Škoda Karoq

 

Škoda je predstavila svoj novi kompaktni SUV na Međunarodnom salonu automobila IAA u Frankfurtu septembra 2017. godine. Škoda je uz Karoq proslavila i premijeru i digitalne instrument tabla koja se po prvi put pojavila u automobilu češke marke. S LTE modulom i aplikacijom Škoda Connect ovaj SUV je u potpunosti umrežen.

Škoda Karoq u svakom slučaju je sportsko terensko vozilo s karakterom: emotivni i dinamični dizajn s brojnim kristalnim elementima sasvim je u znaku novih stilskih elemenata za SUV automobile marke Škoda.

Prednji deo oblikovan jasno i trodimenzionalno, svojim konturama simbolizuje zaštitu i snagu. Karakterišu ga geometrijski oblikovana glavna svetla s preciznim konturama. Po želji mogu da se integrišu LED glavna svetla s optikom prozirnog stakla. Na donjem rubu glavnih svetala proteže se uska svetlosna traka koji emituje homogeno svetlo za žmigavce i svetla za dnevnu vožnju. Ispod glavnih svetala smeštena su svetla za maglu koja mogu da se naruče u LED tehnologiji sa svetlom za skretanje. Rešetka hladnjaka, koja je uokvirena hromiranom lajsnom, upućuje na rez u obliku trapeza tipičan za marku Škoda. Na kraju izraženog poklopca motora istaknut je veliki logotip marke.
U bočnom je delu dobro je vidljivo dugo međuosovinsko rastojanje, koje istovremeno ukazuje na prostranu unutrašnjost. Bočni dizajn odlikuje se kratkim prednjim i zadnjim prepustima, krovnom linijom koja je vizuelno produžena konturom u D stubu i uvučenim zadnjim delom.

Od glavnih svetala proteže se precizna linija sve do zadnjeg dela, a zahvaljujući njoj struktura karoserije deluje zategnuto. Uglasta kućišta točkova uokvirena su širokim linijama blatobrana - što je odlika dizajna tipična za SUV modele marke Škoda. Zahvaljujući njima Karoq izgleda još snažnije.

Širina karoserije u zadnjem delu dodatno je naglašena vodoravnim tokom linija. Uska zadnja svetla u obliku klina podeljena su u dva dela: njihovi spoljni segmenti integrisani su u okvir bočne stranice, a unutrašnji u poklopac prtljažnika. Na spoljnim rubovima zdnjeg branika ispod senzora na zadnjem delu postavljeni su katadiopteri. Osvetljenje zadnjeg dela automobila sastoji se od zadnjih i stop svetala i osvetljenja registarske tablice u LED tehnologiji. Zadnja svetla modela Karoq izvedena su u obliku slova C tipičnom za marku Škoda.

Ovaj kompaktni SUV dugačak je 4.382 milimetra, širok 1.841 milimetar i visok 1.605 milimetara. Dugo međuosovinsko rastojanje od 2.638 milimetara obezbeđuje mnogo prostora za sve putnike. Prtljažnik se odlikuje volumenom od 521 litre s uspravnom zadnjom klupom. Kada je zadnja klupa preklopljena, njegov se volumen povećava na 1.630 litara. Pametne ideje za ovaj novi, kompaktni SUV tipične su za marku Škoda. Među istaknute karakteristike opreme svakako se ubrajaju virtuelna papučica za beskontaktno otvaranje poklopca prtljažnika i zadnja klupa VarioFlex. U kombinaciji sa zadnjom klupom VarioFlex prostor postaje fleksibilan i odlikuje se volumenom između 479 i 588 litara. Sistem VarioFlex sastoji se od tri zadnja sedišta koji mogu pojedinačno da se pomeraju i u potpunosti da izvade - kompaktni SUV u tom slučaju s najvećim volumenom tovarnog prostora od 1.810 litara pretvoriće se u malo transportno vozilo.


Škoda Karoq najdigitalniji je automobil u ponudi modela marke Škoda. Po prvi put se u nekom automobilu Škoda nudi digitalna tabla sa instrumentima s mogućnošću individualnog programiranja. Prikazi mogu da se individualno oblikuju i povezani su s infotainment sistemom. Opsežno umrežavanje automobila, vozača i saputnika garantuje izuzetno komfornu i bezbednu vožnju. Sve ponude u pogledu povezivosti služe boljem prenosu informacija, opsežnim zabavnim sadržajima i dodatno unapređenom nivou bezbednosti. Škoda Karoq zato raspolaže najnovijim infotainment sistemima. Svi ekrani osetljivi na dodir oblikovani su u formi stakla tipičnom za marku Škoda. Zahvaljujući LTE modulu i Wi-Fi hotspotu, koji povezuje mobilne krajnje uređaje svih putnika, putnici u automobilu Škoda Karoq "uvek su povezani".

Nove Mobilne online usluge Škoda Connect podeljene su u dve kategorije: Infotainment online usluge služe primanju informacija i navigaciji, a Care Connect usluge podršci kod defekta i hitnih slučajeva. Tako će funkcija poziva u nuždi Emergency Call automatski da pošalje poziv za pomoć u slučaju sudara. Dodatne online usluge zasnovane se na aplikaciji Škoda Connect. Zahvaljujući njoj mogući su provera, konfiguracija i pronalazak automobila preko smartphonea na daljinu.

Inteligentno umrežavanje između automobila i smartphonea na sasvim je novom nivou kod modela Karoq. Indukciona tabla Phonebox nudi induktivno punjenje, povezuje smartphon s krovnom antenom i istovremeno ga bežično puni.

Škoda Karoq pri tome raspolaže novim sistemima podrške za vozača. Udobnost tokom vožnje između ostalog povećavaju podrška pri parkiranju, sistem Lane Assist ili podrška kod zastoja u saobraćaju. Za više bezbednosti između ostalog brinu sistem za prepoznavanje mrtvog ugla Blind Spot Detect, sistem Front Assist s prediktivnim sistemom zaštite pešaka ili pdrška za hitne slučajeve. Kompaktni SUV nudi komforni koncept svetala s LED glavnim svetlima i zadnjim svetlima, kao i ambijentalnim osvetljenjem za unutrašnjost.

Vozni sistem modela Škoda Karoq takođe postavlja nove standarde u svom segmentu i pokazuje svoj kvalitet i van asfaltiranih puteva. Na raspolaganju je i mogućnost izbora profila vožnje između Normal, Sport, Eco, Individual i Snow (4×4).

Vozni sistem Škoda Karoq kompleksno je konstruisan i komforno usklađen. Zahvaljujući njemu kompaktni SUV poseduje izražena svojstva svestranog vozila i prave kvalitete za offroad vožnju. Važan činilac za dobro uravnoteženu raspodelu osovinskog opterećenja je prednja osovina koja je postavljena sasvim napred. Reč je o MacPhersonovoj konstrukciji s donjim trouglastim sponama i dodatnim čeličnim okvirom. Širina traga prednjih točkova iznosi 1.576 milimetara.

Zadnja osovina s četiri spone kod verzije s pogonom na sve točkove izrađena je od izuzetno čvrstog čelika, a širina traga iznosi 1.541 milimetar. Uzdužne spone u obliku mača prihvataju pogonske sile i sile kočenja. Tri poprečne spone po točku drže automobil u optimalnom položaju o odnosu na kolovoz i garantuju precizno vođenje po pravcu.

Zahvaljujući adaptivnoj regulaciji voznog sistema (DCC) vozač Škode Karoq raspolaže sa tri moda voznog sistema: Comfort, Normal i Sport. Električno aktivirani ventili utiču na način rada amortizera. Računar upravlja načinom rada zavisno od karakteristika puta, preferiranom načinu vožnje i odabranom modu.

U ponudi je pet motora, dva benzinska i tri dizela, s rasponom snage od 85 kW (115 KS) do 140 kW (190 KS). Novo u programu predstavljaju dve benzinske i dve dizel varijante motora. Njihove zapremine iznose 1,0, 1,5, 1,6 i 2,0 litre. Svi oni, osim najsnažnijega dizel motora, mogu da se naruče s ručnim šestostepenim menjačem ili sedmostepenim automatizovanim DSG menjačem s dve lamele. Motor 2.0 TDI od 140 kW (190 KS) serijski se kombinuje s pogonom na sve točkove 4×4 i sedmostepenim DSG menjačem. Novi 1,5 TSI motor nudi funkciju isključivanja cilindara.

Škoda KaroqŠkoda Karoq