Škoda Rapid

Skoda-Rapid_01Skoda-Rapid_02

Ime Rapid je u istoriji češkog proizvođača korišćeno više puta. Prvi put je iskorišćeno daleke 1935 godine, kako bi se označio model koji je ostao u proizvodnji sve do 1947. godine. Bolji poznavaoci automobila će se svakako setiti kupe modela popularne Škode 120 iz osamdesetih godina prošlog veka. Za indijsko tržište ovo ime je korišćeno za proizvodnju VW modela Vento. Ipak, Škoda je rešila da svom novom modelu koji je predstavljen na Salonu automobila u Parizu ove godine podari ime koje je koristila u svojoj istoriji, ali na automobilima sasvim različitih koncepcija, što je potez koji samo proizvođač može razumeti.

Škoda Rapid je koncepcijski hečbek vozilo. Odlikuje se relativno konzervativnim linijama. Na prednjem kraju nalazi se maska hladnjaka koja će najverovatnije postati novo dizajnersko rešenje karakteristično za dolazeće modele Škode. Prednji odbojnik je masivan, i u sebi sadrži maglenke i dnevno svetlo. Bočne linije su konzervativne i smirene, onako kako je do sada tržište naviklo kada su vozila češkog proizvođača u pitanju, dakle bez bilo kakve ekstravagancije ili dizajnerske slobode. Zadnji deo možda najviše i podseća na još uvek aktuelnu i zastarelu Octaviu, u prvom redu svojim stop lampama i praktičnim petim vratima koja se visoko otvaraju, olakšavajući pristup velikom prtljažniku.

Enterijer savremenih Škoda je izveden u krajnje racionalnom stilu, bez nepotrebnih stilskih izleta dizajnera. Instrument tabla je ravnih i čistih linija, dok su instrumenti klasični, analogni i dovoljno pregledni i informativni. Na centralnoj konzoli nalaze se komande audio uređaja (ili multimedijalni ekran, što zavisi od nivoa opreme). Ispod su smeštene komande ventilacije i klimatizacije. Upravljač je klasičnog Škodinog oblika, sa četiri paoka. Tri nivoa opreme, Active, Ambition i Elegance donose sa sobom različit izgled enterijera i opremu, ali je za sve njih karakterističan dobar kvalitet upotrebljenih materijala i precizna završna obrada.

Na EURO NCAP testiranju Rapid je osvojio pet zvezdica za bezbednost. Tako dobar rezultat je ostvaren pažljivom konstrukcijom karoserije sa deformabilnim zonama, pri čemu je posebna pažnja posvećena sigurnosti pešaka. Vazdušni jastuci i pirotehnički zatezači pojaseva brinu o bezbednosti putnika, dok standardni sistemi elektronskog nadzora vozila podižu bezbednost omogućavajući održavanje upravljivosti vozila i u kritičnim situacijama.

Tri različita paketa opreme omogućavaju da svako prema svojim potrebama, ali i mogućnostima konfiguriše vozilo. Klima uređaj, koji može biti i automatski, elektro paket, navigacion i audio sistem, samo su neki detalji kojima novi Rapid može biti opremljen.

Za pogon prednjih točkova koriste se benzinski i dizel agregati. Najslabiju motorizaciju predstavlja trocilindrični 1.2 litarski benzinac sa 75 ks. 1.2 TSI agregati oslobađaju 85 i 105 ks svakako predstavljaju bolji izbor, dok je najjači benzinac trenutno onaj od 1.4 litra sa TSI oznakom i 122 ks. Kada su dizeli u pitanju, za pogon se koristi 1.6 litarski motor sa CR tehnologijom ubrizgavanja koji daje 90 i 105 ks. Dizel agregati po navodima proizvođača prosečno troši od 4.2 do 4.4 litra, a benzinci od 5.1 do 6.1 L/100 km. Po želji, moguće je dobiti i DSG menjač, automatik sa dva kvačila, koji je poznat po svojim brzim promenama prenosnih odnosa.

Skoda-Rapid_03Skoda-Rapid_04