Subaru Forester

 

Subaru ForesterSubaru Forester

Četvrta generacija Subaru Forestera je nedavno predstavljena. Prve tri generacije su se etablirale kao kvalitetna vozila, sposobna i za vonju van asfalta zahvaljujući odličnom simetričnom pogonu na sve točkove. Bokser motori su takođe deo nasleđa poznate japanske marke. Zbog boljih prodajnih rezultata na evropskim tržištima, od treće generacije u ponudu je uveden i dizel agregat, takođe bokser konfiguracije.
Svedeni dizajn je oduvek bio odlika Subaru brenda. Prednji deo vozila ostavlja utisak ozbiljnosti i jednostavne elegancije. Na njemu se ističe masivni odbojnik, koji pored utiska masivnosti pomalo, sasvim diskretno koketira sa terenskim željama vozača. Veliki farovi relativno pravilnog oblika okružuju masku sa hromiranom horizontalno postavljenom lajsnom koja u sebi sadrži Subaruov logo. Bočne linije vozila su ravne i čiste i odlikuju se postojanjem velikih staklenih površina. Na zadnjem delu vozila ističu se konzervativne stop lampe, kao i široka peta vrata koja se otvaraju dovoljno visoko. . Spoljašnji dizajn je zaista neupadljiv i neće izazvati mnogobrojne poglede prolaznika. Prvi pogled na njegove skladne linije prizvaće u posmatraču utisak „deja vu“, što nikako ne može biti loše. Utisak ekstravagancije će definitivno izostati, jer su Subaru dizajneri nastavili da se pridržavaju svojih načela. „Lepota je u oku posmatrača“ je izreka koja možda najbolje definiše koncept Forestera, jer je posmatraču ostavljeno vreme da postepeno spoznaje dizajnerske kvalitete.
Najveći napredak u odnosu na prethodne generacije Subaru je napravio u enterijeru vozila. I ranije je kabina Forestera bila prijatno mesto za boravak, imajući u vidu raspoloživ prostor i ergonomiju komandi, ali joj je bilo zamerano na nedovoljno kvalitetnim materijalima. Istini na volju, materijali su bili i ranije kvalitetni i odlično uklopljeni, ali im je nedostajalo malo evropskog „šmeka“ i nežnog dodira. Četvrta generacija je sve to promenila. Sada su materijali daleko prijatniji na dodir, dok su komande savršeno raspoređene, instrument tabla je pregledna i lako čitljiva, sa pregršt informacija koje su dostupne vozaču. Ispred vozača smeštena je klasična instrument tabla, analognog tipa. Veliki obrtomer i brzinomer zauzimaju njen najveći deo, dok je između njih smešten ekran putnog računara sa klasičnim podacima. Centralna konzola je pravilnog oblika, sa velikim ekranom u boji koji je prenet sa modela XV.
Na EURONCAP testiranju novi Forester je očekivano osvojio svih pet zvezdica. Ukoliko se posmatra po kategorijama, za zaštitu odraslih putnika dobio je 91%, kao i za zaštitu dece. Za zaštitu pešaka, koja je tradicionalno loša kod SUV-ova, novi Forester je dobio 73, a za postojanje sistema elektronske bezbednosne asistencije 86%. Subaru još od 1972. razvija i usavršava konstantni simtrični pogon na sve točkove, i nastavlja unapređenje novim X-Mode-om. Ovaj značajni sistem maksimalno iskorišćava prenos snage sa izuzetnom trakcijom i još većom sposobnošću po neravnim ili strmim putevima i klizavim uslovima.“X” označava dopunsku sposobnost za bilo kog vozača, na gotovo bilo kom putu. Pritiskom dugmeta, X-Mode preuzima kontrolu nad motorom, menjačem, pogonom na sve točkove, kočnicama i ostalim komponentama kako bi se bezbedno upravljalo po lošim putevima, klizavim terenima, pa čak i najstrmijim nizbrdicama radi maksimalnog poverenja.
Za pogon novog Forestera moguće je birati između dvolitarskog dizelaša sa 147 ks, zatim 2.0 benzica sa 150 ks u atmosferskoj i 240 ks u turbo verziji, kao i 2.5 litarski benzinca sa 172 ks.

Subaru ForesterSubaru Forester