Opel Adam

 

 

I pored ekonomske krize koja je zagospodoraila svetskim tržištima, dolazi do gotovo paradoksalnog uvećanja prodaje tzv. lifestyle automobila koji su sve samo ne cenovno povoljni. Krećući se na tom talasu, Opel je tržištu na septembarskom Salonu automobila u Parizu predstavio svoj novi model u A segmentu koga je nazvao po svom osnivaču.

Opel Adam je jedinstvenog dizajna. Prednjim delom dominira usisnih vazduha koji može imati nekoliko različitih izdanja, u zavisnosti od želje kupca i personalizacije. Bademasta prednja svetla se blago prebacuju na krila vozila. Ceo prednji kraj ima dozu agresivnosti, ali i elegancije kojom se nameće u svom segmentu. Bočna silueta je relativno visoka i sa po jednim vratima na svakoj strani odaje utisak kompaktnosti i gipkosti. Na bočnim vratima nalazi se „falta“ slična onoj sa modela Insignia. Interesantno je i da je krov u kontrastu sa bojom karoserije, tako da automobil zaista izgleda lepršavo i veselo. Na zadnjem kraju dominira veliki hromirani Opelov znak, kao i stop lampe pomalo neobičnog oblika.

Enterijer vozila je prostran i dovoljan putnicima na prednjim sedištima, što je i očekivano od automobila A segmenta. Pozadi je pomalo tesno, ali može poslužiti za prevoz mladih osoba u gradskoj sredini. Instrument tabla je izvedena u stilu klasičnih pokazivača, analognog tipa, sa prijatnom, tipično Opelovskom crvenkastom iluminacijom. Instrumenti su „usađeni“ duboko u tablu i uokvireni hromiranim prstenovima, što ostavlja utisak elegancije i sportskog karaktera. Centralna konzola donosi sa sobom ekran u boji osetljiv na dodir, kojim se upravlja radom audio uređaja, navigacije (ukoliko je ugrađena), kao i muzičkih uređaja konektovanih preko sada već standardnih USB i AUX ulaza. Ispod ekrana nalaze se komande klima uređaja.

Opel Adam u momentu nastanka ovog teksta nije prošao EURO NCAP testiranje, mada proizvođač naglašava da je on konstruisan kao izuzetno bezbedno vozilo. Elektronski sistemi kontrole vozila, poput ABS-a i ESP-a spadaju sada već u domen standardne opreme. Ojačana karoserija, sa zonama deformacije i vazdušni jastuci umanjuju ili potpuno eliminišu povrede vozača ili putnika u slučaju eventualnih kolizija.

Nivo opremljenosti može biti vrlo različit. Osnovni model nosi samo oznaku Adam, i sa njim standardno dolazi audio uređaj sa 5 zvučnika, kvake u farbi vozila, kao i električno pokretani spoljni retrovizori. Od sledećeg paketa (Adam Jam) deo standardne opreme čini manuelni klima uređaj i tempomat, kao i audio uređaj sa Bluetooth sistemom. Treći nivo (Adam Glam) opreme nudi automatski klima uređaj, kožni volan, dok najskuplji (Adam Slam) dolazi serijski sa krovom u posebnoj boji, sportskim oslanjanjem i zadnjim svetlima u LED tehnologiji.

Za pogon koriste se benzinski agregati zapremine 1.2 i 1.4 litra. Najmanji agregat oslobađa 70 ks, a zapreminski veći daje 87 i 100 ks. Svi motori su opremljeni start-stop tehnologijom, kao i Eco-flex sistemom za uštedu goriva. Standardni deo osnovnog paketa opreme čini i sistem koji pamti stil vožnje vozača poslednjih 50 km i prema njemu podešava rad motora kako bi se ostvarila minimalna moguća potrošnja. Rezultat je dobar, jer se deklarisana prosečna potrošnja kreće od 5.1 litara do 5.5.

Opel je najavio da će sa kineskim partnerom SAIC raditi na razvoju novih, manjih benzinskih motora sa direktnim ubrizgavanjem i turbo tehnologijom koji će se pojaviti na tržištu 2014. godine.