Suzuki BalenoSuzuki Baleno

Novi Suzuki Baleno, kompaktni hečbek, imao je svetsku premijeru na 66. IAA frankfurtskom salonu automobila održanom krajem 2015. godine. Toshihiro Suzuki, predsednik Suzukia tom prilikom rekao je: "Baleno se izdvaja kako u smislu stila i uslužnosti, tako i u smislu voznih performansi i u zaštiti okoline. To je automobil koji će ići još i dalje, u svim oblastima, od onog što su ljudi navikli da očekuju od kompaktnog automobila."

Suzuki je pokušao po drugi put da upotrebi ime Baleno. Naime, krajem 20-og veka, tačnije 1995. godine, predstavljena je prva generacija koja je imala svoju limuzinsku, potom hečbek varijantu, ali i karavan verziju. Na tržišti Evrope prodajni rezultati, su bili, rekli bismo, mizerni, te je japanski proozvođač rešio da po drugi put okuša sreću sa starim imenom.

Novi Baleno objedinjuje sportski i elegantan izgled u verziji sa pet vrata uz nove tehnologije, puno prostora u prtljažniku i modernije pogonske agregate.
Hečbek varijanta novog Balena inspirisana je konceptnim modelom iK-2 predstavljenim prošlog proleća na Salonu automobila u Ženevi, a u odnosu na studiju, na automobilu nema previše izmena.

Reč je o kompaktnom hečbeku dugačkom 399,5 centimetara, koji se nadovezuje na postojeći Swift, koji za sada ostaje na tržištu. Uz dužinu od 3.995 mm, širina mu je 1.745 mm i visina 1.470 mm, sa međuosovinskim rastojanjem od 2.520 mm.
Automobil je postavljen na novu mehaničku platformu povećane krutosti i smanjene mase. U poređenju sa platformama koje se trenutno koriste u ovoj klasi automobila, krutost Balena povećana je za 10 odsto, a zahvaljujući skeletnoj strukturi, ukupna masa je manja za približno 15 odsto.

Da bi se vozaču omogućila bolja informisanost, a putnicima više udobnosti, Suzukijevi stručnjaci su primenili brojne tehničko-tehnološke inovacije. Primera radi, LCD ekran na tabli sa instrumentima pokazuje podatke o svim vitalnim sistemima automobila, uključujući snagu motora i obrtni moment, odziv papučice gasa i kočnice, kao i protok energije u hibridnoj verziji.

Za veću bezbednost u vožnji, za informisanje i ugodnu atmosferu u unutrašnjosti, vozaču i putnicima na raspolaganju je 7-inčni ekran osetljiv na dodir, USB priključak, mogućnost povezivanja sa pametnim telefonima, automatski klima-uređaj, adaptivni tempomat sa praćenjem udaljenosti automobila ispred i automatskim usporavanjem ili ubrzavanjem, kamera za vožnju unazad. Automobil sa malom masom, osim dobrih voznih karakteristika, ima i manju potrošnju. Za tako nešto trebalo bi da bude odgovoran poznati 1,2-litarski motor iz Swifta snage 94 KS i obrtnim momentom od 120 Nm koji je uparen sa petostepenim ručnim ili CVT menjačem, kao i potpuno nova generacija BoosterJet motora, zapremnine jedne litre.

Radi se o trocilindarskom turbobenzincu sa direktnim ubrizgavanjem goriva snage 112 KS i sa maksimalnim obrtnim momentom od 170 Nm u rasponu između 2.000 i 3.500 obrtaja u minuti koji će snagu na prednje točkove da prenosi preko petostepenog ručnog ili četvorostepenog automatskog menjača. Sve to je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11,8 sekundi i maksimalnu brzinu od 195 km/h. Uprkos maloj zapremnini, novi motor karakteriše dovoljno snage i pri niskim obrtajima, stoga visoki brzinski proseci mogu da se postižu i bez čestog posezanja za ručicom mjenjača.

Serijski model biće dostupan i sa nekom vrstom hibridnog pogona SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). Ovu verziju pokreće 1,2-litarski benzinac, dok hibridni sistem (SHVS) koristi integrisani starter-generator (ISG), čime pomaže benzincu pri svakom ubrzavanju. Ovaj sistem neće omogućiti ni u jednom trenutku kretanje na električnu energiju, već samo služi kao pomoć benzinskom agregatu.

Suzuki BalenoSuzuki Baleno