Seat Leon

 

Seat LeonSeat Leon

Prva generacija Seatovog predstavnika u C segmentu se pojavila 1998. godine. Zasnovan na platformi tadašnjeg Audija A3, odnosno golfa četvrte generacije, sa motorima i menjačima VW grupacije, ostao je u proizvodnji sve do 2005. godine. Tada je usledila nova, druga generacija fabričke oznake 1P. Postavljen je na platformu Golfa 5, sa kojim je delio većinu komponenti, ali je imao i nešto atraktivniji dizajn, uz slabiji kvalitet enterijera. Za dizajn druge generacije odgovoran je bio Walter de Silva, koji je na tada novoj generaciji Leona predstavio rešenja prvi put viđena na Altei, poput vertikalno postavljenih metlica brisača skrivenih u A stubove, kao i kvake zadnjih vrata smeštene u C stub. Nova, treća generacija ugledala je svetlost dana 2012. godine. Ova generacija je zasnovana na novoj modularnoj MQB platformi koju koriste VW, Audi, Škoda za svoje modele Golf, A3, Octavia. Nova generacija je u odnosu na prošlu kraća 5 cm, ali ima veće međuosovinsko rastojanje, tako da je enterijer prostraniji.
Nova generacija se odlikuje dizajnom koji nije agresivan u toj meri, i čije su linije nešto smirenije i sa manjom dozom agresivnosti. Na prednjem delu pored maske hladnjaka sa velikim hromiranim logom proizvođača ističu se svetlosne grupe sa oštrim linijama i jasnim uglovima koje ipak zadržavaju dah agresivnosti, neophodan svakom vozilu koje koketira sa sportom. Prednji odbojnik sa velikim usisnikom vazduha i maglenkama se vrlo skladno uklapa u dizajn prednjeg dela. Prednje svetlosne grupe su opciono dostupne i u LED tehnologiji, čime izgled prednjeg dela postaje znatno ubedljiviji i moderniji, ali nažalost nisu činile deo opreme na testiranom vozilu.
Instrument tabla je pregledna, sa dva velika pokazivača (obrtomer i kilometar sat), dok je između njih smešten informacioni displej putnog računara. Nivo preostale količine goriva i temperature rashladne tečnosti je prikazan pomoću kockica, u sklopu obrtomera i kilometar sata. Centralna konzola je visoka, sa oštrim linijama koje prate konture prednjeg kraja vozila. Središnji ventilacioni otvori su asimetrični i između njih se smestio ekran osetljiv na dodir od 5 inča. Preko njega se kontroliše rad audio uređaja, ali i vrše podešavanja vozila.
Španski proizvođač je uložio veliki napor na planu bezbednosti. Za proizvodnju upotrebljen je čelik velike čvrstine, tako da je dostignuta zavidna čvrstina putničkog dela. Za moderan auto sasvim je izlišno pominjati da poseduje ABS, ESP, kao i BAS. Leon ima još i funkciju Hill holder, koja olakšava startovanje na uzbrdicama. Ugrađeno je sedam vazdušnih jastuka, pri čemu se posebno izdvaja onaj za kolena vozača. Na testiranju EURO NCAP, Seat Leon je sasvim očekivano osvojio maksimalnih pet zvezdica za bezbednost po novim, pooštrenim kriterijumima.
Novi Leon je moguće dobiti u tri paketa opreme, Reference, Style i FR. U ponudi motora nalaze se benzinski i dizel agregati. Benzinci startuju sa 1.2 TSI motorom sa 86 i 105 ks, od kojih jači može biti uparen sa DSG menjačem. Jači 1.4 TSI sa 122 ks i 1.8 TSI sa 180 ks nude više zabave vozaču. Od dizelaša moguće je dobiti 1.6 TDI i 2.0 TDI u više nivoa snage. Manji motor ostvaruje 90 i 105 ks, dok je dvolitarski dizelaš dostupan u varijantama od 150 i 184 ks.
Proverena mehanika, skladan dizajn i mediteranski duh Španije predstavljaju dobitne kombinacije kupcima koji žele dobar kvalitet na nivou Volkswagena, ali i različit dizajn. Stoga bi Leon mogao biti dobitna kombinacija u svojoj novoj trećoj generaciji.

Seat LeonSeat Leon