Suzuki Vitara Suzuki Vitara

Još od lansiranja na tržište 1988. godine, začetnik SUV koncepta, Suzuki Vitara, je zavredela epitete dobrog stila, kompaktnog, gradski orijentisanog dizajna, udobne vožnje na putu sa odličnim off-road sposobnostima. Tokom vremena, Vitara je evoluirala kroz promene u veličini, tehnologiji i nameni. Danas, posle više od četvrt veka od debija originalnog modela, nasleđe Vitare je oličeno u novoj SUV inkarnaciji. Poslednja generacije Vitare se sada takmiči u sve popularnijem segmentu najmanjih SUV-ova, u kojoj u Evropi dominiraju Renault Captur, Peugeot 2008 i Opel Mokka.

Spoljnašnji izgled nove Vitare naginje veoma konvencionalnom dizajnu. Na prednjem delu masivni odbojnik i hromirana maska hladnjaka sa velikim logom proizvođača daju vozilu pomalo agresivni izgled, u koji se savršeno uklapaju prednje svetlosne grupe. Bočne linije su čiste, jasno definisane i bez nepotrebnih kitnjastih detalja. Naglašeni zadnji lukovi točkova daju pomalo agresivan i muskulozni izgled boku vozila. Na zadnjem kraju dominiraju masivni branik i lepo oblikovana stop svetla.

Smelo oblikovana i ukrašena instrument tabla i dizajn U-oblika oko poluge menjača prenose utisak izdržljivosti SUV modela. Okrugli sat i izlazi vazduha, koji su motivi Vitare, daju mladalački, sportski izgled unutrašnjosti. Audio sistem ima displej osetljiv na dodir od sedam inča koji omogućava intuitivan rad i mogu da ga koriste ljudi sa rukavicama. Trodimenzionalna navigacijska karta omogućava lako nalaženje lokacija, pri čemu ovaj sistem takođe omogućava vozaču, ali i putnicima da koriste smartphone aplikacije tokom vožnje.

Sistem pogona na četiri točka izdvaja Vitaru u odnosu na konkurenciju. Sistem ALLGRIP sa četiri načina rada po izboru vozača omogućava bezbednu vožnju u kojoj se uživa na raznim površinama. Četiri načina izbora načina vožnje ovog sistema su:Auto, Sport, Snow i Lock. Način vožnje AUTO daje prioritet ekonomičnosti u potrošnji u tipičnim uslovima vožnje. Sistem standardno koristi pogon na dva točka, prebacujući na pogon na četiri točka ukoliko registruje proklizavanje točkova. Način vožnje SPORT je optimalan za krivudave puteve. Sistem maksimalno koristi pogon na četiri točka u skladu sa dodatim gasom. Pri malim i srednjim brzinama motora, sistem menja karakteristike gasa/obrtnog momenta kako bi optimizirao reakciju motora i performanse vožnje u krivinama. Način vožnje SNOW je optimalan za snegom prekrivene, neasfaltirane i druge klizave površine. Sistem standardno koristi pogon na četiri točka, pri čemu optimizira kontrolu pogona na četiri točka u skladu sa upravljanjem i položajem papučice gasa kako bi unapredio prijanjanje i stabilnost na površinama niske koeficijenta prijanjanja. I najzad, poslednji način upotrebe – LOCK – se koristi u situacijama kada je vozilo potrebno izvući iz dubljeg blata, peska ili pak snega.

Vitara koristi napredne sisteme bezbednosti kako bi pružila što bolju zaštitu vozaču i svojim putnicima. U prvom redu, treba istaći radarski sistem za pružanje pomoći pri kočenju, koji prvenstveno reaguje pri manjim, gradskim brzinama. Sistem aktivnog tempomata uz pomoć radara pruža mogućnost vožnje na otvorenom drumu i održavanja brzine vozila u odnosu na vozilo ispred, uz poštovanje bezbedne distance. Uz upotrebu čelika visoke čvrstoće, kao i rešenja koje Suzuki naziva TECT, a odnose se na bezbednosnu konstrukciju platforme, ovi sistemi obezbedili su pet zvezdica za bezbednost na Euro NCAP kreš testu.

Za pogon Vitare staraju se benzinski i dizel agregat radne zapremine 1.6 litara. Pored identične poreske klase u koju spadaju, ovi pogonski agregati različite koncepcije ravijaju i identičnih 120 KS, dok se dizel blok odlikuje respektabilnim obrtnim momentom od 320 Nm.

 

Suzuki Vitara Suzuki Vitara