Subaru XV je novi model u nevelikoj gami ovog japanskog proizvođača. Kako je objavljeno, model XV ne nasleđuje nijedan do sada poznat model, već predstavlja krosover koji svoje konkurente vidi u modelima Audi Q3 i BMW X1. Subaru se nada da će ovaj model, uz sportski kupe BRZ, udvostručiti prodaju u zemljama starog kontinenta.
Dizajnerski koncept pod nazivom Protren što je kovanica od reči profesionalna alatka i trendi dizajn simbolizuje spoj funkcionalnosti SUV-a i gradski personaliti.

Subaru-XV_1Subaru-XV_2
Predstavlja novi model dizajna krosovera koji kombinuje modernu, gracioznu formu sa visoko pozicioniranom kabinom koja pojačava osećaj funkcionalnosti SUV-a.
Tehnički, ovaj model je zasnovan na platformi Subaru Impreze. Dizajn je svakako nešto drugačiji i odlikuju ga oštre linije koje potenciraju dinamičnost vozila. Na prolaznike i potencijalne kupce najjači utisak će svakako ostaviti farovi i trapezoidna maska hladnjaka zavidnih dimenzija. Obzirom da je u pitanju vozilo iz krosover segmenta, bok vozila je visok, sa naglašenim lukovima točkova. Na zadnjem kraju stop svetla neobičnog oblika za moderne automobile i masivni branik privlače svu pažnju. Krovni nosači potenciraju upotrebljivost vozila.
Ispred vozača se smestio trokraki kožom obloženi upravljač, dok je tabla sa instrumentima postavljena iza njega, izvedena u analognoj tehnologiji i garantuje dobru preglednost. Centralna konzola je konvencionalnog dizajna, sa velikim ekranom koji na sebe preuzima ulogu kontrole audio uređaja. Sudeći po obećanjima proizvođača, novi model ima dovoljno mesta u kabini.
Subaru je uložio dosta napora da bi poboljšao bezbednost svog novog modela. Na prestižnom EuroNCAP testu osvojio je svih 5 zvezdica za bezbednost. Subaru je dodatno unapredio svoj sistem ojačanja karoserije optimizujući strukturu rasporeda apsorbovanja sila prilikom sudara, pri čemu su ugrađene rastegljive čelične ploče.
Ova nova tehnologija omogućila je smanjenje težine vozila, bolje karakteristike karoserije prilikom sudara iz svih pravaca i poboljšala bezbednost putnika. Dodatno, vazdušni jastuci su ugrađeni u prednja sedišta radi zaštite vozačevih kolena i gornjeg dela tela, a sistem dinamičke kontrole VDC je standardan u svim modelima.
Oprema modela XV može da bude vrlo bogata. U bolje opremljenim varijantama može se naći pomenuti kolor ekran na centralnoj konzoli od 4.3 inča. Klima i audio uređaj, kao i kompletan elektropaket se podrazumevaju.
Za pogon koriste se benzinski i dizel agregati. Od benzinaca ugrađuju se 1.6 i 2.0 litarske pogonske jedinice koje je Subaru opremio novim start stop sistemom za koji proizvođač tvrdi da ostvaruje bre startovanje nego konkurentski. Dizel agregat je poznat od ranije, dvolitarski dizel oslobađa 150 KS i garantuje odlične vučne performanse u svim režimima rada. Zajedno sa prednostima horizontalno postavljenog motora koje donose u nasleđe, ovi motori imaju unapređen kvalitet izduvnih gasova i povećanu štedljivost. U kombinaciji sa novim lineartronik menjačem, novo-razvijeni auto start sistem dodatno smanjuje potrošnju goriva. Među modelima novog XV-a naćiće se i Subaru Bokser Dizel koji je specijalno razvijen za evropsko tržište i koji je već dobio niz povoljnih kritika.
U skladu sa tradicijom japanskog proizvođača, pogon je na svim točkovima i omogućuje odličnu trakciju u svim vremenskim uslovima.

Subaru-XV_3Subaru-XV_4