Novi Suzuki Baleno, kompaktni hečbek, imao je svetsku premijeru na 66. IAA frankfurtskom salonu automobila održanom krajem 2015. godine. Toshihiro Suzuki, predsednik Suzukia tom prilikom rekao je: "Baleno se izdvaja kako u smislu stila i uslužnosti, tako i u smislu voznih performansi i u zaštiti okoline. To je automobil koji će ići još i dalje, u svim oblastima, od onog što su ljudi navikli da očekuju od kompaktnog automobila."
Suzuki je pokušao po drugi put da upotrebi ime Baleno. Naime, krajem 20-og veka, tačnije 1995. godine, predstavljena je prva generacija koja je imala svoju limuzinsku, potom hečbek varijantu, ali i karavan verziju. Na tržišti Evrope prodajni rezultati, su bili, rekli bismo, mizerni, te je japanski proozvođač rešio da po drugi put okuša sreću sa starim imenom.
Novi Baleno objedinjuje sportski i elegantan izgled u verziji sa pet vrata uz nove tehnologije, puno prostora u prtljažniku i modernije pogonske agregate.
Hečbek varijanta novog Balena inspirisana je konceptnim modelom iK-2 predstavljenim prošlog proleća na Salonu automobila u Ženevi, a u odnosu na studiju, na automobilu nema previše izmena.
Reč je o kompaktnom hečbeku dugačkom 399,5 centimetara, koji se nadovezuje na postojeći Swift, koji za sada ostaje na tržištu. Uz dužinu od 3.995 mm, širina mu je 1.745 mm i visina 1.470 mm, sa međuosovinskim rastojanjem od 2.520 mm.
Automobil je postavljen na novu mehaničku platformu povećane krutosti i smanjene mase. U poređenju sa platformama koje se trenutno koriste u ovoj klasi automobila, krutost Balena povećana je za 10 odsto, a zahvaljujući skeletnoj strukturi, ukupna masa je manja za približno 15 odsto.
Da bi se vozaču omogućila bolja informisanost, a putnicima više udobnosti, Suzukijevi stručnjaci su primenili brojne tehničko-tehnološke inovacije. Primera radi, LCD ekran na tabli sa instrumentima pokazuje podatke o svim vitalnim sistemima automobila, uključujući snagu motora i obrtni moment, odziv papučice gasa i kočnice, kao i protok energije u hibridnoj verziji.
Za veću bezbednost u vožnji, za informisanje i ugodnu atmosferu u unutrašnjosti, vozaču i putnicima na raspolaganju je 7-inčni ekran osetljiv na dodir, USB priključak, mogućnost povezivanja sa pametnim telefonima, automatski klima-uređaj, adaptivni tempomat sa praćenjem udaljenosti automobila ispred i automatskim usporavanjem ili ubrzavanjem, kamera za vožnju unazad. Automobil sa malom masom, osim dobrih voznih karakteristika, ima i manju potrošnju. Za tako nešto trebalo bi da bude odgovoran poznati 1,2-litarski motor iz Swifta snage 94 KS i obrtnim momentom od 120 Nm koji je uparen sa petostepenim ručnim ili CVT menjačem, kao i potpuno nova generacija BoosterJet motora, zapremnine jedne litre.
Radi se o trocilindarskom turbobenzincu sa direktnim ubrizgavanjem goriva snage 112 KS i sa maksimalnim obrtnim momentom od 170 Nm u rasponu između 2.000 i 3.500 obrtaja u minuti koji će snagu na prednje točkove da prenosi preko petostepenog ručnog ili četvorostepenog automatskog menjača. Sve to je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11,8 sekundi i maksimalnu brzinu od 195 km/h. Uprkos maloj zapremnini, novi motor karakteriše dovoljno snage i pri niskim obrtajima, stoga visoki brzinski proseci mogu da se postižu i bez čestog posezanja za ručicom mjenjača.
Serijski model biće dostupan i sa nekom vrstom hibridnog pogona SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). Ovu verziju pokreće 1,2-litarski benzinac, dok hibridni sistem (SHVS) koristi integrisani starter-generator (ISG), čime pomaže benzincu pri svakom ubrzavanju. Ovaj sistem neće omogućiti ni u jednom trenutku kretanje na električnu energiju, već samo služi kao pomoć benzinskom agregatu.
EKO POBEDNIK 2020EKO KANDIDATI 2020EKO KANDIDATI 2019EKO KANDIDATI 2018EKO POBEDNIK 2017EKO KANDIDATI 2017EKO POBEDNIK 2016EKO KANDIDATI 2016EKO POBEDNIK 2015.EKO KANDIDATI 2015EKO POBEDNIK 2014.EKO KANDIDATI 2014EKO POBEDNIK 2013EKO KANDIDATI 2013EKO POBEDNIK 2012EKO KANDIDATI 2012EKO VESTI