Peugeot 3008Peugeot 3008

 

Peugeot 3008, prve generacije, predstavljen je 2008. godine, a na tržištu je debitovao 2009. Druga generacija predstavljena je prošle godine, sa očiglednim dizajnerskim pomakom. Naime, dok je prva generacija svojim dizajnom podsećala na monovolumen, druga generacija usmerena je segmentu kompaktnih SUV vozila.

Novi Peugeot 3008 svojim pojavljivanjem izazvao je veliko interesovanje u automobilskom svetu i već na samom početku prodaje ostvario je izuzetne rezultate u C segmentu SUV vozila, koji godinama beleži konstantan rast na svim kontinentima. Bilo da je reč o Peugeot i-cockpit enterijeru poslednje generacije, izuzetno inspirisanom dizajnu ili visoko tehnološkoj opremi, Peugeot 3008 se već pozicionirao kao lider ovog segmenta u Evropi. Suštinska promena u odnosu na model pethodne generacije je prelazak iz MPV segmenta u klasičan krosover.

Novi krosover sa znakom lava postavljen je na EMP2 mehaničku platformu grupacije PSA, koja je lakša za oko 100 kg, a automobil je duži za 8,5 cm u odnosu na prvu generaciju, sada je ukupna dužina 4,45 metara. Širina automobila skoro je ista kao kod prethodnika dok je odstojanje od tla 22 cm, kako bi automobil mogao da zadovolji zahteve terenske vožnje.

Međuosovinsko rastojanje duže je za 62 mm i sada iznosi 2.675 mm, pa će putnici, naročito oni koji sede pozadi, uživati u većem komforu, kako u nivou kolena, tako i prostoru za glavu jer je on viši za 36 mm.

Promenom dimenzija i dizajna spoljašnjosti došlo je i do promene zapremine prtljažnika koja iznosi 520 litara, što je za 90 litara više u poređenju sa prvom generacijom modela 3008. Obaranjem zadnjih sedišta dobija se čak 1.580 litara.

Novi Peugeot 3008 je atraktivan automobil sa svim dizajnerskim odlikama novih modela marke. Vrlo agresivan prednji deo poznat je s drugih modela, ali glavna novina je zadnji deo sa karakterističnim svetlosnim grupama koje podsećaju na kandže.

Na prvi pogled 3008 izaziva pažnju. Spreda, vertikalna agresivna maska, uokvirena zanimljivim formama branika i atraktivnim LED svetlima. Na bokovima su dve elegantne lajsne koje zajedno sa dominatnim točkovima ovaj SUV čine dodatno kompaktnim. Za originalan utisak zaslužan je zadnji deo sa tri nezavisna bloka na crnoj podlozi.

Moderan izgled spoljašnjosti nastavlja se i u unutrašnjosti. Minijaturni volan poznat iz drugih modela, ovde ima samo dve ravne prečke i “zasečen“ je na dva mesta (i odozgo i odozdo) omogućavajući bolju vidljivost instrument table kao i više prostora za noge vozača, a pri tome stiče se utisak da se sedi u kupeu uz agilnost koja do sada nije viđena u ovom segmentu.

Novim i-cockpitom, Peugeot je okrenuo novu stranicu standarda enterijera i dokazao da je novi model kreiran pre svega sa ciljem da pruži vozaču jedinstven osećaj i okruženje koje mu omogućuje da ima maksimalnu koncentraciju tokom putovanja. Originalnim dizajnom novog kokpita i visokim kvalitetom materijala Peugeot je zakoračio ka premijum segmentu. Najveća novina je uvođenje velikog digitalnog displeja od 12,3 inča osetljivog na dodir umesto klasičnih analognih instrumenata. Izgled ekrana je futurističnog dizajna i može ga se prilagodi kako ukusima, tako i potrebama vozača.

Druga značajna promena je novo mesto za touch screen multimedijalnog sistema koji se sada nalazi na vrhu centralne konzole, iznad središnjih ventilacionih otvora. Opremljen je vrhunskom tehnologijom za reaktivniju i praktičniju upotrebu. Ispod njega se nalazi šest vrlo su elegantnih aluminijumskih prekidača koji pružaju direktan i stalan pristup najvažnijim funkcijama: audio uređaju, klima uređaju, navigaciji, osnovnim parametrima vozila, telefonu i mobilnim aplikacijama.

Na tabli sa instrumentima u visini očiju prikazuje se digitalna slika visoke rrezolucije, dijagonale 12,3’’ i futurističkih grafičkih elemenata. Može u potpunosti da se personaliziuje, a objedinjuje sve informacije koje vozač želi da ima direktno u svom vidnom polju. Pet različitih načina prikaza koji se menjaju točkićem na upravljaču omogućuju vozaču da po želji izabere izgled table sa instrumentima.

U čitavoj unutrašnjosti primetan je trud dizajnera da se boljim materijalima pojača utisak vozača i putnika da se nalaze u automobilu skuplje klase. Tome treba da doprinese i novi audio sistem marke Focal s 10 zvučnika i snagom od 515W uz mnoge inovativne audio tehnologije.

Pored već viđenog Grip conrol sistema novitet je sistem HADC (Hill Assist Descent Control), kreiran da vozača izvuče iz delikatnih situacija. Reč je o novom sistemu na koji je Peugeot registrovao licencu, a koji omogućava da se pri veoma maloj brzini (3 km/h), savlada uzbrdica i do 45°, bez učešća vozača. Dovoljno je da vozač samo drži upravljač, odnosno da po silasku pritisne taster kojim se brzina automatski ograničava na 10 km/h. Na taj način silazak niz klizave puteve biće i značajno bezbedniji.

Što se tiče motora, novi 3008 nudi gamu motora usklađenih s normom Euro 6.1 koji su izuzetno ekonomični, bilo da su u pitanju benzinski ili dizel motori.

U ponudi su nagrađivani Puretech benzinski motori kao i Blue Hdi dizel motori. Za ljubitelje benzinaca na raspolaganju su 1.2 turbo Puretech motor od 130 KS (dve godine za redom dobitnik nagrade Engine of the year) kao i 1.6 THP sa 165 KS uparen sa automatskim i manuelnim menjačem. Blue Hdi motori imaju tri predstavnika: 1.6 Hdi od 120 KS sa manuelnim i automatskim menjačem, dok dvolitarski motori dolaze u verzijama od 150 i 180 KS.

 

Peugeot 3008Peugeot 3008