Na tržištu se nedavno pojavila Opelova Meriva druge generacije. Sa sobom je donela mnoštvo novih tehničkih rešenja, od kojih je svakako najupečatljivije otvaranje zadnjih vrata unazad.
Prenos Opelove nove strategije dizajna – spoj vajarskog umeća sa nemačkom preciznošću – u mali format donosi eleganciju i izražajniji izgled. Opel koristi iste crte dizajna krila i oštrice kakve su viđene na Insigniji i Astri nove generacije, ali je rezultat na Merivi svrsishodniji, ubedljiv i dinamičan automobil koji izgleda podjednako dobro koliko i raznovrsno. Opelov novi dizajnerski jezik je očit na motivu oštrice utisnutom u prednji bočni deo karoserije. U prednjem delu, svi elementi su integrisani u padajuću V-grafiku koja licu nove Merive daje smeo, naglašen Opelov identitet. Duboka rešetka, sa hromiranom gornjom šipkom sa istaknutim Opelovim znakom, okružena je velikim prednjim svetlima u obliku orlovog oka, sličnim onim na novoj generaciji Astre. U profilu, nova Meriva se ističe inovativnom pojasnom linijom, koja upućuje na praktičnost njene zadnje kabine. Ovaj motiv dizajna je više od pukog kozmetičkog zahvata: on povećava dubinu zadnjih stakala za pet centimetara, čime se poboljšava vidljivost za putnike na zadnjim sedištima, naročito za decu.

Još jedna svojstvena osobina dizajna su Merivine centralizovane ručice na vratima, koje se nalaze blizu obema stranama srednjeg stuba, odajući da su na automobilu ugrađena zadnja FlexDoors vrata. Kao i u spoljašnjosti, dizajn unutrašnjosti Merive je izražajan i emotivan. Oborene linije krilovite prednje ploče se šire na vrata, dajući, kroz obuhvatni efekat, integrisanu pozivajuću unutrašnjost.
Dizajneri su spustili i pomerili instrument ploču unapred za 80mm, time stvarajući osećaj uvećanog prostora i udobnosti za putnike u prednjem delu, uz optimizovanje položaja pune kontrole nad vožnjom. Vidljivost za vozača je takođe poboljšana užim, presloženim prednjim stubovima i većim trougaonim staklima. U zadnjem delu, donja valovita linija prozora povećava vidljivost za putnike, naročito za decu. Središnja konzola je takođe više prilagođena vozaču, time što je nagnuta unapred, čime je poboljšan pregled displeja i ergonomična upotreba komandi. U unutrašnjosti se ističu FlexSpace, FlexRail i FlexFix koji dodatno ističu upotrbljivost enterijera nove Merive.
Nova Meriva dolazi u tri paketa opreme, pri čemu osnovni paket sadrži ABS, ESP, kao i prednje vazdušne jastuke.
Za pogon automobila može da se izabere između tri benzinska motora zapremine 1.4 litara snage 100, 120 i 140 KS. Ljubiteljima dizel pogona na raspolaganju je 1.3 litarski turbo dizel snage 75 i 95 KS, dok je dinamičnijim kupcima na raspolaganju 1.7 litarski turbo dizel snage 110 i 130 KS. Najsnažniji dizel agregati upareni su sa šestostepenim manuelnim menjačima. Svi motori ispunjavaju stroge Euro 5 norme o izduvnim gasovima.
Meriva nove generacije sa sobom donosi mnogobrojne tehničke inovacije. Jednu od najvažnijih čini sistem FlexDoors sa zadnjim vratima koja se otvaraju unazad, što po rečima konstruktora predstavlja idealno rešenje u smislu bezbednosti i komfora korišćenja.