Peugeot 308

 

Peugeot 308Peugeot 308

Kriza odavno nije ovako jako kucala na vrata francuskog proizvođača, možda još od vremena kada se Peugeot oporavio uvođenjem modela 205. Peugeot je odlučio i da promeni nomenklaturu, tako da je novi model zadržao „staru“ oznaku, iako nema nikakve dodirne tačke sa prethodnim modelom.
Francuzi su jasni - koliko god im Evropa bila važna, u budućnosti će se fokusirati na tržišta u razvoju - kinesko, rusko i južnoameričko, gde kupci traže luksuz. Zato je novi 308 sofisticiraniji i luksuzniji nego ikad dosad.
Dizajneri i inženjeri Peugeot brenda konstruisali su odvažno, intuitivno i moderno vozilo čistih linija sa inovativnom kabinom, koje pruža nesvakidašnji doživljaj. Sa brojnim invovacijama, a posebno zahvaljujući novoj modularnoj platformi EMP2, ovaj model namerava da zauzme svoje mesto među najboljima i postane simbol sve bolje ponude i kvaliteta, dostupan u cenovnom rangu kao prethodna generacija.
Za početak, u Peugeotu su odlučili od 308-ice da naprave najkompaktniji automobil u klasi koji će istovremeno da bude i najprostraniji. U tu svrhu je upotrebljena unapređena platforma EMP2. Prepusti su postali kraći, međuosovinsko rastojanje duže, a korišćeni materijali - lakši. Rezultat je automobil koji je od svog prethodnika lakši u proseku za čak 140 kg i nudi čak 470 litara prtljažnog volumena. Novi Peugeot 308 ima sve što treba da poseduje jedan hečbek, poštuje nezaobilazne odlike C segmenta svojim kompaktnim dimenzijama (dužinom od 4,25m i visinom od 1,46m), i zavidnom zapreminom prtljažnika (pomenutih 470 litara ispod zadnje police). Ono što takođe izražava njegov karakter su i LED prednji farovi. Dostupni su kao standardna oprema na višim nivoima opreme, što predstavlja svetsku premijeru u okviru ovog segmenta.
Dizajn unutrašnjosti automobila izgleda originalno, a Peugeot i-cockpit nudi sasvim novi doživljaj. Sve je osmišljeno sa ciljem da pruži osećajnu i uzbudljivu vožnju: kompaktni volan za snažno i dinamično iskustvo, visoka i kvalitetna centralna konzola sa ekranom na dodir od 9,7 inča za intuitivno korišćenje komandi u toku vožnje uz pomoć samo par tastera sa mnoštvom funkcija i aplikacija (handsfree Bluetooth, USB konekcija za emitovanje muzike i prikazivanje slika, radio, MP3 player, Peugeot connect aplikacija). Centralna konzola je, kao i svi instrumenti, zakrenuta ka vozaču. Instrumet tabla je smeštena visoko, iznad volana, baš kao kod modela 208. Dizajneri su se poigrali izgledom obrtomera time što su njegovu skazaljku projektovali tako da ide u “kontra” smeru. Kazaljke obrtomera i brzinomera su takođe zahvaljujući posebnom dizajnu specifične, jer izgledaju “prelomljeno”.
Novitet u ovoj klasi predstavlja i adaptivni tempomat sa radarom, koji pored održavanja zadate brzine i održava rastojanje od vozila ispred time što prilagođava brzinu kretanja. Sasvim očekivano, Peugeotov novitet je osvojio svih pet zvezdica na Euro NCAP testiranju.
Za pogon su iskorišćeni poznati benzinski i dizel agregati, koji su unapređeni. Zahvaljujući manjoj težini, osnovni motor je sada od 1.2 litra, poznat iz modela 208. Opseg snage varira od 82 do 155 ks, pri čemu će sigurno najtraženiji biti dizelaši zapremine 1.6 litara sa 90 i 115 ks.
U Peugeotu su veliku pažnju posvetili kvalitetu, tako da su automobili u prototipnoj fazi odradili milione kilometara i proveli hiljadee sati na najzahtevnijim testovima, tako da je proizvođač odlučio da produži garantni rok, uveren u visok kvalitet svog proizvoda.

Peugeot 308Peugeot 308