Renault Clio

Renault-Clio_01Renault-Clio_02

Clio je u grčkoj mitologiji muza istorije i poezije. Isto ime kod francuskog proizvođača automobila Renaulta predstavlja izuzetno uspešan automobil B segmenta koji je u proizvodnji preko dve decenije. Prva generacija je predstavljena 1990. godine i od tada se nalazi u samom vrhu svoje klase. Druga i treća generacija su bile tržišno izuzetno uspele. Poslednja, najnovija četvrta generacija je zvanično prezentovana na Pariskom Salonu automobila u septembru ove godine i naprečac je osvojila tržište svojim atraktivnim dizajnom.

Novi Clio je prvi Renault koji je u potpunosti dizajniran u skladu sa novom dizajnerskom filozofijom ove francuske kuće. Širi, duži i niži, on ima i znatno agresivniji nastup od njegovog prethodnika. Na prednjem delu nalazi se veliki i sjajni Renault logo, koji stojeći na tamnoj pozadini predstavlja simbol renesanse proizvođača. Bočne linije, sa anaglašenim muskuloznim linijama, kao i kvakom zadnjih vrata skrivenom u C stub koketiraju sa fluidnim crtama kupea, dok je zadnji kraj izuzetno upečatljiv zahvaljujući svetlosnim grupama, specifičnom staklu petih vrata i masivnom braniku. U poređenju sa Cliom treće generacije, niži je 45 mm, dok je klirens manji za 10 mm. Pored toga, proširen je i trag točkova za 36 mm, tako da je poboljšan ne samo vizuelni nastup, već su unapređena dinamička svojstva, kao i aerodinamika.

Enterijeru vozila posvećena je posebna pažnja prilikom projektovanja. Akcenat dizajnera stavljen je na kvalitet i funkcionalnost. Instrument tabla svojim oblikom podseća na avionsko krilo, sa pažljivo lociranim multimedijalnim uređajem. Dizajneri su obratili pažnju i na prisustvo brojnih pregrada za sitnice, dok je izbor širokog spektra boja i kvalitetnih materijala završne obrade visokog sjaja doprineo utisku kvaliteta. Čak i u osnovnoj verziji opreme dobijaju se šavovi na elementima enterijera u boji koja ističe kontrast pojedinih površina.

Bezbednosna oprema je vrhunska. Renault je pripremio svoje vrlo bogato znanje kada je u pitanju konstrukcija vozila, tako da je na EURONCAP testiranju novi Clio sa lakoćom osvojio pet zvezdica, što je i bio očekivan rezultat od proizvođača automobila čiji je proizvod prvi osvojio pet zvezdica (Laguna 2001. godine).

Za novi Clio namenjena je i bogata oprema. Tako je za celu gamu standardna oprema odličan audio uređaj sa Bluetooth povezivanjem sa mobilnim telefonom, sa posebno razvijenim zvučnicima u bass reflex tehnologiji. Renault sa ponosom ističe novi korisnički interfejs multimedijalnog uređaja, koji je nazvan R-link. On objedinjuje sve multimedijalne funkcije na ekranu u boji dijagonale 7 inča. Renault je inače poznat po tome da je korišćenje navigacije približio najširem sloju kupaca, jer je od 2009. godine u vozila svoje game počeo da ugrađuje Tom Tom navigacione uređaje po ceni nižoj od 500 evra. Na upravljaču se nalaze komande kojima se glasoom kontrolišu sve značajnije funkcije automobila. Zahvaljujući novom R-link sistemu, upravljanje multimedijalnim funkcijama daleko je jednostavnije i sigurnije nego ranije.

Za pokretanje koristi se dobro poznati benzinac 1.2 sa 16v i 75 ks. Moderniji trocilindraš iz 900 kubika izvlači 90 ks, dok je najavljen 1.2 TCe sa 120 ks, sasvim novi motor sa direktnim ubrizgavanjem gorica i turbo punjačem. Sa njim će biti uparen i menjač sa dvostrukim kvačilom, EDC. Boju dizelaša brani proslavljeni 1.5 dCi agregat sa 75 i 90 ks, koji se odlikuje niskom potrošnjom i niskim troškovima eksploatacije. Za ljubitelje performansi, Renault Sport je pripremio varijantu sa 1.6 litara i 200 ks, uz automatski menjač sa dvostrukim kvačilom.

Renault-Clio_03Renault-Clio_04