Peugeot 2008Peugeot 2008

Želeći da se upusti u sve snažniju trku krosovera B segmenta, Peugeot je upotrebio PF1 platformu (korišćenu i kod modela 208) i napravio izuzetno atraktivan automobil. koji je predstavljen 2013. godine, a ove godine je učinjena temeljna restilizacija. Da je Peugeot na pravom putu, svedoči broj od gotovo 600.000 prodatih primeraka.

Plemenita, ali istovremeno i atletska građa Peugeot-a 2008 uspešno objedinjuje optimalnu zaštitu i prefinjeni dizajn. Njegov stil izražava eleganciju i snagu. Zaštitni delovi za donji deo karoserije i metalne bočne lajsne potvrđuju robusnost modela 2008. Svojim tragovima točkova i povišenim klirensom, ovaj crossover obećava sigurnu vožnju na svakoj vrsti podloge. Restilizacija je donela značajne izmene u spoljašnosti, u prvom redu na prednjem delu automobila gde se sada u središtu preoblikovane prednje maske smestio logo Peugeot. Dodate su i nove zaštite karoseriji, koje imaju više estetski ni funkcionalni značaj. Na zadnjem delu promenjena je grafika svetlosnih grupa, koje sada po rečima proizvođača podsećaju na tragove kandži lava.

Unutrašnjost je takođe izmenjena u određenoj meri. U prvom redu, učinjena su brojna funkcionalna poboljšanja. Omogućeno je povezivanje putem Mirror Link funkcionalnosti, ali i Apple Car Play aplikacije, čime je pokrivena većina tržišta pametnih mobilnih telefona. Opciono biće dostupan i i-Cockpit, koji je prezentovan na novoj generaciji modela 3008 u Parizu.

U pogledu unapređenja bezbednosti, Peugeot se odlučio na Sistem autonomnog kočenja (Active City Brake), koji je u stanju da samostalno zaustavi automobil do brzine od 30 km/h ukoliko proceni da je sudar neizbežan i da vozač ništa ne radi po tom pitanju. Vozači na raspolaganju imaju i opcionu Grip Control komandu, koja se nalazi na centralnoj konzoli, a koja omogućava izbor jednog od pet dostupnih režima vožnje: Standard, Snow (za snežne uslove), All-Terrain (za vožnju izvan asfaltiranih puteva), Sand (za peščane podloge) i ESP Off (vožnja sa isključenim sistemom elektronske stabilnosti).

Peugeot 2008 dostupan je i u dve nove boje, Ultimate Red i Emerald crystal, kao i u GT line paketu opreme.

Za pogon su izabrani benzinski i dizel agregati. Od benzinaca, na raspolaganju je samo jedan trocilindarski motor u više gradacija snage. Osnovnu ponudu čini motor od 82 KS, dok uz dodatak turbo punjača, snaga raste na 110 i 130 KS. Ovaj višestruko nagrađivani motor preko manuelnog menjača koji prenosi snagu na prednje točkove garantuje po rečima proizvođača nisku potrošnju i emisiju štetnih gasova. Po prvi put, uz motor od 110 KS, može da se dobije i automatski menjač EAT6.

Za one kupce kojima je dizel motor bliži, ili jednostavno imaju potrebu za prelaženjem velike kilometraže, Peugeot je ponudio svoj dobro poznati četvorocilindarski dizel motor od 1,6 litara. On je u ponudi u gradacijama od 75, 100 i 120 KS. Ovi motori, poznati pod nazivom BlueHDi, odlikuju se veoma dobro izbalansiranim performansama, prosečnom potrošnjom između 3,5 i 4,3 litra, kao i niskim troškovima održavanja.

Restilizovani Peugeot 2008 sada je još bliži kupcima kojima ne treba veliki automobil, ali vole povišenu poziciju sedenja. Uz široku paletu motora, opreme i boja, koje dozvoljavaju široke mogućnosti personalizacije, 2008-ica sasvim sigurno ostaće dugo u samom vrhu u svom segmentu.

Peugeot 2008Peugeot 2008