Opel Insignia

 

Opel InsigniaOpel Insignia

Opel je nedavno značajno unapredio svoj model u D segmentu, Insigniu. Po navodima proizvođača, na modelu predstavljenom 2008. godine promenjeno je gotovo 50% pozicija, pa se ipak ne može govoriti samo o pukom redizajnu. Dizajn je sada značajno unapređen. Spreda, rešetka je bolje definisana, hromirani elementi neznatno naglašeniji. Farovi su stilski doteraniji, kao i nisko postavljena svetla za maglu. Insignia je u trendu i sofisticirana. Nova LED zadnja svetla čine je upadljivijom i daju jedinstven svetlosni potpis širokom i snažnom stavu. Novine se očituju u hromiranoj lajsni s logom koja doprinosi elegantnom utisku. U svetu kopija, stil nove Insignije izdvaja se klasičnim proporcijama i prefinjenim detaljima. Uz to, izvanredno je aerodinamična, tako da je po svim osnovama lider u svojoj klasi, barem po tvrdnjama dizajnera.
Ranije je jedna od većih zamerki enterijeru bila centralna konzola koja je bila pretrpana dugmićima i zahtevala je dosta pažnje prilikom korišćenja. Enterijer je značajno unapređen, podignut je nivo kvaliteta na viši nivo, i to kako je u pitanju završna obrada, tako i nivo upotrebljenih materijala. Novi Centar za informisanje vozača i 8-inčni monitori, i nisko postavljeni ekran osetljiv na dodir su savršeno uklopljeni u tradicionalni kvalitet enterijera. Prirodna, elegantna i prijatna, prava koža je sastavni deo istinski luksuznog ambijenta. Nova, visokokvalitetna, fina, vrhunska napa u boji konjaka ‚‚Brandy” ili crnoj ‚‚Indian Night”, odaje utisak vrhunske elegancije, naglašen u kontrastu sa tradicionalnim detaljima. Bilo da je perforirana radi provetravanja sedišta ili puna zarad čiste prefinjenosti, pleni lepotom. Potpuno ortopedsko, ergonomsko sportsko sedište može se podešavati u 8 pravaca, sa pneumatskom potporom za loumbalni deo podesivom u 4 pravca, kako bi se prilagodilo vašem držanju. Podesiva ekstenzija jastuka sedišta obezbedjuje opuštajuću potporu za noge. Kao vrhunac, perforirana koža u crnoj i bež boji sa grejanjem i ventilacijom, te električne komande i mogućnost memorisanja položaja, svrstavaju novu Opel Insigniju u najluksuzniju kategoriju, ali i manuelno podesiva, štofana verzija obezbedjuje isti nivo ortopedske potpore. Ergonomsko sportsko sedište odobrio je i preporučio AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.), nemačko medicinsko udruženje koje postavlja ortopedske standarde za automobilska sedišta. Dvozonski elektronski klima uredjaj ima pregledne ekrane osetljive na dodir pa omogućuje vozaču i suvozaču laku i logičnu regulaciju. Pored toga što je opremljena najsavremenijim sistemima aktivne bezbednosti, nova Opel Insignia štiti svoje putnike i izuzetnom tehnologijom pasivne bezbednosti. Prenapregnuti čelik, čvrstoća, deformabilnost, strateški postavljene zone gužvanja i putanje udarnog opterećenja, zajednički delaju kako bi nova Opel Insignia imala jednu od najjačih bezbednosnih struktura na tržištu. Unutra, vazdušni jastuci imaju dvostruko napajanje kako bi se izbegle povrede prouzrokovane prebrzim naduvavanjem, a vazdušni jastuk za suvozača može se isključiti putem prekidača. Bočni vazdušni jastuci štite od bočnih sudara i uletanja. Uz vazdušne zavese u punoj dužini, dostupni su i zadnji bočni vazdušni jastuci.
Dostupna je i široka paleta motora, bilo da su u pitanju benzinski ili dizel agregati. Od benzinaca su tu 1.4 turbo (140 ks), 1.6 turbo (170 ks) i 1.8 (140 ks). Najjači benzinac za sportsku verziju je od 2 litra sa 325 ks. Dvolitarski dizelaši razvijaju 120, 140, 163 i 195 ks (biturbo verzija). Dostupan je izbor između automatske i manuelne transmisije. Opel navodi da je motorima smanjena potrošnja, kao i emisija CO2.

Opel InsigniaOpel Insignia