Smart ForTwoSmart ForTwo

 

Predstavljanjem nove, treće generacije modela ForTwo otvorena je nova stranica istorije za Daimlerov brend Smart. U pitanju je potpuno nov automobil. ForTwo pored novog izgleda i nekoliko zanimljivih detalja ponovo donosi provereni kvalitet prve generacije iz 1998. godine. Tehnički novi Smart deli istu filozofiju pozadi postavljenog motora i zadnjeg pogona kao nova generacija Renaulta Twingo.

Smart ForTwo je i dalje lako prepoznatljiv s izraženijim prednjim krajem na kojem se nalazi nova maska i veće svetlosne grupe u koje su sada integrisana dnevna svetla. Poklopac motora je viši, isto kao i bočne linije, dok je na zadnjem delu bilo manje dizajnerskih intervencija.

Dimenzije modela ForTwo i dalje su minimalne, dugačak je 2.690 mm, širok 1.660 mm, i visok 1.550 mm, dok je međuosovinsko rastojanje, s obzirom na ukupnu dužinu ipak veliko i iznosi  1.873 mm.

Dizajn enterijera je primetno elegantniji od prethodnika, a glavne karakteristike su minimalistički izvedene zaobljene prednje armature, samostojeći ekran infotainment sistema i veća tabla sa instrumentima, kao i deblji obruč upravljača, a tu su i dvobojne presvlake, obloge vrata i prednja armatura. U ponudi će da budu tri paketa opreme, a već bi prvi paket trebalo uključuje bogatiji nivo opreme s obzirom da se radi o malom automobilu, a podrazumeva se da je naglasak na infotainmentu, ali i bezbednosti pa je tako sistem Crosswind Assist deo standardne opreme. To je inače sisitem koji pomaže vozaču u situaciji naglog udara bočnog vetra, kao na primer prilikom preticanja i u sličnim situacijama, a koji je aktivan pri brzinama većim od 80 km/h pri vožnji po pravom putu ili u blažim krivinama. Proračunatim kočenjem pojedinih točkova ispravlja putanju automobila u kritičnim situacijama, odnosno smanjuje potrebu za vozačevim korekcijama. Bezbednosti će pored elektronskih sistema pomoći (ABS, BAS, ASR, ESP, Hill hold) svako da doprinese i kruća platforma, kao i tri standardna prednja (uključujući i onaj za kolena vozača) i dva prednja bočna vazdušna jastuka.

U Smartu navode da će novi model da bude još praktičniji za svakodnevnu upotrebu nego što je to bio slučaj s prethodnom generacijom. Tako je sada izuzetno mali radijus okretanja od 6,95 m, a prtljažni prostor je zapremine od 260 do 350 litara (do krova).

U početku u ponudi će se nalaziti dva trocilindarska benzinska motora. Osnovu čini 1.0 litarski atmosferski motor u verzijama od 60 KS i 70 KS i najvećim obrtnim momentom od 91 Nm, a drugi je i 0.9 litarski turbo od 90 KS i najvećim obrtnim momentom od 135 Nm. Oba motora mogu da budu uparena sa petostepenim manuelnim menjačem ili twinamic šestostepenim automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom.

Nekoliko meseci nakon lansiranja, na tržište bi trebalo da stigne i slabija verzija pomenutog atmosferskog motora od 60 KS.

 

Smart ForTwoSmart ForTwo