Ime Subaru se u poslednjih dvadesetak godina intenzivno povezuje sa motosportom, tačnije relijem gde se čuveni simetrični pogon Subarua na sve točkove dokazao kao izuzetno uspešan. Subaru Outback je model koji je nasledio poznati Legacy, tačnije njegovu karavansku varijantu. Nedavno je predstavljena šesta generacija ovog modela, koja je imala svoju svetsku premijeru na Salonu automobila u Čikagu.
Novi Subaru Outback je definitivno spreman i sposoban za nove avanture. Izgled prednjeg dela je izrazito dominantan, sa visoko postavljenim prednjim branikom i agresivnim farovima. Pogled na bok otkriva da je „linija struka“ visoko postavljena, što svakako pojačava utisak snage i čvrstine koji ovaj automobil želi da ostavi. Zadnji deo je klasičan, sa hromiranom lajsnom koja se proteže duž poklopca prtljažnika. Masivni zadnji branik se odlično uklapa u imidž novog Outbacka.
Dizajn enterijera je klasičan za jedan Subaru. Dominiraju oštre i jasne linije, a sve je podređeno maksimalnoj funkcionalnosti i lakoći upotrebe. U ovoj klasi automobila Subaru koristi znatno kvalitetnije materijale, što kupci itekako cene. Standardna oprema podrazumeva audio sistem sa ekranom u boji dimenzija 4.3 inča, dok je uz doplatu moguće dobiti i navigacioni sistem sa ekranom od 7 inča. Unutrašnji prostor je zaista impozantan, tako da se u njega sa lakoćom smešta pet odraslih osoba. Prtljažni prostor je takođe izuzetno prostran, zahvaljujući kompaktnom oslanjanju sa dvostrukim poprečnim ramenima.
Kako bi poboljšao bezbednost u slučaju sudara, Subaru je razvio sopstvenu tehnologiju zasnovanu na proučavanju stvarnih automobilskih nezgoda. Jedno od najznačajnijih dostignuća je okvir za ojačanje kabine u obliku prstena, koji drastično povećava nivo bezbednosti. Svi podupirači, uključujući i centralni podupirač, bočni okviri šasije i okvir oslanjanja su smešteni tako da formiraju prsten, pri čemu stvaraju zaštitni oklop. Ova kavezolika struktura čvrsto okružuje kabinu automobila. Osim toga, tu je i posebno dizajnirana struktura prednjeg dela automobila, koju je bilo moguće postići zahvaljujući uzdužno postavljenom motoru sa horizontalno suprostavljenim klipovima – bokser konfiguracija.
Simetričan pogon na sva 4 točka (Symmetrical AWD), koji se sastoji od uzdužno postavljenog bokser motora sa vodoravno suprotstavljenim klipovima i simetrično dizajniranog pogonskog sklopa 4WD, je sistem kojeg je Subaru odabrao kako bi postigao najbolju moguću stabilnost, bezbednost i vozna svojstva. Ovaj jedinstveni pogonski sklop nalazi se u središtu Subaruovog razvojnog programa još otkako je pre četiri decenije prvo putničko automobilo sa pogonom na sva četiri kotača izašlo na svetsko tržište. Celokupni pogonski sistem, od uzdužno postavljenog motora sa vodoravno suprotstavljenim klipovima do zadnjeg diferencijala, ugrađuje se u ravnoj, simetričnoj liniji. Svojstva uzdužno postavljenog motora sa vodoravno suprotstavljenim klipovima, kog je moguće smestiti nisko u automobilu, maksimalno su iskorišćene kako bi se postiglo što niže težište i što bliže središtu samog automobila. Vrhunska svojstva koja ova izuzetna ravnoteža pruža, zajedno sa odličnim držanjem druma 4WD sistema, smanjuju naginjanje i proklizavanje šasije, koje se događa u krivinama ili pri kočenju, a sve u cilju postizanja što veće stabilnosti u svakom trenutku.
Za pogon se koriste benzinski i dizel agregati. Tipično za Subaru, paleta motora nije preširoka. Dizeč agregat zapremine dva litra oslobađa 150 KS i 350 Nm, dok benzinski agregat iz 2.5 litara daje 173 KS i obrtni moment od 235 Nm. Pogon na sve točkove može biti preko manuelnog šestostepenog, kao i Lineartronic menjačke kutije druge generacije koja radi po CVT principu. Uz poslovičnu Subaru pouzdanost, novi Outback omogućuje svom vlasniku racionalni izbor i vrhunsku pokretljivost, nezavisno od vrste podloge koja se može naći pod točkovima.