Subaru XVSubaru XV

 

Fuji Heavy Industries, proizvođač Subaru automobila, predstavio je model XV 2011. godine, da bi na prošlogodišnjem Salonu automobila u Ženevi novo izdanje najavio konceptom. Ove godine Ženeva je bila mesto na kojem je premijeru imala proizvodna verzija nove generacije Subarua XV.  

Kako je prošlo dosta godina otkad je XV na tržištu, Fuji Heavy Industries nije gubio vreme i svake godine je izvodio neke male suptilne promene i na taj način modernizovao svoj najmanji model. Novost su LED zadnja svetla, produženi krovni spojler, redizajnirani naplatci i nova prednja maska. Atraktivni aluminijumski točkovi od 17” svojim izgledom odgovaraju njegovim voznim karakteristikama. Dvobojni i blistavi, svojim jasnim kontrastom odražavaju dvostruki karakter automobila, njegovu odvažnost i ležernost.

Jedinstven vizuelni utisak pružaju prošireni blatobrani koji XV-u daju poseban sportski izgled pravog crossovera. Prilagođenost vožnji po neasfaltiranim putevima dokazuje rastojanje od 220 milimetara od puta do donjeg dela ovog SUV-a postavljenog na novu Subaru Global platformu. A ona je, tvrde u Subaruu, čak 70-100 odsto čvršća u odnosu na model koji nasleđuje, u odnosu na koji je napredak ostvaren i u prijanjanju i upravljanju. Dimenzije 4,465 x 1,800 x 1,595 mm, čine ga neznatno dužim i širim i pet milimetara nižim u odnosu na prethodnika od kojeg ima i 30 mm duže međuosovinsko rastojanje (2.665 mm).

Modernizacija je vidljiva i u unutrašnjosti, novi XV znatno moderniji i dopadljviji. Prepoznatljivi instrumenti ispred vozača su klasični Subaruovi, a tu je i Subaru StarLink infotainment sistem s ekranom osetljivim na dodir na centralnoj konzoli, zajedno sa ekranom visoke rezolucije u boji koji služi za informacije sa putnog računara. Informacije i zabava nalaze se vozaču na dohvat ruke – multifunkcionalni ekran osetljiv na dodir pokazuje vreme, temperaturu, obaveštenje o potrebi za odlazak na servis, informacije o bezbednosti kao što je praćenje sistema dinamičke kontrole vozila (Vehicle Dynamics Control, VDC), a prati i potrošnju goriva. Putem ekrana s lakoćom može da se napravi i izbor muzike koja će u automobilu da se sluša, na isti način kao na pametnom telefonu. Dovoljno je da se pametni telefon poveže putem sistema Bluetooth ili USB-ulaza i onda direktno dodirom ekrana da se biraju pesme.

Sistem Bluetooth, opremljen mikrofonima na plafonu, automatski se povezuje s mobilnim telefonom i omogućuje razgovor bez upotrebe ruku, pritiskom tastera na upravljaču.

S jedne strane vozač upravlja podacima, a s druge visoko postavljeno sedište daje odličan pregled nad putem, a time i osećaj kontrole. Kako bi se opasnost izbegla treba je prvo videti. Subaru XV osmišljen je tako da vozač ima najbolji mogući pregled svog okruženja. Velika prednost XV-a je što na minimum svodi mrtve ugove - vidljivost je poboljšana zahvaljujući širokim trouglastim prozorima, a može da se upotreba i kamera za vožnju unazad koja pruža još bolji pogled iza automobila.

Prostor za vozača i suvozača širi je u ravni bokova, laktova i ramena. Zahvaljujući povećanom međuosovinskom rastojanju, putnici na zadnjim sedištima imaju više mesta za noge. Svaki deo autoobila je udobniji: počevši od sedišta sportskog dizajna do detaljno obrađenih unutrašnjih obloga mekih na dodir.

Novi Subaru XV opremljen je mnogim novitetima kako bi vožnja bila ugodna svim putnicima. Sedišta su pažljivo osmišljena da bi bila udobna čak i na dugim putovanjima, a njihovo punjenje pruža dobar oslonac telu i apsorbuje vibracije. Zbog još bolje preglednosti puta, sedišta su povišena, a između prednjih su korisni klizni nasloni za ruke.

Svaki deo opreme osmišljen je tako da bude jednostavan za upotrebu i prilagodljiv potrebama vozača i putnika. Džepovi na svim vratima imaju nosače za boce, središnja konzola ima nosače za čaše, poslužavnik i tapacirani naslon za ruku koji se otvara i u sebi krije još mesta za razne stvari, kao i utičnicu od 12 V.

Prostori za putnike i prtljag skladno su spojeni i izuzetno prilagodljivi, pružaju dovoljno prostora za prevoz stvari. Prostran prtljažnik može da postane veći kada se zadnja klupa deljiva u odnosu 60/40 lako obori odjednom ili u delovima.

Subaru XV može da primi pet osoba s isto toliko ručnog prtljaga.Zadnja deljiva klupa omogućuje da na zadnjem sedištu Subarua XV sedi putnik pored bicikla. Prtljažnim prostorom od 1.270 litara, skoro kvadratnim prtljažnim vratima i potpuno oborivom zadnjom klupom ovaj automobil s lakoćom može da se koristi u različitim aktivnostima.

Novi Subaru XV postavlja nove standarde u bezbenosti putnika. Automobil je pomno osmišljen, projektovan i napravljen, zahvaljujući čemu je dobilo i pet zvezdica Euro NCAP, najveću moguću ocenu.

Prstenasti okvir za ojačanje kabine učvršćuje kabinu od krova preko vrata i nosača do voznog sistema. U slučaju sudara ovakvo ojačanje pomaže da se rasprši sila udara i otkloni od putnika. Struktura novog XV-a ima delove od čelika visoke čvrstoće koji su čvrsti i kruti, ali i lakši.

Proizveden za gradsku vožnju, Subaru XV ima visok stepen zaštite pešaka. U slučaju nesreće prostor za apsorbovanje udaraca između poklopca motora i samog motora, prednji branik i posebno konstruisana oblast oko brisača vetrobrana pomažu da se smanje moguće povrede pešaka.

Malo koji automobil pruža tako strastven odziv i spontanost kao Subaru XV.  Konfiguracijom motora Subaru Boxer s klipovima vodoravno suprotstavljenim pod uglom od 180 stepeni profil je niži i pljosnatiji nego što je to slučaj kod drugih tipova motora. Zato motor, a time i čitav automobil, ima niže težište i bolju ravnotežu, a na ovaj način postavljeni klipovi doprinose smanjenju vibracija.

Motor Subaru Boxer standardno pruža izuzetnu ravnotežu i efektan odziv, a sada su japanski inženjeri proučili efikasnost svakog ventila, voda i klipa i stvorili motor koji je lakši i manje troši. Sada motor ne samo da postavlja nove standarde efikasnosti nego ima i bolji obrtni moment pri niskom broju obrtaja motora, čime je postignut trenutan odziv svaki put kada se pritisne papučica za ubrzanje.

Automatski Start&Stop sistem smanjuje na minimum nepotrebnu potrošnju goriva dok automobil stoji u mestu tako što gasi motor dok je u praznom hodu. Kada saobraćaj ponovo krene, dovoljno je da vozač da pritisne papučicu kavačila ili da otpusti papučicu kočnice (kod automatskog menjača Lineartronic) i motor ponovo startuje u roku od 0,35 sekundi. Prelazi su tako brzi i glatki da su jedva primetni, čak i u uslovima vožnje koja zahteva često zaustavljanje.

Subaru XV omogućuje da vozač i putnici budu visoko iznad podloge, a istovremeno automobil ima nisko težište, ravnotežu prave sportske limuzine i integralni simetrični pogon na sva četiri točka (Symmetrical All-Wheel Drive, AWD). Opremljen motorom Subaru Boxer, koji je zadužen za uravnoteženu konfiguraciju, XV spaja snagu i izuzetan pogon, garantujući stabilnost i potpunu kontrolu u svim uslovima na putu.

Novi Subaru XV postavlja nove standarde odziva i efikasnosnosti s Lineartronicom, neprekidnim varijabilnim prenosom. Ovaj jedinstven prenos drastično smanjuje potrošnju goriva održavajući motor u optimalnom režimu rada, čime se izbegavaju padovi u režimu rada koji se često događaju kod promena brzina. Zahvaljujući svojoj kompaktnoj i lakoj strukturi, garantuje spremnost odziva i komfornu vožnju. Modeli s 2.0-litarskim motorom omogućuju bolju kontrolu nad automobilom, zahvaljujući svom sportskom ručnom prenosu i komandama na upravljaču (paddle shift) kojima vozač ima pristup većem broju obrtaja motora i većoj snazi. Osim toga, Subaru XV trenutno reaguje na promenjene uslove vožnje raspoređujući snagu motora između prednjih i zadnjih točkova.

Oslanjanje Subarua XV precizno je podešeno za svakodnevno užvanje u vožnji i spaja sportski duh automobila s udobnošću za putnike.

Subaru XVSubaru XV