Od 1995. godine, kada se pojavila prva generacija modela Megane, traje neprestana borba najvećeg francuskog proizvođača za sam vrh C segmenta. Novi megane je tada nasledio model R19 i sa sobom je doneo dosta novina. Ono što ga je momentalno odvojilo od konkurencije su izuzetno veliki izbor motora, ali i karoserijskih oblika. Dovoljno je reći da se na njegovoj platformi prvi put pojavio monovolumen u C segmentu, bar kada su evropska automobila u pitanju. Druga i treća generacija su sa sobom donela dodatna, značajna unapređenja i izdvojila se kao izuzetno bezbedna automobila u svom segmentu, štedljivih motora i niskih troškova eksploatacije.
Megan četvrte generacije je sa sobom doneo pregršt novina. Ono po čemu se izdvaja i odmah identifikuje je svakako dizajn, koji mu je podario Laurens van den Acker. Suštinski, radi se o novom korporativnom dizajnu Renaulta, koji se odlikuje velikim logom proizvođača na tamnoj podlozi, kao i farovima koji su urađeni u stilu većeg brata, Talismana, i koji se odlikuju LED dnevnim svetlima koja duboko zalaze u prednji branik. Dizajn prednjeg dela automobila je zaista specifičan i trenutno je ovaj automobil nemoguće zameniti sa bilo kojim drugim automobilom C segmenta. Bočne linije su naglašeno muskulozne, dok na zadnjem delu dominira svetlosna grupa sa LED svetlom koje se duboko prenosi na poklopac prtljažnika. Atraktivne boje, aluminijumski naplaci i dodaci na karoseriji daju dodatnu dozu privlačnosti novom Meganeu, koja kulminira sa modelom GT. Megane GT otkriva svoju sportsku prirodu i kao da najavljuje skori dolazak ultimativnog sportiste, novog Meganea RS.
Enterijer je jednako atraktivan kao i eksterijer. Na centralnoj konzoli već od drugog paketa opreme nalazi se vertikalno postavljeni LCD u boji od 8.7 inča, kojim se kontrolišu sve bitne funkcije u automobilu. Arhitektura unutrašnjeg prostora, zapravo centralne konzole se oslanja u dizajnerskom, ali i tehnološkom smislu, u najvećem stepenu na Talisman, kao i na novi Espace u nešto manjoj meri.
Jedan od sinonima za Megane je oduvek bila i bezbednost. Kao prvi automobil koji je osvojio pet zvezdica za bezbednost u svom segmentu, novi Megane nije smeo da razočara na tom polju. Da je to zaista tako, potvrđuju i najviše ocene koje je automobil nedavno dobio na prestižnom Euro NCAP testu na kome je briljirao. Ovakav rezultat i ne treba da čudi, obzirom da je automobil opremljen poslednjom generacijom ABS, ESP uređaja, kao i sistemima za nadzor kretanja automobila, poput kontrole napuštanja kolovozne trake, sistema za aktivno kočenje, kao i sistema za nadzor bezbednog odstojanja. Na sve to treba dodati i brojne vazdušne jastuke, kao i pirotehničke zatezače pojaseva.
U pogledu motora, dosta toga je učinjena na usavršavanju postojećih agregata. Ulaznica u dizel svet, bar kod Meganea, je neizbežni 1.5 litarski agregat. Moguće je birati između 90 i 110 KS, kao i između ručnog i EDC menjača sa dva kvačila. Za ljubitelje jačih agregata, spreman je i 1.6 dCi sa 130 i 165 KS, koji sasvim uspešno menja 2.0 dCI agragat. Ovaj potonji je opremljen i Twin turbo tehnologijom. Za ljubitelje benzinaca, Renault je pripremio TCe agregate sa 100 i 130 KS. Za GT verziju spreman je 1.6 TCe agregat sa 205 KS, povezan sa sedmostepenim EDC menjačem, koji je dostupan i na TCe agregatu od 130 KS. I najzad, pomalo neočekivano, za klasičare spreman je i SCe agregat od 1.6 litara sa 115 KS, lišen direktnog ubrizgavnja i turbine.
Za vrhunski doživljaj vožnje postarao se i Multi Sense sistem, kao i 4Control. Sistem 4Control je preuzet sa većih modela, Espace i Talisman, a suštinski se radi o upravljanju na četiri točka koje je predstavljeno na Laguni 3 i koje je dodatno usavršeno. Ovaj sistem se pokazao kao vanredno pouzdan i Renault je postao jedini proizvođač koji trenutno nudi ovakvo tehničko rešenje u C segmentu, pri čemu on garantuje izvanredan vozački doživljaj, povećanu stabilnost u brzim krivinama i veću sposobnost manevrisanja pri manjim brzinama. Renault navodi i da je znatan napor uložio na unapređenju kvaliteta i idržljivosti samog automobila. Kao primer za to, navodi se primer test automobila koje je prešlo 710.000 km u najtežim uslovima posebnih poligona, što odgovara normalnoj upotrebi od 2,1 miliona kilometara.