljažni prostor sa svojih 300 litara zapremine je više nego dovoljan za automobil ovog kalibra.
Renault Clio IVRenault Clio IVRenault Clio IVRenault Clio IV
Ergonomija je na zaista visokom nivou, sve komande su smeštene logično, na očekivanim mestima i ne zahtevaju nikakav napor prilikom korišćenja. Komande za audio uređaj su smeštene iza upravljača i možda predstavljaju najbolje rešenje u automobilskoj industriji (što uvek moramo da primetimo kada su modeli Renault u pitanju). Instrument tabla je atraktivnog oblika, duboko usađenih instrumenata koji su izvedeni u kombinaciji digitalne i analogne tehnologije, ali na žalost bez merača temperature rashladne tečnosti. Njihova čitljivost je odlična, a noćna iluminacija izuzetno prijatna. U testiranom automobilu se na centralnoj konzoli nalazio ekran osetljiv na dodir od 7 inča, koji je za Renault obezbedio LG. Preko njega se komanduje audio uređajem, navigacijom (koja ima i mape Srbije), kao i podešavanjima samog automobila. Ekran je izuzetno osetljiv na dodir, sa velikim komandnim poljima i lakim i intuitivnim softverom, tačnije interfejsom. Njegovo korišćenje ne predstavlja problem ni korisnicima koji su manje kompjuterski pismeni i sasvim je u skadu sa lakoćom i ergonomijom ostalih komandi. Ispod se nalaze ventilacioni otvori, kao i komande manuelnog klima uređaja. Ispred ručice petostepenog menjača nalazi se relativno duboka ostava u koju mogu da se ostave sitniji predmeti. Jedna slična ostava nalazi se i ispred suvozača, koja je obložena mekom gumom, tako da ostavljeni predmeti ne prave neprijantu buku. Između sedišta se nalazi prekidač za ekonomični režim vožnje, kao i tempomat/limiter brzine. Naslon za desni lakat vozača pun je pogodak Renaulta u ovom segmentu. Upotrebljeni materijali su kvalitetni, preciznost spojeva je veoma dobra i u kabini nema parazitskih zvukova. Tvrdu plastiku ćemo pronaći na donjem delu instrument table, kao i u donjem delu

Renault Clio IVRenault Clio IVRenault Clio IV
Na polju zaštite putnika i vozača Renault je u poslednje dve decenije zaista daleko odmakao. Njegovi automobili redovno su dobijali najviše ocene na kreš testovima, tako da je i Clio treće generacije osvojio svih pet zvezdica u svoje vreme. Kako ništa ne bi prepustio slučaju, konstruktor je ozbiljno pristupio bezbednosnom aspektu konstrukcije automobila. Rezultat je očekivano dobar, novi Clio osvojio je maksimalnih pet zvezdica za bezbednost. Posmatrano po kategorijama, rezultat je sledeći: za zaštitu odraslih putnika, osvojeno je 88%. Kada je u pitanju zaštita dece, Clio IV je dobio 89%, dok je za zaštitu pešaka osvojio 66%. Za upotebu elektronskih sistema asistencije, osvojio je svih 99%.  Ovako visok rezultat omogućen je zahvaljujući upotrebi ojačane strukture karoserije, kao i prednjim, bočnim i zavesastim vazdušnim zavesama. ABS i ESP su deo standardne opreme, a svoj doprinos bezbednosti daje i asistencija prilikom polaska uzbrdo. Senzori za svetlo i kišu takođe unapređuju bezbednost, kao i tempomat, odnosno limiter brzine.

Dinamik paket opreme kod Renaulta je oduvek podrazumevao poduži spisak, sa blagim naglaskom na sportske detalje. U automobil ulazi se pomoću Renault kartice „slobodne ruke“, koju je dovoljno imati u džepu i pritisnuti dugme za otključavanje na jednim od prednjih vrata. Za zaključavanje je dovoljno samo odšetati od automobila, a on će ostalo sam da uradi, dok je startovanje motora takođe omogućeno bez umetanja kartice u njen čitač. Odličan audio uređaj stara se za ugodnu atmosferu u automobilu, baš kao i potentan klima uređaj. Upadljivo je odsustvo CD plejera, koji menja USB/AUX ulaz, tako da je medije moguće direktno reprodukovati sa nekog od prenosnih medija.
Renault Clio IVRenault Clio IVRenault Clio IVRenault Clio IV
Veliki ekran osetljiv na dodir od 7 inča u sebi objedinjuje i funkciju navigacije, koja poseduje mapu Srbije i koja je izuzetno precizna. Prednja stakla imaju elektropodizače, spoljni retrovizori su takođe elektropodesivi i mogu da se sklope. Začudio nas je nedostatak elektro podizača zadnjih stakala, koji zaista nedostaju da bismo mogli da kažemo da je spisak potpun. Tempomat i limiter brzine olakšavaju kretanje na otvorenom putu, ali i onemogućavaju prekoračenje određene, unapred zadate brzine kretanja. Senzori za kišu i svetla umanjuju brigu vozača oko rada ova dva sistema.

Ispod lepo oblikovanog poklopca motora nalazio se dobro poznati 1.5 dCi agregat sa 90 KS. U proizvodnji je punih 12 godina i neprestano je usavršavan, kako bi uvek bio za korak ispred konkurencije kada su u pitanju ekonomičnost, kultivisanost rada i elastičnost. I zaista, ovaj motor nas svaki put iznova oduševi svojom skromnom potrošnjom (delom zahvaljujući i start-stop sistemu), prefinjenim radom i odsustvom za dizel karakterističnih vibracija. Povlači očekivano dobro već od 1.500 obrtaja u minuti, da bi na 2.000 o/min ispoljio svu svoju snagu i potencijal. Motor omogućava linearna ubrzanja sve do 4.000 o/min, ali za tim zaista nema potrebe. Petostepeni menjač je dovoljno kratkih hodova i dobro uklopljenih prenosnih odnosa tako da se koristi bez napora. Na otvorenom putu ne oseća se nedostatak šeste brzine, jer je peta proračunata da bude dovoljno duga. Na brzinama preko 130 km/h povećava se buka od strujanja vazduha. Po informacijama koje stižu do nas, Renault je svestan pojačanog šuma od strujanja vazduha i radi na iznalaženju rešenja.
Renault Clio IVRenault Clio IVRenault Clio IV
U gradskim uslovima vožnje novi Clio izuzetno je udoban, startan i lako se probija kroz gužve velegrada i uske ulice. Preglednost prema napred je odlična, sa malim mrtvim uglovima. Prema nazad baš i nije najsjajnija, što je svakako danak atraktivnom dizajnu. Zahvaljujući preglednim spoljnim retrovizorima, parkiranje ne predstavlja problem. Vožnja je udobna i prelasci preko neravnina nisu naporni ni stresni, ni za vozača, ni za putnike, a ni za automobil. Oslanjanje je udobno, ali su inženjeri ovog francuskog proizvođača dosta poradili na stabilnosti i upravljivosti. Po prvi put na serijskom Cliu ugrađeni su poliuretanski silent blokovi, koji su uz poboljšano upravljanje sa električnom asistencijom, uz nešto tvrđe amortizere, „glavni krivci“ za odlično ponašanje u vožnji. Clio staloženo prati sve pokrete upravljača i ide baš tamo gde vozač želi, bez gubitka trakcije. Za to su delom zaslužni i pneumatici od 16 inča. Kočnice su dovoljno snažne, u kombinaciji disk-doboš i zaista je nemoguće pregrejati ih ni nakon više uzastopnih snažnih kočenja.

Novi Clio je doneo svež dizajn, atraktivnu pojavu, uz zadržavanje cenovne pristupačnosti. Prvi podaci o odličnim rezultatima prodaje ohrabruju odgovorne u Renaultu i predstavljaju siguran znak za izlazak iz krize i poboljšanje prodajnih rezultata.
Renault Clio IVRenault Clio IVRenault Clio IVRenault Clio IV


                                   Tehničke karakteristike

 

Model

Renault Clio 1.5 dCi

Motor

4-cilindarski redni, 2 ventila po cilindru, dizel K9K 608, postavljen napred poprečno, 1 bregasta osovina u glavi motora pokretana zupčastim kaišem, aluminijumska glava, kolenasto vratilo u 5 ležaja, Common Rail direktno ubrizgavanje sa maksimalnim pritiskom do 1600 bara, piezzo brizgaljke, Euro 5, FAP (filter čvrstih čestica)

Zapremina

1.461 cm3

Prečnik i hod klipa

76 x 80.5 mm

Odnos kompresije

17.6 :1

Najveća snaga

66 kW (90 KS) pri 4.000 o/min

Najveći obrtni moment

220 Nm pri 1.750 o/min

Prenos snage

Na prednje točkove, manuelni menjač JR5 sa pet brzina

Hodni sistem

Napred Pseudo-McPherson, spiralne opruge, poprečna trokraka ramena i stabilizator /   Pozadi elastična osovina sa spiralnim oprugama

Upravljač

električni servoupravljač s nazubljenom letvom

Kočnice

Napred samoventilirajući diskovi prečnika 258 mm, nazad doboši 203mm, dvokružni hidraulični sistem sa ABS, EBD i BAS, ESP, Hill Holder (HSA)

Točkovi i pneumatici

195/55 R 16

Dimenzije (D x Š x V)

4.063 x 1.732 x 1.448 mm, međuosovinsko rastojanje 2.589 mm, zapremina prtljažnika 300 litara, rezervoar za gorivo 45 l, masa praznog vozila 1.146 kg,

Mase

Prazno vozilo 1.146 kg, najveća dozvoljena 1658 kg, dopušteno opterećenje 512 kg

Performanse

Najveća brzina 178 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 12.1 sekundi

Potrošnja goriva

Vožnja u gradu 4.0 l/100 km, na putu 3.2 l/100 km, u mešovitoj vožnji 3.5 l/100 km

Emisija CO2

90 g/km

Renault Clio IVRenault Clio IVRenault Clio IVRenault Clio IV

“Automobili služe tome da se njima vozimo, ali i u nama bude snove i želje. Od prvog poteza olovkom pa sve do proizvodnje, linije novog Clia sačuvale su savršenu zavodljivost. Novi Renault Clio nastao je po ugledu na konceptno vozilo DeZir, koje je predstavljeno u oktobru 2010. godine na Salonu automobila u Parizu. Od njega je nasledio stil i emocije koje izaziva. Harizmi Clia doprinosi sve, od energičnih linija do snažnog karaktera, vidljivog u svakom detalju.

Pri preuzimanju funkcije direktora odeljenja za oblikovanje Renaulta dobio sam samo jedno uputstvo: “Crtajte lepe automobile!”

Ta jezgrovita izjava bila je početak današnje Renaultove ambicije: obnove. Pretočio sam je u priču u kojoj je svaki automobil u odraslom životu jedinstven. Clio je “ljubav na prvi pogled” kojom počinje svaki odnos. To je zamisao o mladalačkom, privlačnom, sportskom automobilu s urođenim i jedinstvenim osećajem za svakidašnju upotrebu.

Novi Renault Clio zapravo je skulptura, predmet žudnje s gotovo ljudskom senzualnošću. Njegovi zategnuti oblici podsećaju na dinamičnost konceptnog automobila. Na njemu nema izbočenih, oštrih uglova, samo lepo zaobljene linije koje bude želju da mu se približite i dodirnete ga.
Novi Renault Clio, vozilo bogato tehnologijom s mogućnošću prilagođavanja po želji, privlačan je automobil u koji ćete se zaljubiti! “

                                                                               Laurens Van den Acker, direktor industrijskog dizajna u Renaultu
Renault Clio IVRenault Clio IVRenault Clio IVRenault Clio IV


Ime i prezime
Komentar