Renault Fluence: Idealno rešenje porodičnog automobila

25. Aug 2011

Renault_Fluence-08
 

Renault je oduvek puno polagao na trozapreminske limuzine. Dovoljno je prisetiti se novije istorije francuskog proizvođača i njegovih modela 18, 9, Megana obe generacije i shvatiti da je dosta polagano u proizvodnju i prodaju ovog automobilskog oblika. Ni Fluence nije izuzetak. Predstavljen 2009. godine, poneo je ime konceptnog automobila i relativno brzo se izborio za svoje mesto na tržištu, pogotovo u zemljama istočne Evrope.

 

Podatak koji dodatno pleni pažnju je i činjenica da je Fluence prvi Renault koji će da bude pokretan u potpunosti električnom energijom.

Dizajn automobila je osmišljen u cilju da ostavi snažan utisak na posmatrača. U prvom redu želja je bila da se izazove efekat masivnosti i ozbiljnosti, što je limuzini ovog segmenta izuzetno bitno. Sam Fluence nastao je korišćenjem dosta zajedničkih delova sa Meganom treće generacije, ali se po spoljašnjem dizajnu drastično razlikuje i nije nastao pukim dodavanjem prtljažnika, koje obično rezultira neskladom. Prednjim krajem dominiraju bademaste svetlosne grupe, kao i hromirani gril hladnjaka. Pogled na bok otkriva elegantne linije, dok je zadnji kraj prilično visok i masivan, omogućavajući prtljažniku da dostigne gotovo gigantsku zapreminu od 530 litara.
Renault_Fluence-02Renault_Fluence-09Renault_Fluence-06Enterijer je izuzetno prostran, što se može zahvaliti ukupnoj dužini od 4.6 metara i međuosovinskom razmaku od čak 2.70 metara. Na prednjim sedištima, kao i na zadnjoj klupi u svakom trenutku ima dovoljno prostora. Materijali kojima je obložen enterijer odišu kvalitetom i vrlo dobrom završnom obradom. Instrument tabla je za razliku od Megana III u potpunosti analogna i vrlo pregledna. Centralna konzola je preuzeta u potpunosti od pomenutog Megana, i razlikuje se jedino po tome što nema prorez za karticu, jer Fluence koristi standardni ključ.
Renault_Fluence-05Renault_Fluence-04Renault_Fluence-10
Bezbednosna oprema je kompletna i podrazumeva ABS poslednje generacije sa funkcijom EBD i BAS, zatim ESP sa ASR-om, kao i prednje, bočne i zavezaste vazdušne jastuke. Renault uz sve to koristi i zatezače pojaseva, uz ograničenje zatezne sile. Svi ovi sistemi u sadejstvu sa adekvatnom konstrukcijom karoserije garantuju izvanrednu bezbednost vozača i putnika. Fluence može da se dobije u tri paketa opreme, tako da već od drugog nivoa Expression, automobil standardno poseduje automatski dvozonski klima uređaj, radio sa MP3 uređajem, aluminijumske naplatke, tempomat. Spisak je zaista impozantan za automobile ovog cenovnog razreda i boravak u automobilu je samim tim veoma ugodan.
Pogonski agregati su provereni benzinac 1.6 16V sa 110 KS i dizel agregati zapremine 1.5 litara sa dva nivoa snage, 86 i 106 KS, pri čemu najsnažnija dizel varijanta poseduje šestostepeni manuelni menjač.

Fluence je automobil umerene cene koji je sposoban da svom vlasniku pruži dosta prostora, umerenu potrošnju i niske troškove održavanja, uz ne malu dozu prestiža.

Renault_Fluence-03Renault_Fluence-07


Ime i prezime
Komentar