Salon automobila u Beogradu

Savršeno čudesan doživljaj

18. Aug 2012

Mercedes-Benz C 220 CDI Coupe

Novi modeli automobila sa trokrakom zvezdom na haubi uvek su više ili manje lepi, ali lepota kao atribut uvek je prisutna. Znamo da se o ukusima ne raspravlja, ali u ovom slučaju reč je o estetskom doživljaju kao da se radi o nekom skulptorskom delu.

Mercedes C klase Coupe jednostavno pleni svojim izgledom i harmoničnim linijama, oprema i performanse koje ga takođe krase u odnosu na pojavu nekako se podrazumevaju. Takvo iskustvo i efekte na okruženje imali smo samo još sa Lexusom.

Mercedes je na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi predstavio potpuno novu C klasu Coupe i time ušao u novi tržišni segment i prvi put nudi kompaktan i klasičan kupe. Mnogi smatraju da je ovaj model naslednik modela CLK i/ili C Sportcoupe. Međutim to ne menja činjenicu da je ovaj atraktivni, sportski automobil s dvoja vrata mnogo lepši i od limuzine i od pomenutih modela.

Neko je napisao da uživanje u vožnji sada ima ime: nova C-klase Coupe! Naše iskustvo posle test vožnji ovu tvrdnju može samo da potvrdi. Čudesan automobil.

 

 

Treća karoserijska verzija C-klase, posle limuzine i karavana, predstavlja izrazito sportski i dinamičan kupe koji uvodi Mercedes-Benz, u 125-oj godini njegovog postojanja, u novi segment kompaktnih kupea. Glavni konkurenti su mu Audi A5 i BMW Serije 3 Coupe.

Izgled prednjeg dela u istom je dizajnerskom stilu kao i aktuelna C-klasa, što znači da dominira rešetka s dvostrukim otvorima tipičnim za coupe. Po dva hromirana kraka levo i desno od centralno postavljene i blago ispupčene zvezde doprinose sportskom izgledu prednjeg kraja u V-obliku. Prednja svjetla stapaju se sa bočnim linijama naglašavajući dinamičnost. Bočni usisnici za vazduh postavljeni su nisko i integrisani u prednji branik zajedno sa svetlima za dnevnu vožnju tako da ostavljaju utisak da se automobil stapa sa putem.

 

Pogled na bok sasvim je dovoljan da se uoči da nova C-klasa kupe ima skladno profilisanu, nisku siluetu i uzan dizajn prozora. Prepoznatljiv je i po staklenoj površini koja se proteže daleko iznad središnje ose preko nisko postavljenog stakla sve do kratkog sportskog zadnjeg kraja. Kupe C-klasa ima u potpunosti istu dužinu i trag točkova kao i limuzina C-klase, ali s obzirom da ima samo dvoja vrata i 41 mm nižu krovnu liniju poseduje izrazito sportski i dinamičan izgled.

Niži krov donekle smanjuje prostranost za glave putnika na zadnjim sedištima, međutim sedi se udobno jer ima mesta za noge kao i u limuzini. Osim drugačijih sedišta, enterijer je isti kao u limuzini C klase. Sedišta su primerena luksuznom kupeu – prednja sa integrisanim naslonima za glavu, a zadnja odvojena, namenjena po jednom putniku.

 

 

Tabla sa instrumentima takođe otkriva snažan, sportski dizajn. Sadrži tri okrugla instrumenta, sportski je dizajnirana i napravljena je od visokokvalitetnih materijala. Njome C-klasa Coupe otkriva izražajan sportski duh usmeren pre svega na vozača. U kokpitu se nalazi niz korisnih, logično postavljenih instrumenata koji se protežu od središnjih otvora za vazduh, preko suvozačeve strane pa sve do spoljnih otvora za vazduh, ističući realno prostranu i udobnu unutrašnjost.

U novu C-klasu Coupe ugrađuje se nova generacija telematik sistema, koja ima veći displej, nove funkcije i pristup internetu. Najznačajniji novitet je Comand Online multimedijalni sistem, putem kojeg vozač može da koristi Mercedesove online sisteme i aplikacije ili jednostavno da surfuje po internetu. Ima mogućnost da definiše odredište i vozne rute na Google Maps servisu i da ih putem interneta prosledi automobilu. Novina je i Music Search funkcija, koja nudi mogućnost selektivnog pretraživanja muzike na hard disku i prenosnim medijima. Comand Online takođe sadrži Speed Limit Assist, asistenta koji pokazuje ograničenje brzine i Linguatronic, sistem upravljanja govorom.

 

 

 

U standardnoj opremi nalazi se devet vazdušnih jastuka, zatezači i graničnici sile sigurnosnih pojaseva za sva sedišta kao i Neck Pro aktivni nasloni za glavu koji u C-klasi Coupe pružaju potpunu bezbednost vozaču i svim putnicima. Vazdušni jastuci, koji se u slučaju nesreće aktiviraju u milisekundi, uključuju prednje vazdušne jastuke za vozača i suvozača, vazdušne jastuke za kolena na vozačevoj strani, bočne vazdušne jastuke napred i vazdušne zavese napred i pozadi.

Mnogobrojni najsavremeniji sistemi zaštite i asistencije, počevši od sistema praćenja vozačeve pažnje Attention Assist do sistema za regulaciju rastojanja Distronic Plus, pružaju izvanrednu zaštitu i pomoć u toku vožnje. Sistem asistenata zasniva se na najnovijoj tehnologiji radara, kamera i senzora koji pomažu u izbegavanju najčešćih uzroka nesreća, kao što su vožnja na prekratkom rastojanju od drugog vozila, umor u vožnji i vožnja po mraku. Ako u slučaju mogućeg sudara vozač ne reaguje na vizuelne i zvučne signale upozorenja, sistem pomoću kočnice Pre-Safe može da uspori automobil, a prema potrebi može i da ga zaustavi. Vozaču su na raspolaganju i asistent dugih svetala, asistent za voznu traku, aktivni asistent za mrtav ugao…

 

 

U ponudi C-klase Coupe su tri benzinska motora: C 180 BlueEFFICIENCY (115 kW/156 KS), C 250 BlueEFFICIENCY (150 kW/204 KS) i C 350 BlueEFFICIENCY (225 kW/306 KS) kao i dva dizel motora: C 220 CDI BlueEFFICIENCY (125 kW/170 KS) i C 250 BlueEFFICIENCY (150 kW/204 KS). Svi motori opremljeni su direktnim ubrizgavanjem goriva i ECO start/stop funkcijom kao standardnom. Oznaka BlueEFFICIENCY ukazuje na njihovu izrazitu ekonomičnost kada je reč o potrošnji goriva, ali i efikasnost u sagorevanju goriva čime se smanjuje emisija štetnih gasova.

Svi modeli s automatskim mjenjačem dolaze isključivo s unapređenim sedmostepenim automatskim menjačem 7G-Tronic Plus. Pri tome sportski podešen sistem Agility Control, koji je deo standardne opreme, dopunjuje dinamičnost motora i pruža posebno uživanje u vožnji, jer se podešavanje voznog sistema automatski prilagođava stanju na putu.

 

 

Model koji smo vozili bio je C220 CDI BlueEfficiency koji slovi za najisplativiji model iz ponude. Pored izuzetnog akustičnog komfora koji ne dozvoljava da vas bilo koji neprijatan šum ometa u prepuštanju vožnji za koju može da se kaže da je zadovoljstvo u najširem smislu, performanse su nešto što mora da se oseti da bi se spoznalo ono što ovaj čudesni automobil omogućuje. Ilustracije radi Mercedes-Benz C-klasa Coupe 220 CDI BlueEfficiency u kombinaciji s automatskim menjačem sa sedam brzina iz mesta do 100 km/h ubrzava za 8,1 sekundu, ali to se događa sa takvom lakoćom, takoreći neprimetno. Automobil i motor su u takvoj harmoniji u koju hteo ne hteo mora da se uklopi i vozač, a tada se sve odvija intuitivno.

 

 

 

Sportski prilagođen sistem pruža posebno uživanje u vožnji, jer se oslanjanje automatski prilagođava stanju na putu, stilu vožnje i efektno stabilizuje automobil. U jednom trenutku na autoputu pri brzini većoj od dozvoljene, vožnja se činila kao san: muzika iz kvalitetnog audio uređaja, kazaljke obrtomera i brzinomera koje dokazuju da se krećete po besprekorno osvetljenom putu i osećaj da se vozite u vremeplovu. Sve dileme oko toga kome je ovakav model namenjen, kolika mu je cena… potirala je želja da putovanje traje što duže. Da nismo morali da ga vratimo određenog dana vozili bi ga još dugo jer ono što je za današnje prilike značajna stavka ovde je neprimetno, a to je potrošnja goriva.

Na kraju i mi možemo da kažemo uživanje u vožnji sada ima ime: nova C-klase Coupe!

 

 

Tehnicke karakteristike

Model

Mercedes-Benz C-Klasse Coupe 220 CDI BlueEfficiency

Motor

4-cilindarski redni, 4 ventila po cilindru, dizel, postavljen napred uzdužno, 2 bregaste osovine u glavi motora pokretane lancem, aluminijumska glava, kolenasto vratilo u 5 ležaja, Common Rail direktno ubrizgavanje, dvostepeni turbopunjač, međuhladnjak, Euro 5, ECO Start-Stopp funkcija 

Zapremina

2.143 cm3

Prečnik i hod klipa

83 x 99 mm

Odnos kompresije

16.2 :1

Najveća snaga

125 kW (170 KS) pri 3.000-4.200 o/min

Najveći obrtni moment

400 Nm pri 1.400-2.800 o/min

Prenos snage

Pogon na zadnje točkove, automatski menjač 7G-Tronic Plus sa sedam stepena prenosa

Hodni sistem

Napred McPherson opružne noge, trokraka ramena i stabilizator, pozadi višedelna (multilink) osovina s kosim i poprečnim ramenima, spiralne opruge, teleskopski amortizeri, stabilizator i pomoćni okvir

Upravljač

Elektromehanički progresivni servopojačivač upravljača s nazubljenom letvom

Kočnice

Napred samoventilirajući diskovi, nazad puni diskovi, ABS, BAS, EBD, TCS, ESP

Točkovi i pneumatici

7J x 16, 205/55 R16

Radijus okretanja

10,84 m

Dimenzije (D x Š x V)

4.590 x 1.770 x 1.406 mm, međuosovinsko rastojanje 2.760 mm, trag točkova­: napred 1.549 mm / nazad 1.552 mm, zapremina prtljažnika 450 litara, rezervoar za gorivo 59 litara

Koeficijent otpora vazduha

Cw = 0,26

Mase

Prazno vozilo 1.615 kg, nosivost 470 kg, dozvoljeno opterećenje krova 100 kg, težina prikolice bez kočnica 750 kg, vuča prikolice sa kočnicama 1.800 kg

Performanse

Najveća brzina 232 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 8,1 sekunda

Potrošnja goriva

Vožnja u gradu 6,3 l/100 km, na autoputu 4,3 l/100 km, u mešovitoj vožnji 5,1 l/100 km,

Emisija CO2

117 g/km

 

 

 

 

 

 


Ime i prezime
Komentar