Renault Megane Grand CoupeRenault Megane Grand Coupe

Limuzinska verzija popularnog Meganea kroz svoju istoriju imala je pomalo turbulentan tok. U prvoj generaciji, nosio je naziv Classic i imao pomalo nespretni oblik, dok je u drugoj generaciji automobil izgledao autohtono, odnosno nije izgledao kao prosta verzija hečbek varijante kojoj je neko dodao pomalo nespretno prtljažnik. U trećoj generaciji Meganea, Renault je odlučio da se troprostorni Megane zove Fluence, pri čemu je u mnogim komponentama napravio otklon u odnosu na klasični Megane treće generacije, i to bilo da je u pitanju kvalitet izrade, pojedina tehnička rešenja ili pak sam dizajn. Kako bi sve promenio, sada novi Megane limuzinskog oblika dobija naziv Grand Coupe i čini se cilja malo drugačije kupce, koji su više okrenuti dizajnu nego čistoj praktičnosti.

Izgled novog Grand Coupe zaista je prijemčiv za oko i zbog svojih dimenzija, a i izgleda, tako može da izazove „kanibalizam“ u redovima francuskog proizvođača prema Talismanu. Na prednjem delu automoba ističe se crna maska hladnjaka, koja u svom središnjem delu zalazi nisko u prednji branik, ostavljajući mesto za veliki hromirani Renault logo koji svojim izgledom čini savršen kontrast tamnoj pozadini.

Hromirane horizontalno postavljene lajsne maske hladnjaka dodatno akcentuju eleganciju novog modela, dok su prednje svetlosne grupe u punoj LED tehnologiji, sa dnevnim svetlima u „C“ formatu. Pogled na bok otkriva izuzetno dinamične linije, dok se na zadnjem kraju ističu sada već tipična za nove generacije Renaulta stop svetla.

Nova verzija dugačka je 4,63 metra, a međuosovinsko rastojanje je trenutno u samom vrhu klase i iznosi 2,71 metar, što obezbeđuje 37 mm više prostora za kolena putnicima na zadnjoj klupi.

Ispred vozača se nalazi instrument tabla koja je izvedena u digitalnoj tehnologiji, pri čemu je može da se bira između pet različitih režima prikaza podataka. Nama se najviše dopao prikaz sa velikim obrtomerom, koji je analognog izgleda i u čijoj sredini se nalazi digitalni kilometar sat. Centralna konzola postavljena je gotovo sasvim vertikalno i na njoj se nalazi ekran multimedijalnog uređaja osetljiv na dodir dimenzija 7 inča (R-link druge generacije). Ispod njega su pozicionirane komande automatskog dvozonskog klima uređaja, kao i komande sistema asistencije vozaču. Sasvim nisko, ispred ručice menjača nalazi se prekidač Eco režima vožnje, kao i start-stop sistema, uz manju ostavu za sitnice.

Za asistenciju vozaču ugrađeni su brojni sistemi – potrebno je pomenuti adaptivni tempomat koji je u stanju da samostalno održava zadatu brzinu od 50 pa sve do 140 km/h. Takođe, ugrađeno je i upozorenje na napuštanje saobraćajne trake bez uključenog pokazivača pravca, kao i upozorenje za naletanje na automobil otpozadi. Opciono je dostupna i kamera koja prati saobraćajne znake i obaveštava vozača o prekoračenju brzine, kao i sistem za kontrolu nad mrtvim uglom.

Za pogon su upotrebljeni benzinski i dizel motori. Za ljubitelje klasičnih motora, u ponudi je 1.6 SCe motor od 115 KS, tipičan atmosferski motor sa 4 ventila po cilindru, poreklom iz Nissana. Za malo bolje performanse, kao i one koji žele da prate trenodve „downsizinga“, Renault nudi i 1.2 TCe motor od 130 KS. Ipak, najveća očekivanja se i dalje polažu u dizel motore. Srž ponude, rekli bismo, čini već pomalo legendarni 1.5 dCi, koji je tokom godina nebrojeno puta usavršavan, pri čemu sada razvija 90 ili 110 KS. Za one koji vole pogon na dizel, a snage nikad dosta, Renault nudi i najsavremeniji 1.6 dCI motor od 130 KS koji se odlikuje mirnim i tihim radom, skromnom potrošnjom, ali i lancem ugrađenim za pogon bregaste osovine, čime su značajno smanjeni troškovi eksploatacije.

Prenos snage je sasvim očekivano na prednje točkove, preko šestostepenih manuelnih menjača. SCe motor dostupan je i sa CVT menjačem, dok je 1.2 TCe moguće poručiti sa sedmostepenim EDC menjačem sa dve lamele. U ponudi sa 1.5 dCI od 110 KS nalazi se i šestostepeni EDC menjač, takođe sa dve lamele.
 

Renault Megane Grand CoupeRenault Megane Grand Coupe